CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM062438
Első szerző:Babály Bernadett
Cím:A térszemlélet fejlődésének vizsgálata statikus és mozgó ábrás tesztekkel / Babály Bernadett, Budai László, Kárpáti Andrea
Dátum:2013
ISSN:1215-5233
Megjegyzések:A térszemléletet főként a Rajz és Vizuális kultúra és a Matematika tantárgy fejleszti, vizsgálata azonban főként rajzos feladatokkal történik. A hagyományos leképező feladatok (csendélet-beállítások lerajzolása, gipszminták másolása, mértani alakzatok axonometrikus ábráinak elkészítése stb.) jól érzékeltetik egy-egy ábrázolási konvenció elsajátítási szintjét, de kevéssé életszerűek és a teljes képességrendszer feltárására nem alkalmasak. Kutatásunk célja, hogy autentikus feladatokkal, gyakorlásra is alkalmas, fejlesztő értékeléssel, a befogadói és alkotói képességelemek együttes mozgósításával adjunk számot arról, mennyire sikerült ennek a mindennapi gyakorlatban oly fontos képességcsoportnak az elsajátítása.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
GeoGebra
téri képességek
Megjelenés:Iskolakultúra. - 23 : 11 (2013), p. 6-19. -
További szerzők:Budai László (1985-) (matematika-informatika tanár) Kárpáti Andrea
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM062432
Első szerző:Babály Bernadett
Cím:A térszemlélet fejlődésének vizsgálata statikus és mozgó ábrás tesztekkel / Babály Bernadett, Kárpáti Andrea, Budai László
Dátum:2013
ISBN:978-963-306-212-8
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
GeoGebra
téri képességek
dinamikus térteszt
Megjelenés:XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia, 2013. április 11-13. : p. 74. -
További szerzők:Kárpáti Andrea Budai László (1985-) (matematika-informatika tanár)
Pályázati támogatás:TÁMOP-3.1.9/11
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM062439
Első szerző:Budai László (matematika-informatika tanár)
Cím:Spatial abilities: a group of basic workplace skills developed through Geogebra 3D / László Budai, Andrea Kárpáti, Bernadett Babály
Dátum:2014
ISBN:978-963-89559-5-1
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
GeoGebra
spatial abilities
Megjelenés:E-learning at the work and the workplace : From Education to Employment and Meaningful Work with ICTs : EDEN Annual Conference, University of Zagreb, University Computing Centre - SRCE Zagreb, Croatia, 10-13 June, 2014. Book of Abstracts Including the Collections of "Synoergy" Synopses / ed. António Moreira Teixeira, András Szűcs, Ildikó Mázár. - p. 50. -
További szerzők:Kárpáti Andrea Babály Bernadett
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM062440
Első szerző:Kárpáti Andrea
Cím:Developmental Assessment of Spatial Abilities Through Interactive, Online 2D and Virtual 3D Tasks / Andrea Kárpáti, Bernadett Babály, László Budai
Dátum:2014
ISSN:2326-9944
Megjegyzések:Representing space in two-dimensional form has traditionally been one of the central tasks in visual skills development because of its relevance for a wide range of professions. Spatial skill components (mental and physical manipulation, transformation, completion, planning, construction, etc.) are valid indicators of the developmental level of visual skills and therefore often used for the detection of talent. However, from the copying exercises of gypsum models of academies, through studies of old masters and careful representation of arrangements of objects with pen and pencil or paint, tasks usually require activities unrelated to real life experiences of creation and perception of space. Our research objective is to develop authentic, lifelike tasks for practice and testing creation and perception in space. Multimedia applications offer a chance to evaluate creation and perception of space in an authentic, developmental setting. Two digital environments for skills enhancement and assessment are presented here: a two-dimensional online testing tool and a movable, three-dimensional virtual space. Ten to twelve-year-olds, experienced in playing interactive games, easily master the use of the e-DIA online assessment tool (http://edia.edu.u-szeged.hu/), and intuitively use GeoGebra, (http://www.geogebra.org/) the open source software that provides algebraic and graphical representations of mathematical objects and offers 3D, interactive representational facilities used in hundred thousands of classrooms. Our results indicate that both environments may be used for the assessment of spatial skills, and also have potentials for becoming authentic tools for development. This paper presents a model for spatial abilities and shows two- and three dimensional tasks for its assessment. Standardisation of tasks and verification of the structure of spatial abilities are also outlined.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
GeoGebra
spatial skills
Megjelenés:The International Journal of Arts Education. - 12 (2014), p. 94-124. -
További szerzők:Babály Bernadett Budai László (1985-) (matematika-informatika tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1