CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078403
Első szerző:Nagy Adrián Szilárd (gazdasági agrármérnök)
Cím:A személyes márkaépítés kihívásai napjainkban / Nagy Adrián, Molnár Dániel, Szikszai-Németh Ketrin
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Jelen kutatásunk célja az influencerekkel való együttműködés, mint az egyik legújabb marketing eszköz jelentőségének kiemelése. Cikkünk segítséget kíván nyújtani a márkáknak és a véleményvezéreknek a szakirodalom által is említett olyan kritikus helyzetekben, mint az eredményesség mérése folyamán felmerülő problémák vagy a megfelelő stratégiai partnerek megtalálása. A számos potenciális kutatási terület közül a jövőben mi a sportolók selfbrandingjét szeretnénk vizsgálni és ezáltal megtalálni azokat kulcsfontosságú tényezőket, amelyek megkülönböztetik az influencereket a többi embertől.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 4 (2018), p. 485-494. -
További szerzők:Molnár Dániel Szikszai-Németh Ketrin (1994-)c(közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110067
Első szerző:Szikszai-Németh Ketrin
Cím:Consumer decision making in influencer marketing / Szikszai-Németh Ketrin, Nagy Adrián Szilárd
Dátum:2020
ISSN:1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:Influencers are present in our everyday lives, we see them at events, in advertisments, TV and papers, and in their "natural habitat": social media. It is not surprising considering that the fact that E-WOM has a stronger impact on consumer decision-making than traditional advertising techniques has been known for a long time. Moreover, advertisements are now consciously ignored by consumers, making influencer marketing an excellent alternative where the opinion leader formulates and publishes the message him- or herself. These individuals seem more approachable compared to traditional celebrities, as they provide insight into their daily lives making it easier to identify with them. Brands, in turn, can collaborate with the right influencers to create positive associations in the minds of consumers. Nowadays, consumers get the needed information about the products from social media and, as a result, make purchases, also they trust even an unknown individual`s recommendation more than brand ads. Consistent posting and the presence of socially accepted values in the posts are essential elements in influencer marketing, which must be complemented by active engagement with the followers. It may be worthwhile to start with a look at the number of the followers before starting a collaboration, but the results of the researchers came to a different conclusion. Some of them found that a large following bases does not always represent a real influencing force and it is more rewarding to focus on shared content and the brand- influencer fit. Others found that the number of followers correlated positively with consumer engagement. Interestingly however, even though followers recognize that they are encountering advertised content, they still use the information gained in their decision-making, and even a specifically urging and activating tone can encourage them to purchase. Thus authenticity plays a cruical role for both parties, and for this reason it is crucial how the product and the influencer itself is indicated in the advertised content.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Decision making
Advertising
Influencer marketing
Personal branding
Megjelenés:Annals of the University of Oradea Economic Science. - 29 : 2 (2020), p. 326-336. -
További szerzők:Nagy Adrián Szilárd (1975-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM099428
Első szerző:Szikszai-Németh Ketrin
Cím:Employer branding a közösségi médiában / Szikszai-Németh Ketrin, Nagy Adrián Szilárd
Dátum:2021
ISSN:1218-022X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Debreceni Szemle. - 29 : 1 (2021), p. 70-76. -
További szerzők:Nagy Adrián Szilárd (1975-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1