CCL

Összesen 11 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM124789
Első szerző:Berencsi Alexa
Cím:Növényi tejhelyettesítők elfogadása egyetemisták körében: táplálkozási trendek és vélemények / Berencsi Alexa; Kiss Marietta; Bakosné Kiss Virág Ágnes; Fenyves Noémi Dóra; Fehér András; Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2024
ISBN:978-615-5606-16-8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVII. Vándorgyűlés Program / szerk. Bíró Lajos; Gelencsér Éva; Lugasi Andrea; Rurik Imre. - p. 14-14. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Fenyves Noémi Dóra Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Szűcs Róbert Sándor (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116631
Első szerző:Berencsi Alexa
Cím:A hagyományostól eltérő táplálkozási módok vizsgálata szisztematikus szakirodalmi elemzéssel / Berencsi Alexa, Kiss Virág Ágnes, Fehér András
Dátum:2023
Megjegyzések:Kérdésfelvetés vagy cél: Napjaink legmeghatározóbb megatrendjei közé sorolható, az egészségtudatosság, valamint az előbbit egyre hangsúlyosabban kiegészítő fenntarthatóság. Ide sorolhatók a marketingkommunikáció során is legnagyobb hangsúlyt kapó elemek, mint az újrahasznosítható vagy a már eleve újrahasznosított csomagolás, a rövidebb ellátási láncok, a fenntartható növénytermesztés illetve azok az új táplálkozási alternatívák, melyek valamelyest eltérnek a megszokottól és ezáltal hozzájárulnak az ökológiai lábnyom csökkentéséhez. Az elmúlt években számos újszerű táplálkozási lehetőség vagy ajánlás látott napvilágot, azonban ahhoz, hogy ezek valódi piaci sikert arassanak elengedhetetlen a magasfokú fogyasztói elfogadás. Módszer: Célunk szisztematikus irodalomelemzéssel feltérképezni, milyen modern marketingkutatási eszközöket alkalmaznak jelenleg a kutatók a fogyasztói attitűdök feltárására, a hagyományostól eltérő táplálkozási elemeket ? mint például a növényi alapú tejhelyettesítő italok vagy a rovarfehérjék fogyasztását ? illetően. Az elemzés relevánsnak ítélt hazai, illetve külföldi Q1-es és Q2-es folyóirat cikkeket foglal magában. Eredmények: A begyűjtött adatok feldolgozásával képet alkothatunk az új irányvonalak várható sikerességét befolyásoló kulcstényezőkről, melyekkel előre mozdíthatóvá válik a hazai piaci bevezetés a hatékony kommunikációs stratégia felépítése révén. Az eredmények jó alapot szolgáltatnak a későbbiekben elvégzendő műszeres vizsgálatok operatív megvalósítási tervének meghatározásához. Következtetés: A fenntarthatóság és az egészségtudatos táplálkozás vizsgált aspektusával számos tudományterület szakértői foglalkoznak. A téma újszerűségét és feltételezett társadalmi hatását véve alapul, mind az eredményes termékfejlesztés, mind a piaci sikeresség tekintetében elengedhetetlen az interdiszciplinaritás, mely az élelmiszertudományokat kiegészíti a marketing szemléletmóddal.
ISBN:978-615-5606-15-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVI. vándorgyűlésének programja / Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p.14. -
További szerzők:Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM125696
Első szerző:Boros Henrietta Mónika (közgazdász)
Cím:Csomagolás és közösségi médiás jelenlét vizsgálata egy élelmiszeripari vállalatnál / Boros Henrietta Mónika; Fehér András; Kiss Virág Ágnes; Kontor Enikő
Dátum:2024
Megjegyzések:Célkitűzés: A kutatásunk célja az volt, hogy átfogóan megvizsgáljuk egy élelmiszeripari vállalat arculatváltásának hatását a fogyasztói viselkedésre és a márkaidentitásra vonatkozóan, különös tekintettel az előzetesen meghatározott márkaszemélyiségre. Módszerek: A szekunder kutatás során az alapfogalmakra és az arculatváltással kapcsolatos kutatásokra fókuszáltunk. A primer kutatást két módszer segítségével végeztük el. A szemkamerás kutatás során az alanyoknak bemutattuk a régi és az új csomagolást, valamint az előző és a megújult online közösségi médiás jelenlétet. Ezt követően lebonyolítottunk egy fókuszcsoportos vizsgálatot is, ahol a résztvevőkkel mélyebb beszélgetést folytattunk az arculatváltás különböző aspektusairól és a vállalat iránti érzéseikről. Emellett feltártuk, hogy hogyan értékelik a fogyasztók az új csomagolást és a megváltozott közösségi média jelenlétet. A résztvevők véleménye és észrevételei tovább mélyítették megértésünket az arculatváltás hatásairól és a fogyasztói reakciókról. Eredmények: Az eredmények alapján megállapítható, hogy az arculatváltás hatással volt a vizsgált márkára. Fontos, hogy a vállalat gondosan tervezze meg az arculatváltást, figyelembe véve a fogyasztók igényeit és a piaci trendeket. Emellett a megváltoztatott elemek hatásainak a folyamatos monitorozása és értékelése elengedhetetlen a sikeres módosítások fenntartása érdekében. Következtetés: Az arculatváltás egy élelmiszeripari vállalat számára különösen kockázatos lépés lehet a piaci verseny tekintetében. Az arculat vagy a kommunikáció megváltoztatása képes lehet arra, hogy új személyiséget adjon egy márkának, mivel hatást gyakorol a fogyasztói megítélésre, a márkahűségre. A neuromarketing kutatások, úgymint a szemkamera, további lehetőségeket kínál a vállalatoknak az arculatváltás hatékonyságának optimalizálására.
