CCL

Összesen 23 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM077804
035-os BibID:(cikkazonosító)1802 (WOS)000464344500031 (Scopus)85068647634
Első szerző:Balsa-Budai Nikolett (PhD hallgató)
Cím:Attitudes of Voluntary Simplifier University Students in Hungary / Balsa-Budai Nikolett, Kiss Marietta, Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2019
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:The Lifestyle of Voluntary Simplicity (LOVOS) segment is composed of consumers who attempt to achieve sustainable consumption. The segment has been examined by only a few research studies so far, and none of them were conducted among Hungarian consumers. Therefore, the aim of our exploratory research is to examine the occurrence of the LOVOS consumer group among university students from Debrecen, Hungary. To achieve our aim, we first identified the five main value groups of the LOVOS lifestyle with an expert focus group interview. Based on the interview, a questionnaire survey was conducted among university students from Debrecen (N = 500). Based on the results, four value-based segments were identified, of which the Voluntary simplifiers' cluster (39.6% of respondents) reflected the characteristics of the LOVOS lifestyle to the greatest extent. Based on the literature, it seemed necessary to segment this group further in terms of their commitment to individual values. As a result, three further clusters were created, of which, the Holistic simplifiers' group (9.8% of respondents) showed the greatest commitment to the values of the LOVOS lifestyle. We concluded that the characteristics of voluntary simplifiers have already appeared among university students from Debrecen, but further research is needed to reveal the value orientation of the whole of Hungarian society.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
lifestyle
sustainability
simplicity
LOVOS segmentation
Megjelenés:Sustainability. - 11 : 6 (2019), p. 1-15. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM115870
Első szerző:Barna Fédra Kinga
Cím:Az alternatív étrendet követők helyi termékek vásárlásához kapcsolódó attitüdjei / Barna Fédra Kinga, Bauerné Gáthy Andrea, Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2020
Megjelenés:Utánközlés / Másodközlés
Megjegyzések:Barna Fédra Kinga: Az alternatív étrendet követők helyi termékek vásárlásához kapcsolódó attitűdjei
ISBN:978 963 318 846 0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Az élelmiszer-fogyasztás természeti erőforrásigénye a társadalmi metabolizmus szempontjából / szerk. Dombi Mihály. - p. 81-96. -
További szerzők:Bauerné Gáthy Andrea (1980-) (gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:NKFIH(K-115851)
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Utánközlés (1)
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096738
Első szerző:Barna Fédra Kinga
Cím:Az alternatív étrendet követők helyi termékek vásárlásához kapcsolódó attitűdjei / Barna Fédra, Bauerné Gáthy Andrea, Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2018
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Barna Fédra Kinga: Az alternatív étrendet követők helyi termékek vásárlásához kapcsolódó attitüdjei
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 2 (2018), p. 3-15. -
További szerzők:Bauerné Gáthy Andrea (1980-) (gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Egyéb kapcsolat (1)
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM103297
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően / Fehér András, Kovács Bence, Boros Henrietta Mónika, Szakály Zoltán
Dátum:2022
ISSN:1219-0349 2786-3395
