Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 3 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123497
035-os BibID:
(Scopus)85056650754
Első szerző:
Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:
A Meggyőzési tudatosság: A pszichológia mostohagyermeke / Balázs Katalin; Bakó Panna; Gerhát Réka
Dátum:
2018
ISSN:
0025-0279 1588-2799
Megjegyzések:
Háttér és célkitűzés: Jelen szekunder adatelemzés célja az érzelmi válaszreakciók mérésére szolgáló eljárások empirikus alapú összehasonlítása Az érzelmi válaszok rögzítése különböző emocionális tartalmú, társadalmi célú reklámok (TCR) esetén történt. Módszer: A vizsgálatban 125 fő adatait vetettük össze, akiknek reakcióit kérdőíves formában, illetve 31 fő esetén az arckifejezésükről készült videó segítségével rögzítettük. A vizsgálatban alkalmazott érzelmek mérésére alkalmas módszerek: a (1) verbális és vizuális önbevalláson alapuló módszerek; (2) nyitott kérdések (érzelemmegnevezés rövid szöveges válasz formájában); valamint (3) viselkedéses válaszokat mérő eljárás (videofelvétel az érzelemmegnyilvánulásokról, majd azok kódolása). Eredmények: A rövid szöveges válaszok tartalomelemzése árnyaltabb képet adott a Likertskálás méréseknél, azonban kirajzolódtak az érzések és érzelmek közti különbségtételbeli nehézségek. Ugyanakkor az arckifejezés-vizsgálat alapján a befogadók több érzelmet éltek át egy reklámflm megtekintése alatt, mint amennyit utólagosan meg tudtak fogalmazni. Következtetések: Az érzelemmegnyilvánulásokat mérő videofelvételes eljárás diferenciáltabb képet mutat, mint a Likert-skálán explicit módon megválaszolható kérdések vagy vizuális önbevalláson alapuló módszerek esetén, illetve a nyitott kérdések alkalmazása. Viszont az arckifejezések vizsgálata sokkal nagyobb erőfeszítést igényel, mint az önbevalláson alapuló mérések. Összességében a két önbevallásos módszert egyidejű alkalmazását javasoljuk.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Pszichologiai Szemle. - 73 : 3 (2018), p. 391-410. -
További szerzők:
Bakó Panna
Gerhát Réka (1989-) (pszichológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM116254
Első szerző:
Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:
"Hogy győzzem meg?" : A társas helyzet hatása a meggyőzés üzenetének kialakítására / Balázs Katalin, Bakó Panna, Nagy Luca Zsuzsa
Dátum:
2019
ISSN:
1419-872X
Megjegyzések:
Háttér és célkitűzések: A vizsgálat célja annak feltárása volt, hogy a meggyőző közlés megformálását hogyan befolyásolják a társas kontextus olyan sajátosságai, mint a viszony formális vagy informális jellege és a felek között lévő hierarchikus kapcsolat. Módszer: A vizsgálat kivitelezése kérdőíves módszerrel történt, fatal felnőttek körében személyesen asszisztált, kiscsoportos adatfelvétellel. 59 fő adott hiánytalan válaszokat a viszonylag hosszú kérdőív nyitott kérdéseire. Jelen tanulmány keretén belül a 2?3-as el - rendezés szerint kialakított, társas kapcsolat szempontjából különböző, hat szituációra adott válaszokat elemeztük. A meggyőző közlések elemzése a Perlof (2010) által is leírt kategóriák alapján történt, úgymint direkt-indirekt, racionális-irracionális, kemény-puha stratégia alkalmazása. Tartalomelemzést követően, az adatok elemzésére a LEM programot alkalmaztuk (Vermunt, 1997). Eredmények: A szakirodalomban fellelhető következtetéseket meghaladó interaktív viszonyt találtunk a két független változó hatása között, azaz a viszony formális vagy informális jellege és a felek között lévő hierarchikus viszonyok együttesen befolyásolják a különböző stratégiák megjelenését. Következtetések: A kommunikációelméletben alkalmazott módszertani megközelítés a szociálpszichológiában is alkalmazhatónak tűnik, viszont előrelépést jelenthet a szituációk komplex megközelítése
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
meggyőzés
kommunikáció
társas helyzet
meggyőzési stratégia
Megjelenés:
Alkalmazott Pszichológia. - 19 : 2 (2019), p. 31-53. -
További szerzők:
Bakó Panna
Nagy Luca Zsuzsa (1994-) (pszichológus)
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM083409
Első szerző:
Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:
A meggyőzési tudatosság mérése idősek körében / Balázs Katalin, Bene Ágnes, Bakó Panna
Dátum:
2016
ISBN:
978-615-80241-2-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
időskor és meggyőzési tudatosság
szituációkon alapuló kérdőív
beoltás
kiszolgáltatottság csökkentése
Megjelenés:
Múlt és jelen összeér: Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése: Kivonatkötet / fel. szerk. Vargha András. - p. 95-96. -
További szerzők:
Bene Ágnes (1974-) (közgazdász, gerontológia)
Bakó Panna
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.