ISBN:9786155606168
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
csomagolás
közösségi média
szemkamera
élelmiszeripari vállalat
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVII. Vándorgyűlés Program / Bíró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 16. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM130734
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Kvalitatív kutatásmódszertan a gazdálkodás- és szervezéstudományok területén / Fehér András, Fenyves Noémi Dóra, Kiss Marietta, Kiss Virág Ágnes, Kontor Enikő, Nábrádi Zsófia, Soós Mihály
Dátum:2025
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2025
Terjedelem:161 p.
ISBN:9789634907107
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok szakkönyv
könyv
További szerzők:Fenyves Noémi Dóra Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Nábrádi Zsófia (1987-) (pszichológus-közgazdász) Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM099314
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Online and offline information-seeking behavior of university students in the case of subjective judgment of healthy nutrition / Fehér András, Kiss Virág Ágnes, Kontor Enikő, Szakály Zoltán
Dátum:2021
Megjegyzések:The nutrition habits of university students have an important impact on the foundation of their lifelong lifestyles. Students can play an important mediating role towards other age groups. The main objective of the research is to use a conceptual model to identify the online and offline information-seeking behavior of university students related to healthy nutrition. We conducted a paper-based self-administered questionnaire survey in early 2020. Our sample consisted of 612 people. Both descriptive and multivariate statistical procedures were used in the analysis. In the conceptual model, the following components were analyzed and differentiated: variables of subjective judgment of healthy nutrition; the nature of information seeking by Internet Information Search Model (ISN); the transition to healthy nutrition by Transtheoretical Model of Change (TTM). In the research, we differentiated the 6-item online and 14-item offline information source categories. The concept was based on various online and offline information sources. We successfully identified the conceptual model with our results. Using the model, we were able to characterize relevantly the online and offline information-seeking behavior of university students related to healthy nutrition. Overall, the transition of students to healthy nutrition is accompanied by various sources of online and offline information. The different stages of behavior change can be identified in the level of getting information. Offline resources are most important in the initial stages ("precontemplation" and "contemplation"), while online resources are more important in the "maintenance" phase.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
online and offline information-seeking
university students
healthy nutrition
Megjelenés:Food Markets 4.0 Conference : Book of Abstracts. - p. 13-14
További szerzők:Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM097050
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Analysis of eating habits among call words / Kiss Virág Ágnes, Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2019
ISBN:978-606-8156-94-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:1st Partium International Conference on Management. Trends in 21st Century - Book of Abstracts / ed. Nábrádi András, Gál Katalin. - p. 37-38. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM083394
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Étkezési szokások és preferenciák vizsgálata a nők körében / Kiss Virág Ágnes, Danyi Mihály, Holczer Adél, Fehér András
Dátum:2019
Megjegyzések:Elvitathatatlanul korunk egyik nagy kérdése, hogy mit együnk és hányszor, hogy elkerülhessük a különböző betegségeket, kedvünk és közérzetünk jó legyen, és teljesíthessük a napi feladatainkat. Felmérésünkben a magyar nőket vizsgáltuk étkezési szokásaik és élelmiszer-fogyasztási preferenciáik kapcsán. A kutatást kérdőíves megkérdezéssel végeztük, ahol 348 főt vizsgáltunk leíró statisztikai és kereszttáblás elemzések segítségével. Az eredményeink alapján elmondható, hogy az egészségtudatos étkezés fontosságával a legtöbben tisztában vannak, ám ez nem minden étkezési szokásukon érződik. Továbbá a megkérdezett hölgyek körében is jelentkezik az a hazai és nemzetközi tendencia, hogy a kor előrehaladtával növekszik az odafigyelés az élelmiszer-fogyasztásra. Az eltérő ismeretek és a saját bőrön nem érzékelt negatív egészségi panaszok hiánya miatt sok esetben a nők is csak akkor változtatnak életvitelükön, mikor már valamilyen betegséggel találják magukat szemben. Ez ellen a még intenzívebb információáramoltatás és az érthető és minden fogyasztó számára befogadható prevenció nyújthatna megoldást.
