Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM126247
Első szerző:
Nemes Magdolna (nyelvész)
Cím:
A diszlexiás tanulók nyelvoktatásának kérdései a pedagógusok szemszögéből / Nemes Magdolna
Dátum:
2024
Megjegyzések:
Magyarországon az általános iskolai tanulmányok megkezdését követő negyedik évben a diákok számára nagy kihívást jelent egy új tantárgy megjelenése, az idegen nyelv tanulása. A nyelvválasztás és az első idegen nyelv tanulása fokozott nehézséget jelent a diszlexiás tanulók számára, akiknek sokszor az anyanyelvi készségekkel is gondjaik vannak, lassabb az olvasási tempójuk és a szövegértésük gyengébb. A dol-gozatban a diszlexiás nyelvtanulók nehézségei mellett az erősségeikről is szót ejtünk, mert a diszlexiás tanulók legfontosabb kompenzáló készsége a globális/holisztikus gondolkodás, a vizualizálás, a kreativitás és a problémamegoldás. Vizsgálatunk so-rán 2023-ban idegen nyelvet oktató tanárokkal (n = 25) készítettünk félig struktu-rált interjút, akik pályájuk során már dolgoztak vagy jelenleg is dolgoznak diszlexi-ás diákokkal, így a megkérdezettek saját tapasztalataikat megosztva adtak választ kérdéseinkre. Kutatásunk célja feltárni, hogy az integráló intézményekben oktató pedagógusok rendelkeznek-e megfelelő mennyiségű információval a specifikus ta-nulási zavarral élő gyerekek oktatásához, továbbá milyen pedagógiai módszereket és eszközöket használnak a diszlexiás nyelvtanulók oktatása során. Az interjúkban rákérdeztünk, a pedagógusok hogyan vélekednek az osztályozás alóli felmentésről, az értékelésről és hogyan motiválják diákjaikat további nyelvtanulására. Az interjúk feldolgozása során azt tapasztaltuk, hogy a pedagógusok többféle módon igyekez-nek bővíteni ismereteiket. A megkérdezett pedagógusok egy része úgy véli, nincs szükség kifejezetten diszlexiás nyelvtanulóknak szánt nyelvkönyvekre. A vizsgálat eredményei tanulsággal járhatnak a formális képzés fejlesztésére vonatkozóan (például pedagógusképző intézmények, nyelvtanárok képzése), továbbá a pedagógusok önfejlesztésében is (például módszertani segédletek formájában).
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
diszlexia
tananyag
felsőoktatás
motiváció
inklúzió
Megjelenés:
Gyermeknevelés. - 12 : 3 (2024), p. 121-141. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM106061
Első szerző:
Nemes Magdolna (nyelvész)
Cím:
The difficulties of becoming bilingual : Hungarian children in the United Kingdom / Nemes Magdolna
Dátum:
2022
ISSN:
2063-9945
Megjegyzések:
Between the child and the parent, a bridge is provided by speech, the basis of human communication. In order to create this bridge, the child has to be in an environment filled with speech. However, that environment may offer as communication media not just one but several languages that link the child to other members of the immediate speech community. In our paper, we give an insight into families living in the UK in which one of the parents is a Hungarian native speaker. Within these thirty families, a total of fifty children are being raised in contact with at least two languages in a natural way (2019?2020). Multilingual parenting can be carried out in several ways, for example when the mother's and the father's first language is the same and they both use it when talking to the child, who is exposed to another language outside the home. It is more outstanding, however, when the father and the mother are from different nationalities and use their own language when speaking to the child, but the parent can communicate with the child in a language learned by him/her as well. In our paper, we write about the advantages of being bilingual as well as the sometimes unforeseen difficulties multilingual families might face while bringing up children.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Nyelvtudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
nyelvtanulás
Megjelenés:
Gyermeknevelés. - 10 : 2-3 (2022), p. 231-251. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.