CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM071412
Első szerző:Szanyi Ildikó (német nyelv- és irodalom szakos tanár)
Cím:Tanulói tevékenységformák és a tudástranszfer kapcsolata a középiskolai turisztikai szakmai nyelv oktatásában / Szanyi Ildikó
Dátum:2015
Megjegyzések:A szakmai idegen nyelv oktatásának folyamatát, annak célját és tartalmát a gazdasági élet diktálta trend formálja. Az adott szakma idegen nyelvének tudása javítja a munkaerőpiaci elhelyezkedés esélyeit, hozzájárul a foglalkoztatottság emelkedéséhez és az ország versenyképességének növekedéséhez. Napjainkban egyre több, az oktatáspolitikával összefüggő pedagógiai és pszichológiai kutatási eredmény lát napvilágot, melyek középpontjában a tudástranszfer tanulmányozása áll. Ezzel párhuzamosan a tudás átvihetősége, más helyzetekben való alkalmazása nem csak a tudományos élet, hanem az iskolai nyelvoktatás egyik alapkérdésévé is vált. Cikkemben a tudástranszfer oktatói és tanulói oldalán vizsgálom meg a szakmai idegen nyelv oktatásának feltételeit és lehetőségeit. A vizsgálódás alapjául a Miskolci Szakképzési Centrum Berzeviczy Gergely Szakgimnáziumában 2016 januárjában szakmai idegen nyelvet tanuló diákok (46 fő a turisztikai szakma, 63 fő a vendéglátás idegen nyelvét) körében végzett kérdőíves felmérés eredményei szolgáltak.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok konferenciacikk
oktatásmódszertan
nyelvoktatás
szakmai idegen nyelv
Megjelenés:Alkalmazott Nyelvészeti Közlemények 10 : 2 (2015), p. 104-114. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM068020
Első szerző:Szanyi Ildikó (német nyelv- és irodalom szakos tanár)
Cím:Poetry Slam a németórán : Interkulturális és kommunikativ nyelvi kompetenciák fejlesztése Poetry Slam segítségével / Szanyi Ildikó
Dátum:2015
ISSN:1788-9979
Megjegyzések:Cikkemben arra szeretnék rámutatni, hogy az interkulturális és a kommunikatív nyelvi kompetenciák fejlesztéséhez nagyon is alkalmas a mai modern irodalmi jelenség, a Poetry Slam. Két - két példán keresztül mutatom be az interkulturális és a nyelvi kompetenciák fejlesztéséhez kapcsolható feladatokat, melyek kétségkívül az újfajta szemléletű, kooperatív nyelvoktatási folyamat részét képezik. Cikkem témája, a Poetry Slam bevezetése a nyelvoktatásba, azon a megfontoláson alapul, hogy az idegennyelv-tanulás hatékonyságának növelése érdekében szükség van az iskolában folyó idegennyelv-tanítási gyakorlat megújítására, a kötelező tananyagon kívül olyan tanítás- és tanulás elméletek bevezetésére, melyek figyelembe veszik a tanulók életkori sajátosságait, érdeklődését.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok konferenciacikk
oktatásmódszertan
didaktika
nyelvoktatás
Megjelenés:Alkalmazott Nyelvészeti Közlemények 10 : 1 (2015), p. 251-258. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1