Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 3 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM100113
Első szerző:
Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:
Mobiltechnológiával támogatott nyelvtanulás (MALL) hatékonyságának vizsgálata angol nyelv esetében / Czékmán Balázs István
Dátum:
2018
ISSN:
2248-3527
Megjegyzések:
The mobile devices can be applied to develop different competencies, therefore they can be an effective learning aid beside the desktop computers. In our empirical research we examined the effectiveness of the MALL environment (vocabulary, pronunciation) and we also took a glance at the students' attitude toward the mobile technology supported vocabulary learning. The vocabulary results of the pre-test and the nine post-tests show a significant positive difference for the group with better achievement level while the group with lower achievement level had no change in their scores. In our examination we found no evidence on the development of the pronunciation within any groups. The attitudinal survey showed a positive manner of the students towards the mobile technology supported vocabulary learning, some of them learnt words with their own device at home.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
mobile technology
language learning
MALL
ESL
Megjelenés:
PedActa. - 8 : 1 (2018), p. 23-39. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM080507
Első szerző:
Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:
ICT-Supported Problem-Based Learning: Possibilities of Applying Problem-Based Learning from Primary School to Higher Education / Czékmán Balázs, Szabó Fruzsina, Somfalvi Zita, Maior Enikő
Dátum:
2016
ISSN:
2248-3527
Megjegyzések:
Problem Based Learning was originally created for medical students to better diagnose new illnesses; this methodology can be used in almost all the fields of education. Teachers can teach by appealing to students' natural instincts to create, and they can improve the students' performance in different disciplines. So, we can say that it is an easy way of the acquisition and integration of new knowledge. While the content and structure of PBL courses may differ, the general goals and learning objectives tend to be similar. It begins with the assumption that learning is an active, integrated, and constructive process influenced by social and contextual factors. The task of our paper is to show how Problem-Based Learning can be used from primary to university level education in teaching different subjects.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
problem-based learning
learning approach
ICT
Megjelenés:
PedActa. - 6 : 2 (2016), p. 41-50. -
További szerzők:
Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus)
Somfalvi Zita (1981-) (nyelvtanár)
Maior Enikő
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM080506
Első szerző:
Czékmán Balázs (okleveles pedagógia szakos bölcsész)
Cím:
Tablettel támogatott oktatási környezet mérési lehetőségei / Czékmán Balázs
Dátum:
2016
ISSN:
2248-3527
Megjegyzések:
The mobile technology supported education become visible at international level and also in Hungary. The expansion of the tablets can lead to various questions, which urges more researches on the educational effects of the devices (Johnson et al., 2014). Hence our national literature review examines the researches from the following angles: (1) uses of the tablets amongst students and teachers; (2) the applied research methods in the subject of tablets; (3) the applied data collection methods in the subject of tablets; (4) the researched subjects and skills. We found seven major categories of the uses of the tablets, from which the multimedia function seemed to be the most frequent (16). Amongst the research methods the experimental one was the most common type (81%). The results also show that the mostly applied data collection method was the questionnaire (11). The most common topic of the researches was based on the reading.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
mobile technology
tablet
research
methods
learning outcomes
Megjelenés:
PedActa. - 6 : 2 (2016), p. 29-40. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.