Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 8 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM073093
Első szerző:
Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:
Család és karrier : egyetemi hallgatók jövőterei / Bacskai Katinka, Benkei-Kovács Balázs, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Dusa Ágnes Réka, Engler Ágnes, Fehérvári Brigitta, Fényes Hajnalka, Fináncz Judit, Horváth Balázs, Joó Orsolya, Kamuti Hajnalka, Márkus Zsuzsanna, Pongrácz Attila, Takács Tamara, Üröginé Ács Anikó, Engler Ágnes
Dátum:
2018
Megjelenés:
Debrecen : Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, 2018
Terjedelem:
212 p.
Megjegyzések:
(Oktatáskutatók könyvtára, 2064-9312 ; 3.)
ISBN:
978-615-80077-6-4
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmánygyűjtemény
További szerzők:
Benkei-Kovács Balázs
Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Fehérvári Brigitta
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Fináncz Judit
Horváth Balázs
Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár)
Kamuti Hajnalka
Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus)
Pongrácz Attila
Takács Tamara (1980-) (neveléstudomány)
Üröginé Ács Anikó
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Oktatáskutatók könyvtára
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM044926
Első szerző:
Bujdosó Gyöngyi (informatikus, informatika, matematika, kémia tanár)
Cím:
Gender Differences in Higher Education in the "Partium" Region / Bujdosó Gyöngyi, Engler Ágnes, Fényes Hajnalka, Tornyi Zsuzsa
Dátum:
2012
ISSN:
2062-9605
ISBN:
978-963-08-4316-4
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:
Higher Education for Regional Social Cohesion / ed. Gabriella Pusztai , Adrian Hatos. - p. 134-162. -
További szerzők:
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Tornyi Zsuzsa Zsófia (1983-) (oktatáskutató, szociológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM084473
Első szerző:
Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:
A diplomás nők munkaerő-piaci sikerességét befolyásoló tényezők és a gyerekvállalás hatásai / Engler Ágnes, Fényes Hajnalka
Dátum:
2015
ISSN:
1789-1922
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Néprajz és kulturális antropológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Felsőoktatási műhely. - 8 : 4 (2015), p. 43-55. -
További szerzők:
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM044936
Első szerző:
Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:
A felsőoktatásban részt vevő hallgatók sajátosságai a társadalmi nemek mentén / Engler Ágnes, Fényes Hajnalka
Dátum:
2012
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
könyvfejezet
Megjelenés:
Új kutatások a neveléstudományokban 2011 : közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány a múlt értékei és a jövő kihívásai / szerk. Benedek András, Tóth Péter. - p. 273-284. -
További szerzők:
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM085335
035-os BibID:
(WoS)000514818100005 (Scopus)85079709793
Első szerző:
Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:
Gender Role Attitudes and Religiosity among Higher Education Students / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella, Engler Ágnes
Dátum:
2020
ISSN:
1583-0039
Megjegyzések:
Besides demographic and social background determinants, religiosity is one of the most important factors which influence attitudes towards gender roles. In Europe, egalitarian gender roles have been aided by the eventual ubiquity of wide-ranging freedoms, women's increasing labour force participation in the post-socialist regions, the drastic decline in fertility, and state-sponsored secularisation. In this study, we examine Hungarian higher education students' views on gender roles using a nation-wide sample (N=1502, 2017). We create a typology with two modern attitude types beside the traditional view on gender roles, namely the pragmatic-instrumental and postmaterialist-postmodern types. We employ multinomial regression to analyse the factors which increase the likelihood of each type's occurrence. After accounting for the effect of demographic and social factors, we find that religiosity has a significant impact on the acceptance towards traditional gender roles. In addition, we also record the novel finding that respondents are much likelier to belong to the postmaterialist-postmodern type, which approves of women's labour force participation and favours the father's involvement in the family, if they are religious in the sense that they follow the teaching of a church.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
gender role attitudes
religiosity
higher education
fatherhood
Megjelenés:
Journal for the Study of Religions and Ideologies. - 19 : 55 (2020), p. 69-84. -
További szerzők:
Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM022215
Első szerző:
Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:
Doktori képzés társadalomkutatói szemmel / Fényes Hajnalka, Engler Ágnes
Dátum:
2011
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Útközben / szerk. Pusztai Gabriella, Németh Nóra Veronika. - p. 33-50. -
További szerzők:
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM119329
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
A szocioökonómiai státusz és a vallásosság hatása a fiatal felnőttek párkapcsolati magatartására Magyarországon / Pusztai Gabriella; Fényes Hajnalka; Engler Ágnes
Dátum:
2022
ISBN:
978 615 6447 00 5
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:
Család, gyermek, jövő : tanulmányok a családtudomány köréből / szerk. Aczél Petra. - p. 193-212. -
További szerzők:
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM106642
035-os BibID:
(Scopus)85145028576
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
The Effect of Socioeconomic Status and Religiosity on Hungarian Young Adults' Marriage Behavior / Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Engler Ágnes
Dátum:
2022
ISSN:
1309-9108
Megjegyzések:
This study focuses on young people's marriage behavior, which includes cohabitation, marriage, and plans to marry among the unmarried. The decline in marriages and planning to marry is often explained by the general expansion of education, which contributes to women's economic independence and decision to postpone marrying. Research suggests that religiosity has a greater impact on marriage decisions than either socioeconomic status or education. In this study, we aim to contribute to the literature on how young adults' marriage behavior is influenced by religiosity and socioeconomic status, as measured by education, financial status, and the place of residence. During the analysis, we used data from the Hungarian Youth 2016 survey on young adults aged 18 to 29 years. We examined the determinants of young people's marital status and plans to marry using multinomial and logistic regression analysis. According to our results, the positive effect of religiosity on marriage and plans to marry could be confirmed even after controlling for the influence of education. Although education strengthened plans to get married, it also delayed their occurrence. Furthermore, we found that religiosity increased the chance of cohabitation compared to being single in the sample, but its effect on marriage was stronger. Limitations of this study include our examined age group(18?29 years), as at this age not all marriage decisions had been made, so it was not possible to fully investigate what proportion refrained from marriage entirely. ? 2022, Association for Social Studies Educa. All rights reserved.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Journal of Social Studies Education Research. - 13 : 4 (2022), p. 78-96. -
További szerzők:
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.