Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM074526
Első szerző:
Lehota József (közgazdász)
Cím:
Key factors of a successful restaurant strategy in Hungary / József Lehota, Erika Könyves, Anna Dunay
Dátum:
2015
Megjegyzések:
Eating out is a popular form of entertainment all over the world; the food service sector is one of the most dynamically growing sector of our times. Dining trends are changing, new styles and catering forms appear, and disappear, the consumers' choice is influenced by many factors. The financial and economic crisis, which was started in 2008 has brought a remarkable declining tendency of the sector worldwide, resulted by the impacts of recession, the squeezed incomes, and the rising food costs, but nowadays a significant recovery may be seen in developed countries. The role of eating out in Hungary differs significantly from Western European markets in many aspects: customers' habits, trends, physical facilities, financial background etc. The changes of the economic environment has brought new challenges for the players of the sector even in well-developed countries, they should check and re-think their business strategies. The aim of our research was to detect and evaluate those factors which may help in the development of successful strategy for restaurants in Hungary. Based on the results of our survey it may be stated that the key success factors of restaurant strategy are the proper selection of target group, and the right service level, communication and atmosphere. These findings may set the directions to be followed in the strategic planning process of the representatives of the whole sector.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
tanulmány, értekezés
eating out
restaurant selection
consumer behaviour
strategy
Megjelenés:
Proceedings of the 5th International Conference on Management 2015. Management, leadership and strategy for SMEs' competitiveness / ed. by Dunay Anna. - p. 22-27. -
További szerzők:
Könyves Erika (1958-) (okleveles közgazdász)
Törőné Dunay Anna
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM074527
Első szerző:
Lehota József (közgazdász)
Cím:
A vendégelégedettség/elégedetlenség és panaszkezelés a magyar házon kívüli étkezési szektorban / Lehota József, Gyenge Balázs, Komáromi Nándor, Lehota Zsuzsa, Rácz Georgina, Horváth Ádám, Könyves Erika, Törőné Dunay Anna
Dátum:
2016
ISSN:
2064-8839
Megjegyzések:
A magyar éttermi látogatók többsége viszonylag magas elégedetlenségi szinttel rendelkezik, viszonylag magas az egy főre jutó átlagos panasz-okok, elégedetlenségi okok száma (2,51%), különösen igaz ez a 3. számú szegmensre (alacsony lojalitás, magas panaszhajlandóság, 2,6), illetve a 4. számú szegmensre (magas lojalitás, magas panaszhajlandóság, 2,7). A magas panaszhajlandóság ellenére az éttermi személyzetnek adott szóbeli és dokumentált írásbeli panaszok aránya (főleg az utóbbi) alacsony, így a vendégelégedetlenség okai döntő részben rejtve maradnak. A panaszkifejezés általános módja a negatív szájreklám, illetve a borravaló csökkentése és elhagyása. Az éttermi szolgáltatások színvonala növelésének és a vendégelégedettség javításának a lojalitás erősítésének elengedhetetlen módja a panaszmenedzsment-rendszer fejlesztése, a panaszok dokumentálása és hatékony kezelése. Fontos a panaszmenedzsment rendszerhez kapcsolódó éttermi személyzeti ösztönzés is. Ezen rendszer hatékony kiépítését jelentősen elősegítheti az éttermek és vendéglők jól elvégzett vendégszegmentálása és az arra épülő termék és szolgáltatás kifejlesztése.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
házon kívüli étkezés
vendégelégedettség
panaszmenedzsment
Megjelenés:
Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 3-18. -
További szerzők:
Gyenge Balázs
Komáromi Nándor
Lehota Zsuzsanna
Rácz Georgina
Horváth Ádám (1980-) (informatikus)
Könyves Erika (1958-) (okleveles közgazdász)
Törőné Dunay Anna
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.