Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM061651
Első szerző:
Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:
Felsőoktatásban résztvevő hallgatók különböző kompetenciáinak mérési lehetőségei / Fényes Hajnalka, Kovács Klára, Dusa Ágnes Réka, Fekete Adrienn, Kardos Katalin, Kovács Edina, Márkus Zsuzsanna, Morvai Laura, Nagy Zoltán, Sebestyén Krisztina, Varga Eszter
Dátum:
2015
Megjegyzések:
A hallgatói eredményesség alakulására magyarázatot kereső oktatásszociológiai kutatásokaz utóbbi időben a korábbi eredményességi indikátorok helyett új függő változók felé tájékozódnak.Az eredményességet tanulmányi továbbhaladásként vagy munkaerő-piaci elhelyezkedéskéntinterpretáló koncepciók helyett megjelent az az elképzelés, hogy a hallgatóknak afelsőoktatási tanul-mányok végére el kell érni a kognitív, szociális és személyes képességek egy bizonyosszintjét vagy legalább mérhető előrelépést kell tanúsítaniuk ezeken a területeken. Egyesekfelhívják a *gyelmet arra, hogy szükséges lenne a tanulmányi területtől független indikátorokattalálni, s a konkrét szakterületi tudás helyett az intellektuális kíváncsiságot, a tudományos ésintellektuális érdeklődést emelik a speciális eredményesség fölé. A legátfogóbb eredményességimodellekben a testi-lelki egészség, a világos jövő- és munkaelképzelés, az alkalmazkodó ésküzdőképesség, az informális és formális kommunikációs helyzetekben való megfelelés, másokmotiválására, irányítására való képesség valamint a társadalmi és közösségi felelősség, az önkéntestevékenység vállalására való hajlandóság is szerepel (Camara?Kimmel, 2005). Tanulmányunkbana felsőoktatásban résztvevő hallgatók néhány kompetenciájának (eredményességi mutatók)mérési lehetőségeit térképezzük fel. A szövegértési, nyelvi, problémamegoldási és információskommunikációstechnológiák alkalmazásával kapcsolatos kompetenciák mérése mellett olyanképességek mérésének tapasztalatait is áttekintettük, mint az interkulturális, állampolgári ésszociális kompetenciák, mivel ezek fontossága az intézmény falain kívül, a munkahelyeken, a társaskapcsolatokban, és az élet számos területén vitathatatlan. Jelen tanulmányban az a célunk, hogy aképzés területétől független mérőeszközök után kutassunk és ezzel az egyes tudományterületekenkidolgozott mérési eljárások alkalmazása helyett átfogó hallgatói eredményesség-koncepciókidolgozása felé tegyünk lépéseket.
ISBN:
978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 66-78. -
További szerzők:
Kovács Klára (1975-) (szociológus)
Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Fekete Adrienn (1986-) (oktatáskutató)
Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus)
Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus)
Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány)
Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM113669
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
Pedagógusok továbbképzési igényeinek vizsgálata / Pusztai Gabriella; Morvai Laura; Ceglédi Tímea; Márkus Edina; Szabó Barbara; Nagy Zoltán; Sebestyén Krisztina; Barnucz Nóra; Labancz Imre
Dátum:
2015
Megjelenés:
Debrecen : CHERD-Hungary, 2015
Terjedelem:
109 p.
Megjegyzések:
(CHERD Műhelytanulmányok ; 3.)
A Szaktárnet K/5. alprogramja nemcsak az ún. pre-service, hanem az in-service képzésben résztvevő pedagógusok magatartását vizsgálni kívánta. Nyilvánvaló, hogy a XXI. század gyakorló pedagógusainak továbbképzési igényei napi munkájuk során jelentkező kihívások ismerétében fogalmazódnak meg, s a felsőoktatási intézmény pedagógusképzést koordináló központja ennek ismeretében állhatnak elő értékes képzési kínálattal az óvodapedagógusok, általános és középiskolai tanárok számára. Mivel azonban a jelenségek egyszerű leírása csak pillanatnyi és felszíni információkhoz vezethetne, a kutatócsoport célja az volt, hogy , s a tényezők rejtőzködő összefüggésrendszerére is rávilágítsunk, s feltérképezzük a pedagógusok szakmai pályáját és tanulási pályafutását, valamint feltérképezzük továbbképzési tapasztalataikat és a jövőbeni tanulási terveiket, megismerjük a számukra ideálisnak tekintett tanulási feltételeket, továbbá megvizsgáljunk két munkaerő-piaci szempontból felértékelődött területet, a nyelvtanulást és az IKT ismereteket, valamint az ezekhez kapcsolódó tanulási terveket.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
kutatási jelentés
könyv
További szerzők:
Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Nagy Zoltán (1988-) (neveléstudomány)
Sebestyén Krisztina (1989-) (tanár, oktatáskutató)
Barnucz Nóra (1985-) (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Labancz Imre (1979-) (informatika tanár)
CHERD Műhelytanulmányok
Pályázati támogatás:
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
709
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.