Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM081547
Első szerző:
Juhász István (kézilabda edző)
Cím:
Daily Physical Education and the Impact of a "Handball at School" Project / István Juhász, Eszter Boda, Anetta Müller, Melinda Bíró, Anikó Molnár, Éva Bácsné Bába, István Soós, Ian Whyte
Dátum:
2019
ISSN:
2393-1353
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Geosport for Society. - 10 : 2 (2019), p. 59-75. -
További szerzők:
Boda Eszter (1989-) (sportszervező)
Müller Anetta Éva (1973-)
Bíró Melinda (1974-)
Molnár Anikó (1994-) (Sportközgazdász)
Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Soós István
Whyte, Ian
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM106166
035-os BibID:
(cikkazonosító)151 (WOS)000908808900001 (Scopus)85145939721
Első szerző:
Müller Anetta Éva
Cím:
Recreational Factors Influencing the Choice of Destination of Hungarian Tourists in the Case of Bulgaria / Anetta Müller, Éva Bácsné Bába, Antonia Kinczel, Anikó Molnár, Judit Boda Eszter, Árpád Papp-Váry, Jordán Tütünkov Hrisztov
Dátum:
2023
ISSN:
2071-1050
Megjegyzések:
In 1990, the countries of the V4 were the dominant sending countries to Bulgaria, which is why Bulgarians thought of targeting the sending market from these countries, not only with the product of mass tourism, but with a unique, four-season offer. In 1990, Hungary was Bulgaria`s third largest sending market; therefore, leisure trend studies are important as they can help to satisfy the needs of Hungarian tourists and attract them to the destination and increase their visitor satisfaction. The aim of our study is to examine the leisure time patterns and leisure preference system of Hungarian tourists, which is evident during their travels. This study examines the willingness of Hungarian tourists to travel to Bulgaria. According to the results of the secondary and primary research, the vast majority of Hungarian tourists travel to Bulgaria mainly for beach holidays, but, in addition to mass tourism, the country`s culture, history, ecotourism, health tourism, wine and gastronomy may represent further travel potential for Hungarian tourists. Having examined the attitudes of Hungarian tourists (n = 952), the study offers useful recommendations for Bulgarian tourism organizations and Bulgarian and Hungarian tour operators, as factor analysis is used to create groups belonging to factors that can be included as key target groups in publications promoting Bulgaria. Another aim of our study is to add new content to the traditional Bulgarian-Hungarian tourism relations.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
tourism in Bulgaria; motivation of Hungarian tourists; tourist destination
Megjelenés:
Sustainability. - 15 : 1 (2023), p. 1-18. -
További szerzők:
Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Kinczel Antónia
Molnár Anikó (1994-) (Sportközgazdász)
Boda Eszter (1989-) (sportszervező)
Papp-Váry Árpád (1938-) (egyetemi tanár)
Tütünkov-Hrisztov Jordán
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.