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA A fiatal korosztályok képviselői a saját egészségük megőrzése mellett információközvetítő szerepet is betölthetnek a társadalomban. Az egyetemista évek során kialakult táplálkozási szokások hatással vannak az egész életen át tartó életmód megalapozására. A kutatás során a fő célkitűzésünknek megfelelően egy koncepcionális modell által azonosítottuk az egyetemi hallgatók egészséges táplálkozással kapcsolatos online és offline információkereső magatartását. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A primer kutatás során önkitöltős papíralapú kérdőívet juttattunk el országosan tíz egyetemre. A célcsoportunk egyetemi hallgatók voltak. A mintánk 612 főből állt. Az elemzés során gyakoriságvizsgálatot, Khi-négyzet próbát, Mann?Whitney- és Kruskal?Wallis-próbát alkalmaztunk, illetve leíró statisztikákat számoltunk. Az összefüggésvizsgálatban az egészséges táplálkozás szubjektív megítélésének változóit vettük figyelembe. Az információkeresés jellegét az internet információkereső modelljével (ISM), az egészséges táplálkozásra való áttérést a változás transzteoretikus modelljével elemeztük (TTM). A modell minden egyes elemét korábbi kutatások alapján határoztuk meg, bizonyos esetekben adaptáltunk a saját kutatási céljainknak megfelelően. A tanulmányban meghatároztuk a 6 elemből álló online és a 14 elemből álló offline információforrás-kategóriákat, amelyekre a modell összefüggésvizsgálatait építettük. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Megállapítható, hogy az online és az offline információforrások végigkísérik az egyetemisták egészséges táplálkozásra történő áttérését, emellett differenciálhatók a viselkedésváltozás egyes szakaszainak sajátosságai az információszerzés esetében. Az offline források leginkább a kezdeti szakaszokban ("bezárkózás" és "szemlélődés") fontosak, míg az online források a ?fenntartás" fázisában jelentősebbek. GYAKORLATI JAVASLATOK Az egyetemista korosztály egészséges táplálkozással kapcsolatos információszerzését komplex módon elemeztük, így egy saját megközelítés összefüggéseit kaptuk meg az elemzéseink során. Lényeges megállapítani, hogy a modell nem csak az egyetemi hallgatók, hanem más célcsoportok magatartásának mérésére is releváns lehet.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egyetemi hallgatók
egészséges táplálkozás
online és offline információkeresés
koncepcionális modell
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 56 : EMOK Különszám (2022), p. 57-67. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM096605
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően / Fehér András, Kovács Bence, Boros Henrietta Mónika, Szakály Zoltán
Dátum:2021
Megjegyzések:A fiatal korosztályok képviselői a saját egészségük megőrzése mellett információközvetítő szerepet is betölthetnek a társadalomban. Az egyetemista évek során kialakult táplálkozási szokások hatással vannak az egész életen át tartó életmód megalapozására. A primer kutatás során önkitöltős papíralapú kérdőívet juttattunk el országosan tíz egyetemre. A célcsoportunk egyetemi hallgatók voltak. A mintánk 612 főből állt. Az elemzés során gyakoriságvizsgálatot, Khi-négyzet próbát, Mann?Whitney- és Kruskal?Wallis-próbát alkalmaztunk, illetve leíró statisztikákat számoltunk. A kutatás során a fő célkitűzésünknek megfelelően egy koncepcionális empirikus modell által azonosítottuk az egyetemi hallgatók egészséges táplálkozással kapcsolatos online és offline információkereső magatartását. Az összefüggésvizsgálatban az egészséges táplálkozás szubjektív megítélésének változóit vettük figyelembe. Az információkeresés jellegét az internet információkereső modelljével (ISM), az egészséges táplálkozásra való áttérést a változás transzteoretikus modelljével elemeztük (TTM). A modell minden egyes elemét korábbi kutatások alapján határoztuk meg, bizonyos esetekben adaptáltunk a saját kutatási céljainknak megfelelően. A tanulmányban meghatároztuk a 6 elemből álló online és a 14 elemből álló offline információforrás-kategóriákat, amelyekre a modell összefüggésvizsgálatait építettük. Megállapítható, hogy az online és az offline információforrások végigkísérik az egyetemisták egészséges táplálkozásra történő áttérését, emellett differenciálhatók a viselkedésváltozás egyes szakaszainak sajátosságai az információszerzés esetében. Az offline források leginkább a kezdeti szakaszokban ("bezárkózás" és "szemlélődés") fontosak, míg az online források a "fenntartás" fázisában jelentősebbek.
