Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 3 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM126868
Első szerző:
Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:
A viselkedés befolyásolására alkalmas kommunikációs módszerek / Balázs Katalin, Bernáth Ágnes
Dátum:
2015
Megjegyzések:
A viselkedés befolyásolására irányuló interakciók jelen vannak mindennapjainkban. Vannak olyan kommunikációs helyzetek, melyekben a partner attitűdjeinek megváltoztatásán keresztül kerül sor a viselkedésének megváltoztatására; míg más esetekben egyszerűen egy adott viselkedést presszionálunk, és a viselkedés kivitelezését várjuk a másik féltől. Ennek megfelelően a viselkedés befolyásolására alkalmas kommunikációs módszerek kérdéskörét is két szakirodalmi ág felől közelítjük, mely területek a meggyőzés és a beleegyezés megnyerése. A meggyőzés pszichológiájára vonatkozó szakirodalom átfogóan vizsgálja a meggyőzési helyzeteket és a különböző kommunikációs módszerek hatását. Ugyanakkor itt specifikus, ún. szekvenciális meggyőzési technikák is elkülönítésre kerülnek. Míg a beleegyezés megnyerésére fókuszáló szakirodalmi ág a kommunikációs stratégiák különböző kategóriarendszereit vonultatja fel, és elsősorban az egyén által aktuálisan alkalmazott stratégia megválasztásának megértésére fókuszál. Jelen szakirodalmi összefoglaló célja a viselkedés befolyásolására alkalmas kommunikációs módszerekre vonatkozó, elméleti és gyakorlati szempontból is értékes megállapítások rendszerezése.
ISBN:
978-963-318-523-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
viselkedés befolyásolása
meggyőzés
meggyőzési technikák
beleegyezés megnyerése
Megjelenés:
Szociálpszichológiai tanulmányok a Szociál- és Munkapszichológiai Tanszék fennállásának 25. évfordulójára / Kovács Judit. - p. 207-229. -
További szerzők:
Bernáth Ágnes (1983-) (pszichológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM090258
Első szerző:
Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:
A mentalizációs képesség kettős szerepe a reklámok hatásosságában / Balázs Katalin, Bernáth Ágnes, Jónás Péter
Dátum:
2012
ISBN:
978 963 87915 6 6
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Pszichológia kongresszusok
Megjelenés:
A tudomány emberi arca / szerk. Vargha András. - p. 212. -
További szerzők:
Bernáth Ágnes (1983-) (pszichológus)
Jónás Péter (1988-) (pszichológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM054172
Első szerző:
Bernáth Ágnes (pszichológus)
Cím:
A mentalizációs képesség hatása a kreatív reklámok értékelésére / Bernáth Ágnes, Balázs Katalin, Jónás Péter
Dátum:
2012
Megjegyzések:
Jelen tanulmány fókuszában a mentalizációs képesség reklámértékelésre gyakorolt indirekt ha-tása áll. Egy empirikus vizsgálat eredményei alapján megerősítést nyert az a hipotézis, miszerintaz egyének mentalizációs képessége hatást gyakorol a kreatív, kognitív kihívást jelentőtár-sadalmi célú reklámok megértésére. Továbbá a mentalizációs képesség fejlettsége indirekt mó-don növeli a reklámmal kapcsolatban kialakított pozitív attitűdöt: a helyesen értelmezett kre-atív, társadalmi célú reklámok jobban tetszenek, továbbá a vizsgálati személyek szerintemlékezetesebbek és meggyőzőbbek, mint a nem értett vagy félreértett reklámok.A reklám objektív és szubjektív értésének kettőssége is megmutatkozik a reklámok érté-kelésében. Az objektíven nem értett reklámokat is szubjektíven érthetőnek tartják és ugyan-úgy pozitív értékelést váltanak ki, mint az objektíven értett reklámok.A jelentős kognitív kihívást jelentőreklámok esetén, az azokat helyesen értelmezősze-mélyek kevésbé pozitívan értékelték a nehezebben érthetőreklámokat, azaz a reklám megér-téséhez szükséges kognitív erőfeszítés növekedése rontotta a reklám értékelését.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
elmeteória/mentalizációs képesség
reklámértés
reklámértékelés
Doktori iskola
Megjelenés:
Alkalmazott Pszichológia 14 : 2 (2012), p. 5-19. -
További szerzők:
Balázs Katalin (1979-) (pszichológus, pszichológia tanár)
Jónás Péter (1988-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Humán Tudományok Doktori Iskola
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.