Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM117588
035-os BibID:
(Scopus)85184766009
Első szerző:
Babinszki Emese (pszichológus)
Cím:
Humorous advertisement categories / Babinszki, Emese; Balázs, Katalin
Dátum:
2023
ISSN:
2307-700X
Megjegyzések:
Humour is a prevalent strategy in advertising, but research findings are contradictory regarding its effectiveness. A potential resolution of the contradictory findings could be to create a category system distinguishing between the basic types of humorous advertisements, which could systematically be used in future research. Several classifications have been reported and some typologies have been suggested, but none is based on the audience's representations. Our aim was to identify the basic types of humorous advertisements with an approach that considers both the previous typologies and the non-experts' representations. In the present study, 18 humorous advertisements were assessed based on a questionnaire study with 13 questions and 246 adult participants. Based on the cluster analyses of the empirical data, three basic types of humorous advertisements were identified: taboo-breaking, exaggeration, and cute or sentimental humour. Eight items were differentiated most clearly among the humorous advertisement types. Both the humorous advertisement categories and the applied items are worth consideration in further studies. Conscious use of the identified categories in future research could help to develop a more comprehensive model of humorous advertising effects.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
humour
advertising
advertisement types
typology
humorous advertisements
Megjelenés:
European Journal of Humour Research. - 11 : 4 (2023), p. 31-53. -
További szerzők:
Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.