ISBN:9789635038718
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
egyetemi hallgatók
egészséges táplálkozás
online és offline információkeresés
empirikus modell
Megjelenés:"Post-traumatic marketing: virtuality and reality" : Proceedings of the EMOK 2021 International Conference / szerk. Mitev Ariel, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Boros Kitti. - p. 357-366. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM096604
035-os BibID:(cikkazonosító)10241 (WOS)000706891600001 (Scopus)85116013163
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:The Relationship between Online and Offline Information-Seeking Behaviors for Healthy Nutrition / Fehér András, Véha Miklós, Boros Henrietta Mónika, Kovács Bence, Kontor Enikő, Szakály Zoltán
Dátum:2021
ISSN:1661-7827 1660-4601
Megjegyzések:In addition to preserving their health, young people can also play a role in providing information to wider society. Nutrition habits that have developed over the years at college have an impact on the foundation of a lifelong lifestyle. Our aim was to identify university students' online and offline information-seeking attitudes related to healthy nutrition and create a new theoretical concept. Participants were university students (n = 612), and the self-administered, paper-based questionnaires were sent out to nine Hungarian universities. Both descriptive and multivariate statistical procedures were used in the analysis. Online and offline information sources were categorized. In relation to university students' information-seeking competence, the component of electronic health literacy was determined. In analyzing attitudes, the components of acceptance of, incentive for, and rejection of or ambivalence towards healthy nutrition were identified. The information-seeking categories related to the stages of university students' conscious transition to healthy nutrition were also identified. University students' competences related to electronic health literacy are essentially favorable. This target group accepts healthy nutrition and tries to recommend it to others, too. However, a rejecting or ambivalent attitude could also be identified. Online and offline sources of information accompany university students' transition of the relevant stages of changes. The theoretical concept that we developed can contribute to bridging gaps in the interrelatedness of diverse information sources and healthy nutrition.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
health
nutrition
online and offline information sources
attitude
eating habits
Hungary
university students
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 18 : 19 (2021), p. 1-18. -
További szerzők:Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM084066
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az MKTOR piacorientációt mérő modell adaptációja és kapcsolata a vállalati teljesítménnyel / Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Kovács Bence
Dátum:2020
ISSN:1219-0349
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Tanulmányunk célja az volt, hogy megvizsgáljuk a hazai élelmiszeripari és mezőgazdasági kis- és közepes vállalkozások piacorientációjának és vállalati teljesítményének kapcsolatát. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A piacorientációt a nemzetközileg bemért MKTOR skála alapján határoztuk meg, melyet a magyar élelmiszeripari és mezőgazdasági szektorra adaptálva validáltunk feltáró és konfirmatorikus faktorelemzéssel. A vállalati teljesítményt egy szubjektív észlelésen alapuló, három dimenzióból álló indikátorral mértük. A primer kutatás alapját egy 250 elemű, vállalati méretkategóriára és tevékenységi körre reprezentatív, kérdezőbiztos által mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalatok marketingesei (ennek hiányában vezetői) körében felvett személyes megkérdezés szolgáltatta. A kapcsolatot a piacorientáció és a vállalati teljesítmény között strukturális egyenlet modellezéssel (SEM) teszteltük. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Primer kutatásunk eredményei szerint a piacorientáció mérésére leggyakrabban alkalmazott MKTOR skála mára elavultnak tekinthető. A SEM segítségével továbbá pozitív kapcsolatot sikerült kimutatni a vállalatok piacorientációjának mértéke és a vállalati teljesítmény között, mely hasonlóképp mutatkozik meg a piacorientáció és a vállalati teljesítmény egyes dimenziói között is. GYAKORLATI JAVASLATOK A piacorientációval kapcsolatos kutatások módszertanának fejlesztése, a skálák adaptálása elengedhetetlen ahhoz, hogy a kutatók pontos képet kapjanak a vállalatok piacorientációjáról. Mivel a piacorientáció mértékének növekedése jobb vállalati teljesítményhez vezet, a vállalatoknak érdemes nagyobb hangsúlyt fektetniük a piacorientációjuk javítására.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
piacorientáció
MKTOR
vállalati teljesítmény
élelmiszeripar és mezőgazdaság
Megjelenés:Marketing és Menedzsment. - 54 : Klsz2 (2020), p. 79-91. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM080594
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az MKTOR piacorientációt mérő modell adaptációja és kapcsolata a vállalati teljesítménnyel / Kiss Marietta, Szakály Zoltán, Kovács Bence
Dátum:2019
Megjegyzések:A tanulmány a hazai élelmiszeripari és mezőgazdasági kis- és közepes vállalkozások piacorientációjának és vállalati teljesítményének kapcsolatát vizsgálja. A piacorientációt a nemzetközileg bemért MKTOR skála alapján határoztuk meg, melyet az élelmiszeripari és mezőgazdasági szektorra adaptálva validáltunk, a vállalati teljesítményt pedig egy szubjektív észlelésen alapuló, három dimenzióból álló indikátorral mértük. A primer kutatás alapját egy 250 elemű, vállalati méretkategóriára és tevékenységi körre reprezentatív, kérdezőbiztos által a vállalatok marketingesei (ennek hiányában vezetői) körében felvett megkérdezés szolgáltatja. A kapcsolatot a piacorientáció és a vállalati teljesítmény között strukturális egyenlet modellezéssel (SEM) teszteltük, melynek eredményeképpen pozitív kapcsolatot mutattunk ki a vállalat piacorientációjának mértéke és a vállalati teljesítmény között. Ez a kapcsolat hasonlóképp mutatkozik meg a piacorientáció és a vállalati teljesítmény egyes dimenziói között is.
