Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065707
Első szerző:
Misetáné Burján Anita (matematika tanár)
Cím:
Az anyag, a tér és az idő szerepe a sakkjátékban és transzfer hatásai a matematikai gondolkodás fejlesztésében = The role of matter, space and time in chess, and its transfer effects in the development of mathematical thinking / Misetáné Burján Anita
Dátum:
2014
ISSN:
1789-2643
Megjegyzések:
A cikk alapját iskolai tapasztalataim és megfigyeléseim képezik, amelynek során a sakkjátéknak azokat az elemeit gyűjtöttem össze, amelyek elősegítik a gondolkodás, illetve speciálisan a matematikai gondolkodás fejlődését. Ezeket a körülöttünk levő világ leírására alkalmas anyag, tér, idő fogalmak köré csoportosítottam. A sakkban az anyag, tér, idő hármas egysége, ezek harmóniája hozza létre az alkotást: magát a sakkjátszmát, a matematikaoktatásban pedig a NAT-ban a fejlesztési feladatok között elsőként szerepel. A sakkozói gondolkodás transzfer hatásai a matematikai gondolkodás fejlesztésében egyértelműen megmutatkoznak. Az egyik legnagyobb előnye, hogy korábbi életkorban játékosan alakulhatnak ki matematikai gondolkodási képességek, így fontos szerepe van a tehetséggondozásban. Természetesen a sakknak nemcsak a matematikai, hanem az általános készség és képességfejlesztő hatása is ismert, amit több kutatás is alátámaszt. The article is based on observation and experience gathered through my school work. I chose elements of chess playing which enhance thinking performance and mathematical thinking performance in particular. I organized these elements around the concepts of matter, space and time because these are the notions used to describe the natural world around us. The tri-unity and harmony of matter, space and time are the bases of creation in chess: the game itself. Also, our national curriculum highlights the same concepts as major areas of mathematical development. Transfer effects of chess thinking on mathematical thinking are apparent. The main benefit of these effects is that mathematical skills can form at an early age through playing, so chess has an importance in talent management. Effects of chess in general skills development are also known and proved by research.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
sakk és matematika
matematikai gondolkodás
analógiák
tehetségfejlesztés
chess and mathematics
mathematical thinking
analogies
talent development
Megjelenés:
Agora 11 (2014), p. 59-72. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM067261
Első szerző:
Várady Ferenc (matematika, német tanár)
Cím:
Das Verstehen der Begriffe Stetigkeit einer Funktion und Differenzialquotienten mit Unterstützung von GeoGebra / Ferenc Várady
Dátum:
2012
ISSN:
1789-2643
Megjegyzések:
As a college teacher I can often see that since students first meet the mathematical definitions and theorems veryabstractly at the lectures, they are not able to understand their deeper meaning in the following seminars either. Better andhard-working students can learn the necessary way of problem solving, but they cannot or can just partly understand itsmathematical meaning. Thus they only use a mechanical algorithm to solve mathematical problems, the result of which is, asthey do not understand their fundaments that they forget the method of solution rapidly, and they cannot solve even a slightlydifferent problem. Therefore they cannot understand and solve problems which are based on this essential knowledge.A lot of psychological research proves what important role visual and symbolic representations have in the learning process.In my paper I try to show the relation between the meaning of symbolic and visual representations of the definitions ofcontinuous function and by the differential and the slope of a tangent line. Thus students can better understand the contactbetween theory and the meaning behind it.I try to bridge this gap by using the visual advantage of the software GeoGebra, which proves to support the understanding ofstudents and deepening the curriculum at the same time.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Agora 9 (2012), p. 113-133. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.