Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM078993
Első szerző:
Győry Ákos (matematika-fizika szakos középiskolai tanár)
Cím:
Development of high school students' geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students / Ákos Győry, Eszter Kónya
Dátum:
2018
ISSN:
1589-7389
Megjegyzések:
We carried out research using Zalman Usiskin's test (1982) and also a modified version of his test to see how the geometric approach of secondary school students (Grades 8-10) specialized in mathematics had changed. We observed two groups of students for several years. Our aim was to find a relation between the change of the mean of the van Hiele level of the students and the structure of the geometry syllabus. We also observed if there was a change in the geometric approach of the students during the summer holidays and if so, in what way it changed.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Van Hiele theory
Levels of geometric thinking
Structure of the geometry syllabus
Megjelenés:
Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 93-110. -
További szerzők:
Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.