ISBN:978-615-00-58
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
piacorientáció
MKTOR
vállalati teljesítmény
élelmiszeripar és mezőgazdaság
Megjelenés:Ismerjük a vevőt? A vásárlás pszichológiája - Az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXV. Országos Konferenciájának előadásai / szerk. Veres Zoltán, Sasné Grósz Annamária, Liska Fanny. - p. 399-411. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM075486
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:A védjegyekkel kapcsolatos fogyasztói attitűd és az életstílusjegyek kapcsolata / Kiss Marietta, Kovács Bence, Szakály Zoltán, Kontor Enikő
Dátum:2018
ISBN:978-615-5606-06-09
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
védjegyek
fogyasztói attitűdök
életstílusjegyek
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLIII. Vándorgyűlése : Program füzet és az előadások összefoglalói / szerk. Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 32-32. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM078158
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:A védjegyekkel kapcsolatos attitűd és az életstílusjegyek összefüggései / Kontor Enikő, Kovács Bence, Szakály Zoltán, Kiss Marietta
Dátum:2019
ISSN:0039-0690
Megjegyzések:A tanulmány alapjául szolgáló kutatás célkitűzése az élelmiszervédjegyekkel kapcsolatos attitűd kognitív funkciójának feltárása, vagyis annak bemutatása volt, hogy milyen összefüggés áll fenn a védjegyekre vonatkozó ismeretek, az információkeresési magatartás, valamint az ezek nyomán kialakuló attitűd között. A szerzők moderátorváltozóként különböző élelmiszerorientált életstílusjegyek hatását elemezték a 3 vizsgált tényezőre. Egy 2016-ban, 3 demográfiai változóra végrehajtott reprezentatív vizsgálat alapján az élelmiszerorientált életstílusjegyeket faktorelemzéssel, a látens változók közötti kapcsolatot (életstílus, a védjegyekkel kapcsolatos attitűd, ismeret és információkeresés) SEM (structural equation modeling ?strukturális egyenletek modellezése) segítségével tárták fel. Az eredmények szerint a fogyasztók védjegyekkel kapcsolatos attitűdje jelentős mértékben és pozitív irányban összefügg mind a védjegyekre vonatkozó információkereséssel, mind pedig az azokról meglevő ismeretekkel.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Strukturális egyenletek modellezése (SEM)
Védjegyek
Attitűd
Megjelenés:Statisztikai Szemle. - 97 : 4 (2019), p. 364-386. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM114038
Első szerző:Kovács Bence (közgazdász)
Cím:A holisztikus marketingkoncepció modellezési és mérési lehetőségei a hazai élelmiszeripari KKV-k körében / Kovács Bence ; Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISBN:9789634902775
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Vidékgazdasági és fenntarthatósági kutatások aktuális eredményei: absztraktkötet / szerk. Jávor András. - p. 20. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM101475
035-os BibID:(WoS)000780008700003 (Scopus)85129088823
Első szerző:Kovács Bence (közgazdász)
Cím:Market orientation and corporate performance in the health industry / Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2022
ISSN:1842-0206 2069-8887
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Management and Marketing. - 17 : 1 (2022), p. 41-60. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2