ISBN:978-615-00-58
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Ismerjük a vevőt? A vásárlás pszichológiája - Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXV. Országos Konferenciájának előadásai / szerk. Veres Zoltán, Sasné Grósz Annamária, Liska Fanny. - p. 109-117. -
További szerzők:Danyi Mihály (1996-) (közgazdász) Holczer Adél (1996-) (közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM077474
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:Az étkezésen való változtatás igénye és az élelmiszerjelölések figyelembe vétele a középiskolás diákok körében / Kiss Virág Ágnes, Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2017
Megjegyzések:Az élelmiszerfogyasztási és a különböző étkezési trendek egyre kutatottabb területekké válnak az orvos-, a társadalom- és a gazdaságtudományok elemzői körében. Egyrészt az egészségipar egyre nagyobb és kiterjedtebb ágazatként van jelen a fogyasztói piacon, másrészt az étkezéshez és élelmiszerfogyasztáshoz kapcsolódó egészségmutatók és előrejelzéseik aggodalommal töltik el az egészségügyi szakmát. A fiatalok befolyásolhatóságuk és későbbi társadalmi, gazdasági szerepük miatt kiemelten fontos célcsoportot jelentenek. Jelen tanulmány egy nagyobb, a középiskolás fiatalok étkezési és élelmiszerválasztási szokásait vizsgáló kutatás része. A kutatás korábbi szakaszában már elkülönítettünk - az általunk vizsgált minta alapján - négy fogyasztói csoportot az egészség- és környezettudatosság, az etikus, az autentikus patrióta és individualista értékek mentén: a divatkerülő tudatosak, a felelősséghárítók, a passzív alsóévesek és a tudatos individualisták. A tanulmány célja bemutatni, hogy ez az önálló élelmiszervásárlásokban jelentősnek nevezhető középiskolás fogyasztói csoport életstílusa tekintetében milyen hívószavakat preferál, milyen étkezési trendeket követne szívesen
ISBN:978-963-429-146-6
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
Megjelenés:Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet / szerk. Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária. - p. 189-198. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM126254
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Preliminary Opinion of Consumers on the New Deposit-Refund System in Hungary / Szűcs Róbert Sándor; Földi Kata; Fehér András; Kiss Virág Ágnes; Kiss Marietta
Dátum:2024
ISSN:2416-2140
Megjegyzések:In Hungary, from January 1, 2024, the Government Decree of the 450/2023 (X. 4.) regulates the conditions for establishing and applying the deposit fee for pet bottles, metal cans, and glass bottles. The new Deposit-Refund System has been of serious interest among Hungarian consumers, since its rules interfere in the everyday lives of ordinary people, sometimes imposing a greater or lesser financial burden on them. The aim of our research was to find out the preliminary perceptions of Hungarian consumers about this system even before its introduction, since these perceptions can significantly influence its consumer acceptance in the future and provide an opportunity to examine and deal with critical factors in advance, and to reduce preliminary consumer concerns. To reach our research aim we conducted an online consumer survey with 8,225 people. According to our results, about half of the respondents consider the introduction of the new rules to be a promising idea, but at the same time, two-thirds of the respondents feel more or less discomfort about the new system. The preliminary expectations are therefore mostly negative, especially in the ♭Those worried' and ♭Those refusing' consumer segments. In addition to discomfort, environmental doubts and economic concerns also appear in consumer opinions, which can hinder the adoption of the new system.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Deposit-Refund System
consumer behavior
Hungary
recycling
packaging
Megjelenés:Ecocycles. - 10 : 2 (2024), p. 97-113. -
További szerzők:Földi Kata (1978-) (közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM070280
Cím:Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXII. Országos konferencia Tanulmánykötet : Hitelesség és értékorientáció a marketingben : 2016 augusztus 29-31. / szerk. Fehér András, Kiss Virág Ágnes, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2016
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2016
Terjedelem:764 p.
Megjegyzések:"Hitelesség és értékorientáció a marketingben" Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért Országos konferencia (22.)(2016.08-29-2016.08.31.)(Debrecen)
ISBN:978-963-472-850-4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok konferenciakiadvány
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM068613
Cím:Táplálkozásmarketing / szerk. Szakály Zoltán, Szente Viktória, Pető Károly, Balogh Péter, Csapóné Riskó Tünde, Fodor Mónika, Hernádi László, Huszka Péter, Keller Beáta, Kontor Enikő, Lugasi Andrea, Oláh Judit, Pataky Eszter, Polereczki Zsolt, Prokisch József, Vida Viktória, Fehér András, Jasák Helga, Kiss Marietta, Kiss Virág, Soós Mihály, Szabó Sára, Szűcs Imre
Dátum:2014
Megjelenés:Debrecen : Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft., 2014-
Gyakoriság:évente kétszer
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok folyóirat
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Szente Viktória (1975-) (agrár) Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök) Fodor Mónika Hernádi László Huszka Péter Keller Beáta Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Lugasi Andrea Oláh Judit Szabóné Pataky Eszter (1951-) (közgazdász) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing) Prokisch József (1966-) (vegyész) Vida Viktória (1983-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szabó Sára Szűcs Imre (1988-) (gazdasági agrármérnök)
Számozás:2014
Internet cím:Szerző által megadott URL
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1