Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM107304
Első szerző:Boda Tímea (humán szervező)
Cím:A jól-lét : Általános hangulat érzelmi intelligencia faktorok jelentősége a pedagógusképzésben résztvevő egyetemi hallgatók képzésében / Boda Tímea
Dátum:2020
Megjegyzések:1990-es években lezárult komplex vizsgálatsorozat kimutatta, hogy az érzelmi intelligencia olyan képességek összessége, amely 82 százalékban határozza meg a beválást, boldogulást az életben, s ennek alapján egy pedagógus sikerességét, beválását a pedagógiai munkában. A pedagógusképzésben résztvevő hallgatók számára, fontos tudatosítani az önmotiváció, a rugalmasság, az elkötelezettség, az öröm, a jól-lét éselégedettség érzelmi képességeket annak érdekében, hogy már az egyetemi évek alatt tudatosan fejlesszék ezen kompetenciáikat. Egy gyermek számára a legjobb motiváció maga a pedagógus személyisége, aki lelkesítő, dinamikus, rugalmasan képes reagálni a változásokra, és aki pozitív életszemlélettel bír, boldog és elégedett. Az oktatási tevékenységen belüli bizalom és együttműködés egy 6-8 órás tanulási folyamat motiváló, jó hangulatban történő vezetése ? a gyermekekhez és a munkához való hozzáállás ? és a változási hajlandóság egytől egyig olyan, a sikerességet meghatározó tényezők, amelyek erősen az érzelmek kezelésének képességéhez köthetők; ezért ez egy meghatározó kompetencia az oktatás-nevelési intézményekben egy pedagógus számára is. Ezért különösen fontos ezen kompetenciaterületek korai fejlesztése a pedagógushallgatók számára. Célszerű megvizsgálni, hogy az egyetemek képzési programjában és a KKK-ban hogyan jelennek meg és milyen súllyal bírnak az emocionális kvóciens elemei. Kifejezetten szükséges továbbá beépíteni a hallgatói szolgáltatásokba is az EQhoz tartozó képességek fejlesztését célzó programokat. Ennek egy nagyon tudatos, az egész képzési tevékenységen átívelő többlépcsős fejlesztő tevékenységnek kell lennie ? hiszen az EQ kompetenciák terület széles és sokrétű. Jelentősége az eredményes munkavégzésben számos kutatás által bizonyított. Yoder (2003) az iskolai klímával kapcsolatban végzett kutatása igazolja, hogy a szervezeti klímát az egyéni érzelmi intelligencia, valamint az érzelmileg intelligens vezető határozzák meg. Halász (1980) megállapítja, hogy az iskolai szervezeteknek megvan a maga arculata, légköre, amit a gyermekek észlelnek, és ez indirekt módon befolyásolja közérzetüket és hatással van tevékenységükre is. Tehát a pedagógus érzelmi intelligencia szintje hatással van az iskola, mint szervezet klímájára, és az ott tanuló gyermekek tevékenységére, hangulatára is. Munkámban azokra az általános hangulattal, jól-léttel kapcsolatos érzelmi intelligencia képességek fejlesztésére kívánom helyezni a hangsúlyt, amelyek támogatják a pedagógusképzésben résztvevő hallgatók szakmai teljesítményét, a pedagógushivatással való azonosulást és azokat a reziliencia képességeket, amelyek segítségével kivédhető a pedagógusokat sújtó burnout szindróma is.
ISBN:978 615 5817 50 2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
érzelmi intelligencia
általános hangulat
képességfejlesztés
jól-lét
pedagógusképzés
Megjelenés:International HEART 2020 Conference : Health - Economy - Art Program and abstracts of the conference 9 th March 2020 Kecskemét, Hungary / ed. Iván Devosa, Ágnes Maródi, Zsuzsanna Buzás, György Bártfai. - p. 37-39. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1