Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 4 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM094285
Első szerző:
Körmendi Attila (pszichológus)
Cím:
A szerencsejátékok strukturális és szituációs jellemzői / Körmendi Attila
Dátum:
2009
ISSN:
1419-872X
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Alkalmazott Pszichológia. - 11 : 3-4 (2009), p. 19-33. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM086768
Első szerző:
Körmendi Attila (pszichológus)
Cím:
A szemlélők szerepe az iskolai zaklatásban / Körmendi Attila, Szklenárik Péter
Dátum:
2014
ISSN:
1419-872X
Megjegyzések:
Az iskolai zaklatás szereplői (zaklatók, áldozatok és szemlélők) közül a legkevesebb figyelmet a szemlélőkre fordítják annak ellenére, hogy a gyerekek ezen csoportja hatékony lehet a zaklatás megelőzése és kezelése szempontjából. A szemlélők a zaklatási esetek nagy részében jelen vannak és képesek megakadályozni azt, valamint szerepük lehet a tanárok, szülők informálásában is. A jelen tanulmány a szemlélőkre fókuszálva bemutatja a kapcsolódó szakirodalmat és a legfontosabb megállapításokat értelmezi a zaklatást kezelő programok tekintetében. A két legfontosabb kérdés, melyet tárgyalunk: 1. Miért nem avatkoznak közbe a szemlélők a zaklatás során során? 2. Miért avatkoznak közbe a védelmezők a zaklatásba? A kutatási eredmények alapján a prevenciós és intervenciós programokban érdemes a szemlélőkre fókuszálni a következő területeken: a zaklatás típusainak és következményeinek magyarázata (edukáció), empátia fejlesztése és hatékony beavatkozási stratégiák tanítása.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
zaklatás
elkövetők
áldozatok
szemlélődők
zaklatásprevenció
Megjelenés:
Alkalmazott Pszichológia. - 14 : 2 (2014), p. 105-121. -
További szerzők:
Szklenárik Péter
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM020983
Első szerző:
Körmendi Attila (pszichológus)
Cím:
A "majdnem nyertem" jelenség vizsgálata nem szerencsejátékos mintán / Körmendi Attila, Kurucz Győző
Dátum:
2010
Megjegyzések:
A szerencsejátékok addiktivitásában jelentis szerepet tulajdonítanak a játékgépek strukturális jellemzőinek, azokon belül pedig különösen a "majdnem nyertem" jelenségnek. A "majdnem nyertem" jelenség akkor áll elő, amikor a játékgép kijelzőjén a nyerési vonalban egy kivételével azonosak a figurák - ami lényegében egy vesztes kombináció. A "majdnem nyertem" hatását az eddigi vizsgálatok jellemzően a játék folytatása, valamint a játékra költött pénz szempontjából tekintették. Vizsgálatunkban arra kerestük a választ, hogy a játékgépeknél a "majdnem nyertem" kombináció előfordulásának gyakorisága befolyásolja-e a játékgépek preferenciáját. A minta 87 fibil (46 fi ni) állt. A vizsgálati személyek 18 év felettiek voltak, és nem volt jelentős tapasztalatuk szerencsejátékokkal. A vizsgálati személyeknek ismételt méréses elrendezésben kellett egy szimulált játékautomatával több menetet is játszani. Az egyes menetekben variáltuk a "majdnem nyertem" kombinációk arányát (0%, 15%, 30%, valamint 45%). Az eredmények alapján a vizsgálati személyek egyértelmően preferálták a 30%-os "majdnem nyertem" arányú játékot azzal a játékkal szemben, ahol ez az arány 15% volt, viszont a várakozásokkal szemben nem alakult ki preferencia a 45%-os illetve a 0% "majdnem nyertem" aránnyal rendelkezi játékkal szemben. Sikerült demonstrálni a "majdnem nyertem" nyilvánvaló hatását az egyes menetek preferenciájára, amely hatás részben a korábbi kutatási eredményeknek megfelelően alakult.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
near miss
szerencsejáték
strukturális jellemzők
Megjelenés:
Pszichológia. - 30 : 4 (2010), p. 335-348. -
További szerzők:
Kurucz Győző (1982-) (pszichológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM044962
Első szerző:
Pataky Nóra (pszichológus)
Cím:
A nevelési stílus és az érzéketlen/érzelemmentes vonások kapcsolata gyerekeknél és serdülőknél / Pataky Nóra, Körmendi Attila
Dátum:
2011
ISSN:
1419-872X
Megjegyzések:
Az érzéketlen/érzelemmentes vonások sajátságos érzelmi (bűntudat hiánya, sekélyes érzelmek) és interperszonális stílust (proaktív agresszió, felelősségvállalás hiánya) jelentenek, mely a korai életévekben jelenik meg és relatív stabil marad gyermek és serdülőkorban. A legújabb eredmények szerint az érzéketlen/érzelemmentes vonások jelenléte meghatározza az agresszív, viselkedészavaros gyerekek egy speciális alcsoportját, melyre a nevelési módszerekkel szembeni ellenállás jellemző. A szülői nevelési stílus pozitív változásaival szembeni ellenállás részben magyarázható az érzéketlen/érzelemmentes fiatalokra jellemző temperamentumvonásokkal valamint az érzelmi információ feldolgozásának zavaraival. Publikációnk bemutatja az érzéketlen/érzelemmentes vonásokat mutató gyerekekre jellemző agresszív viselkedési mintázatot. Az eddigi kutatásokra támaszkodva elemezzük a temperamentumjellemzők és az érzelmi információfeldolgozás zavarainak hatását az agresszív viselkedés megjelenésére érzéketlen/érzelemmentes gyerekeknél és serdülőknél. Végül bemutatjuk azokat a fegyelmezési módszereket, melyek hasznosak lehetnek az említett temperamentumjellemzők és érzelmi információfeldolgozási zavarok mellett. További empirikus kutatások szükségesek, hogy a tárgyalt fegyelmezési javaslatok hatékonyságát megerősítsük.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
érzéketlen, érzelemmentes nevelési stílus
Megjelenés:
Alkalmazott Pszichológia. - 2 (2011), p. 5-20. -
További szerzők:
Körmendi Attila (1978-) (pszichológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.