Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM073093
Első szerző:
Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:
Család és karrier : egyetemi hallgatók jövőterei / Bacskai Katinka, Benkei-Kovács Balázs, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Dusa Ágnes Réka, Engler Ágnes, Fehérvári Brigitta, Fényes Hajnalka, Fináncz Judit, Horváth Balázs, Joó Orsolya, Kamuti Hajnalka, Márkus Zsuzsanna, Pongrácz Attila, Takács Tamara, Üröginé Ács Anikó, Engler Ágnes
Dátum:
2018
Megjelenés:
Debrecen : Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, 2018
Terjedelem:
212 p.
Megjegyzések:
(Oktatáskutatók könyvtára, 2064-9312 ; 3.)
ISBN:
978-615-80077-6-4
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmánygyűjtemény
További szerzők:
Benkei-Kovács Balázs
Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Fehérvári Brigitta
Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus)
Fináncz Judit
Horváth Balázs
Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár)
Kamuti Hajnalka
Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus)
Pongrácz Attila
Takács Tamara (1980-) (neveléstudomány)
Üröginé Ács Anikó
Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Oktatáskutatók könyvtára
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM061651
Első szerző:
Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:
Felsőoktatásban résztvevő hallgatók különböző kompetenciáinak mérési lehetőségei / Fényes Hajnalka, Kovács Klára, Dusa Ágnes Réka, Fekete Adrienn, Kardos Katalin, Kovács Edina, Márkus Zsuzsanna, Morvai Laura, Nagy Zoltán, Sebestyén Krisztina, Varga Eszter
Dátum:
2015
Megjegyzések:
A hallgatói eredményesség alakulására magyarázatot kereső oktatásszociológiai kutatásokaz utóbbi időben a korábbi eredményességi indikátorok helyett új függő változók felé tájékozódnak.Az eredményességet tanulmányi továbbhaladásként vagy munkaerő-piaci elhelyezkedéskéntinterpretáló koncepciók helyett megjelent az az elképzelés, hogy a hallgatóknak afelsőoktatási tanul-mányok végére el kell érni a kognitív, szociális és személyes képességek egy bizonyosszintjét vagy legalább mérhető előrelépést kell tanúsítaniuk ezeken a területeken. Egyesekfelhívják a *gyelmet arra, hogy szükséges lenne a tanulmányi területtől független indikátorokattalálni, s a konkrét szakterületi tudás helyett az intellektuális kíváncsiságot, a tudományos ésintellektuális érdeklődést emelik a speciális eredményesség fölé. A legátfogóbb eredményességimodellekben a testi-lelki egészség, a világos jövő- és munkaelképzelés, az alkalmazkodó ésküzdőképesség, az informális és formális kommunikációs helyzetekben való megfelelés, másokmotiválására, irányítására való képesség valamint a társadalmi és közösségi felelősség, az önkéntestevékenység vállalására való hajlandóság is szerepel (Camara?Kimmel, 2005). Tanulmányunkbana felsőoktatásban résztvevő hallgatók néhány kompetenciájának (eredményességi mutatók)mérési lehetőségeit térképezzük fel. A szövegértési, nyelvi, problémamegoldási és információskommunikációstechnológiák alkalmazásával kapcsolatos kompetenciák mérése mellett olyanképességek mérésének tapasztalatait is áttekintettük, mint az interkulturális, állampolgári ésszociális kompetenciák, mivel ezek fontossága az intézmény falain kívül, a munkahelyeken, a társaskapcsolatokban, és az élet számos területén vitathatatlan. Jelen tanulmányban az a célunk, hogy aképzés területétől független mérőeszközök után kutassunk és ezzel az egyes tudományterületekenkidolgozott mérési eljárások alkalmazása helyett átfogó hallgatói eredményesség-koncepciókidolgozása felé tegyünk lépéseket.
ISBN:
978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 66-78. -
További szerzők:
Kovács Klára (1975-) (szociológus)
Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató)
Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus)
Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus)
Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány)
Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v7.5.23
© 2021
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.