CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM122654
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:A systematic review of STEM teaching-learning methods and activities in early childhood / Ibolya Markóczi Revák, Mária Csernoch, Klára Czimre Szilágyi, Ágnes Dávid, Beáta Kosztin Tóth, Edina Malmos, Éva Sütő, Dóra Kurucz
Dátum:2024
ISSN:1305-8215 1305-8223
Megjegyzések:This study aims to help educators and researchers to understand the pedagogical practice of STEM in early childhood and its impact. To support this, 29 publications related to STEM teaching-learning methods and activities were selected in the period between 2014 and 2023. The study covers the distribution of research over time by countries, the analysis of keywords, research goals and results, research methods, STEM domains, as well as emerging teaching-learning methods and activities, and the presentation of research limitations. According to the results, digital activities and impact studies have become dominant in early childhood STEM activities. There is a small number of studies presenting educational practices related to the relationship between sustainability and STEM. It was also revealed that impact assessments regarding early childhood STEM education need further development and improvement.
Tárgyszavak:Természettudományok Környezettudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
early childhood
STEM education
teaching methods
student activities
impact assessment
Megjelenés:Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. - 20 : 8 (2024), p. 1-22. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Czimre Klára (1974-) (geográfus) Dávid Ágnes (1988-) (vegyész, kémia-magyar nyelv és irodalom szakos tanár) Tóthné Kosztin Beáta (1973-) Malmos Edina (1990-) (biológia-földrajz szakos tanár) Sütő Éva Kurucz Dóra
Pályázati támogatás:Research Program for Public Education Development-2022
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM005500
Első szerző:Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:Effects of the Rostock model on metacognitive development of pupils / Ibolya Revák-Markóczi, Beáta Tóth-Kosztin, Zoltán Tóth, Éva Dobó-Tarai, Ilona K. Schneider, Franz Oberländer
Dátum:2008
ISSN:0124-5481
Megjegyzések:A Rostock Model egy nemezetközi didaktikai program fedőneve, mely alkalmazásának célja a kisiskolások természettudományos gondolkodásának fejlesztése. A cikk az általános iskola első osztályos tanulóinak metakognitív fejlődését mérő vizsgálatot mutat be a módszer részleteinek ismertetésével
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Metacognition
Megjelenés:Journal of Science Education. - 9 : 2 (2008), p. 94-99. -
További szerzők:Tóthné Kosztin Beáta (1973-) Tóth Zoltán (1952-) (vegyész, kémikus) Dobó-Tarai Éva Schneider K. Ilona Oberländer, Franz
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM018856
Első szerző:Tóth Zoltán (vegyész, kémikus)
Cím:Using interview based knowledge space theory to assess 1st graders' prior knowledge about the water / Zoltán Tóth, Éva Dobó-Tarai, Ibolya Revák-Markóczi, Ilona K. Schneider, Franz Oberlander
Dátum:2007
ISSN:0124-5481
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Knowledge
Megjelenés:Journal of Science Education. - 8 : 2 (2007), p. 12-28. -
További szerzők:Dobóné Tarai Éva Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár) Schneider K. Ilona Oberländer, Franz
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1