CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM111256
035-os BibID:(Scopus)85138825094 (WoS)000926145500065
Első szerző:Nemes Dániel (gépészmérnök)
Cím:Vehicle Dynamics Modelling of the Mercedes-Benz REFORM 501 LE Urban Bus by Using AVL Cruise Software / Nemes Dániel, Hajdu Sándor
Dátum:2023
ISSN:2195-4356 2195-4364
Megjegyzések:The goal of the research presented in this article is to create a vehicle dynamics model, with which can simulate the emissions and consumption data of buses. During the research we created a vehicle dynamics model with AVL Cruise software. This is a longitudinal vehicle model that can be used to analyze the behavior of the bus in the direction of travel, considering different losses, resistances, inertial effects of rotating and traveling masses, and wheel grip properties and rolling resistances. Our future goal is to explore the development possibilities of the vehicle and to make a proposal for the development and possible structural transformation of the powertrain elements.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Gépészeti tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Urban bus
dynamics modelling
AVL Cruise
simulation
emission
consumption
Megjelenés:Lecture Notes in Mechanical Engineering. - 4 (2023), p. 793-798. -
További szerzők:Hajdu Sándor (1978-) (gépészmérnök)
Pályázati támogatás:TKP2020- NKA-04
Egyéb
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM111322
035-os BibID:(Scopus)85138781749 (WoS)000926145500035
Első szerző:Vámosi Attila (mérnök, informatikus)
Cím:Investigation the Effect of the Data Frequency on the Driving Cycle of an Urban Bus Route / Vámosi Attila, Nemes Dániel, Czégé Levente, Kocsis Imre
Dátum:2023
ISSN:2195-4356 2195-4364
Megjegyzések:In this paper, focusing on a designated route of public transport in Debrecen, we examine the possibilities of creating a driving cycle representative for the route. The background of the work is, that in the framework of a largerscale research project we examine the possibility of how to reduce the bus's emissions by modifying the drive chain of the current diesel vehicle. A dynamic model suitable for performing the calculations was developed, in which the movement of the vehicle in traffic is described by the driving cycle. The data provided by the data acquisition equipment of the bus on the designated route is available for the creation of the special driving cycle. In this paper, we look for the answer to the question: how the difference in data density affects the driving cycle and how it modifies the parameters describing its representativeness.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Közlekedéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
real traffic data
micro-trip method
driving cycle
urban bus route
Megjelenés:Lecture Notes in Mechanical Engineering. - 2023 : 4 (2023), p. 421-427. -
További szerzők:Nemes Dániel (1997-) (gépészmérnök) Czégé Levente (1978-) (gépészmérnök) Kocsis Imre (1969-) (matematikus, gépészmérnök)
Pályázati támogatás:TKP2020-NKA-04
Egyéb
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1