CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103611
Első szerző:Józsa Gabriella
Cím:A zenetanárok digitális attitűdjére ható tényezők vizsgálata / Józsa Gabriella, Szűcs Tímea, Váradi Judit
Dátum:2022
Megjegyzések:Az online oktatás új kihívás elé állította a pedagógus- és oktatói társadalmat. Számos kutatás indult és sok tanulmány született 2020 tavasza óta, amelyek a pandémiás időszakot vizsgálják különböző aspektusból. Kutatók százainak kíváncsiságát keltette fel, hogy egy ?élő kísérlet" megfigyelői és feltárói lehetnek. Ezek a vizsgálatok kiterjedtek az oktatás különböző szintjeire az alapfoktól a felsőoktatásig,32 górcső alá véve a pedagógusok,33 gyermekek,34 szülők35 helyzetét, az IKT-eszközökkel való ellátottságot.36 A kutatók igyekeztek előre jelezni a várható következményeket, illetve levonni a tanulságokat, amelyek révén hasonló helyzetben legközelebb mindannyian könnyebben meg tudjuk állni a helyünket.37 Tanulmányunkban a zeneoktatás helyzetét vizsgáljuk ebben a járvány sújtotta időszakban. Elemzésünkben központi helyet foglal el az érintett nagyrégiók és a településtípus megfigyelése, az életkor és az oktatási tapasztalat jelentőségének felmérése az online oktatás során, valamint az infrastrukturális ellátottság összehasonlítása a hazai és a külföldi térségekben.
ISBN:978-615-6192-94-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
online oktatás
életkori sajátosságok
településtípus
Megjelenés:Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 39-52. -
További szerzők:Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM112351
035-os BibID:(cikkazonosító)e16463 (WoS)001019232300001 (Scopus)85163412102
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:Investigating music teachers' ICT skills and technical possibilities in the field of online music education during the COVID-19 pandemic / Váradi, Judit; Józsa, Gabriella; Fodor, Adrienne Sz.; Molnár-Tamus, Viktória; Szűcs, Tímea
Dátum:2023
ISSN:2405-8440
Megjegyzések:The effectiveness of music education depends on the personal interaction between teachers and students in the pedagogical process. The presence of the music teacher, the initial presentation of music, and the immediate correction are all essential in individual instrumental training and group-based music education [1]. In our study, we examined the ICT skills and technical possibilities which music teachers (N = 352) had at their disposal during the COVID-19 pandemic, compiled the Internet platforms they used in their teaching, and asked whether they produced their own teaching materials. By using factor analysis, we explored music teachers' attitudes towards online education and identified four factors, namely student-centred, digital virtuoso, digitally creative, and difficult-to-adapt factors. The change in the learning environment and in familiar methods presented new challenges to most surveyed music teachers, who were creative in adapting to the situation and in preparing suitable teaching materials for their students.
Tárgyszavak:Művészetek Zeneművészet idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Online music education
Art education
Music teacher
COVID-19
Megjelenés:Heliyon. - 9 : 6 (2023), p. 1-8. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-) Szabóné Fodor Adrienn (1971-) Molnár-Tamus Viktória (1969-) (pedagógia szakos bölcsész, tanár) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM103616
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:Az online tér megjelenése a művészeti oktatásban / Váradi Judit, Józsa Gabriella, Szűcs Tímea, Láda Júlia
Dátum:2021
Megjegyzések:A járványhelyzet miatt a művészetoktatás hagyományos modellje digitális kultúrával egészült ki, amely a módszertan alapos átgondolását tette szükségessé. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a hatékony művészeti oktatás alapja a személyes jelenlét, hiszen érzetet, mozdulatot nem lehet távoktatásban csupán verbális keretek között tanítani. Mégis felmerül a kérdés, hogy az elmúlt hónapok alatt kialakított "jógyakorlatokat", kreatív ötleteket, tanári motivációstratégiákat, az online segédanyagokat hogyan lehet adaptálni egy korszerű művészetoktatási rendszer keretei közé. A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Program és a Zeneművészeti Kar Művészetpedagógiai Kutatócsoportja 2020 őszén indított új kutatást, amelyben az online művészeti oktatás hatását, valamint a kultúrafogyasztás új megjelenési formáit vizsgálja. Ennek mérésére a vírushelyzetre való tekintettel online kérdőívet készítettünk. A zárt és nyitott kérdéseket tartalmazó mérőeszközt a kényelmi mintavétel módszerével vettük fel. A kutatás mintáját a zeneművészeti oktatás bármely szintjén tanító vagy oktató kollégák töltötték ki (N=352). A kérdőív alapján faktoranalízis (KMO=0,810) segítségével négyféle oktatói attitűdöt azonosítottunk a digitális oktatásban, melyek reliabilitása a kutatás szempontjából megfelelőek. Várakozásunk szerint a vizsgált dimenziók mentén kapott eredmények hozzásegítenek a digitális oktatás helyzetének és lehetőségeinek feltérképezésére a művészeti oktatásban.
ISBN:978-615-5657-09-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
művészeti oktatás
online oktatás
zeneoktatás
Megjelenés:HuCER 2021 : Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic / szerk. Juhász, Erika, Kattein-Pornói Rita. - p. 78. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Láda Júlia
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1