Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM109061
Első szerző:
Herendiné Kónya Eszter (matematikus)
Cím:
A kerület és terület fogalmának alakulása az 5-8. Évfolyamokon / Kónya Eszter
Dátum:
2020
ISSN:
2248-3527
Megjegyzések:
Developing the concept of perimeter and area among students in grades 5-8
Our research examines lower secondary school students 'ideas about the concepts of area and perimeter. These concepts have taught in schools for 4-5 years however our experience shows that the knowledge of students of different ages in this content area is still superficial and often incorrect. In our study, we would like to explore the deeper causes of this phenomenon. We conducted a five-task survey at the beginning of the school year. The curriculum of mathematics has a spiral structure, so successful learning requires well-understood and easy-to-recall concepts. Therefore, we were curious about the knowledge stored in the long-term memory of the students. The same test was written in four classes, from grade 5 to grade 8. The tasks focused on both the qualitative and quantitative characteristics of the examined concepts.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Geometry education
area
perimeter
Megjelenés:
PedActa. - 10 : 2 (2020), p. 13-22. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.