CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM066333
Első szerző:Fekete Adrienn (oktatáskutató)
Cím:First-Year English and German Language Teacher Majors' Profile: From Where? Who? Why and How? / Fekete Adrienn, Hegedűs Roland, Sebestyén Krisztina
Dátum:2016
Megjegyzések:The aim of the study is to investigate English and German teacher training focusing on (1) territorial features of the higher education institutions offering such trainings, (2) the proportion of disadvantaged students, and (3) foreign language teacher majors' attitude both towards the integration of foreign language teaching and intercultural competence (ICC) development, and (4) studying abroad during their university years. We felt that it is essential to provide a profile of this group since there are no similar studies in the Hungarian context. For the analysis, we used two databases: the Hungarian Higher Education Admission (Felvi, 2013), and the TESSCEE I (Teacher Education Students Survey in Central and Eastern Europe I). Data analysis presented here used map representation and factor analysis. Results show that the institutional catchment area of foreign language teacher trainings is centered mostly around Budapest, and the majority of disadvantaged students were admitted to institutions located in the northeastern part of Hungary. Furthermore, the following factors are identified based on the ICC development test values: (1) interdependence of foreign language learning and culture teaching, (2) broadening the cultural dimension, (3) positive effects of intercultural experience on the personality, (4) cultural influence on critical thinking. In addition, the factors that hider students from studying abroad are as follows: (1) structural problems, (2) external barriers, (3) lack of emotional and financial support, (4) administrative difficulties and (5) internal barriers. We did not find correlation between the ICC development factors and the mobility factors.
ISBN:978-615-5621-25-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
idegen nyelv szakosok
intézményi vonzáskörzet
interkulturális kompetencia fejlesztés
mobilitás
hátrányos helyzetűek
Megjelenés:New Aspects in European Teacher Education / eds. Falus Iván, Orgoványi-Gajdos Judit. - p. 107-121. -
További szerzők:Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány) Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM082661
Első szerző:Hegedűs Roland (neveléstudomány)
Cím:Eine Fallstudie über die regionalen Unterschiede der ungarischen Schülerleistungen / Roland Hegedűs, Krisztina Sebestyén
Dátum:2019
ISSN:0072-4769
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Országos kompetenciamérés
érettségi eredmények
családi háttér
regionalitás
Megjelenés:Glottodidactica : an International Journal Of Applied Linguistics. - 46 : 2 (2019), p. 55-74. -
További szerzők:Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM080060
Első szerző:Hegedűs Roland (neveléstudomány)
Cím:A case study about regional differences of Hungarian pupils' achievement / Roland Hegedűs, Krisztina Sebestyén
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok konferenciacikk
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 9 : 1 (2019), p. 123-127. -
További szerzők:Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM072566
Első szerző:Sebestyén Krisztina (tanár, oktatáskutató)
Cím:Középiskolások idegen nyelvi, szövegértési és matematikai eredményeinek vizsgálata társadalmi és területi tényezők mentén / Sebestyén Krisztina, Hegedűs Roland
Dátum:2017
ISSN:1219-638X
Megjegyzések:Az idegennyelv-tudás minőségét több tényező is befolyásolja. Egyrészt kölcsönhatásban áll más kompetenciaterületekkel, például a szövegértéssel és a matematikával, másrészt viszont érdemes a nyelvtanuló szociokulturális és szocioökonómiai hátterét is vizsgálni, mivel ezeknek is meghatározó szerepe van a tanulási folyamatban (Torgyik 2015), ezáltal pedig hatással vannak az eredményességre is (Coleman et al. 1966; Oswald és Krappmann 2004; Rolff et al. 2008). Tanulmányunkban azon tanulók középszintű angol és német érettségi eredményeit elemezzük, akik 2013-ban az Országos kompetenciamérésben (OKM) 10. osztályos szövegértési és matematikai tesztet töltöttek ki. Vizsgájuk egyes tantárgyi eredmények kölcsönhatását, a tanulók társadalmi hátterének hatását és mindezek területi vetületeit. A statisztikai eredmények alapján elmondható, hogy a vizsgált teljesítményváltozók minden esetben erős összefüggésben állnak egymással. Továbbá a tanulói teljesítményekre esetünkben is jelentős hatással vannak mind a családi háttér, mind pedig a területi adottságok.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Országos kompetenciamérés
érettségi eredmények
családi háttér
területiség
tanulói teljesítmény
Megjelenés:Modern Nyelvoktatás. - 23 : 2-3 (2017), p. 21-33. -
További szerzők:Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1