Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123472
035-os BibID:
(Scopus)85201202170
Első szerző:
Müller Anetta Éva
Cím:
Segmentation of Young Adult Tourists Visiting Croatian Cities: a Hungarian Case Study / Anetta Müller, Éva Bába Bácsné, Gábor Gergely Ráthonyi, Jordán Tütünkov-Hrisztov, Noémi Kulcsár, Erzsébet Rákó, Sándor Kovács, Attila Lengyel
Dátum:
2024
ISSN:
2065-1198 2065-0817
Megjegyzések:
Croatia's allure as a cultural, natural, and historical destination in the global tourism landscape has garnered increasing interest from international travelers, including Hungarian tourists. This study addresses the research gap in demographic segmentation and destination preference among Hungarian adults aged 18-34, a crucial yet understudied market segment within Croatian tourism. Our analysis integrates descriptive statistics and ordinal regression to assess how tourism preferences influence satisfaction. A two-step clustering method identifies demographic clusters, further analyzed to determine their visitation patterns to 11 Croatian cities, revealing significant travel behaviour insights. The findings reveal distinctive clusters with varied travel behaviours and preferences, indicating that tailored marketing strategies could significantly enhance the tourism experience. The travel patterns suggest a move towards personalized travel experiences and an inclination towards autonomy and comfort in accommodation choices. The study enriches the discourse in tourism segmentation and destination analysis, suggesting that understanding the intricate preferences of demographic segments can lead to more effective marketing approaches. Practically, it offers actionable insights for tourism operators, marketers, and policymakers to fine-tune their strategies to cater to this demographic, potentially leading to increased visitation and deeper engagement with Croatian tourism offerings.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
segmentation
destination
young adults
Hungarian tourists
Croatia
Megjelenés:
GeoJournal of Tourism and Geosites. - 55 : 3 (2024), p. 1076-1089.
További szerzők:
Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök)
Tütünkov-Hrisztov Jordán
Kulcsár Noémi
Gortka-Rákó Erzsébet (1971-) (szociálpolitikus)
Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár)
Lengyel Attila (1963-) (közgazdász, angol bölcsész)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.