Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 5 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM102330
Első szerző:
Darnai Balázs (gazdasági-agrármérnök)
Cím:
EFQM 2020 alapú értékelési modell alkalmazási lehetősége induló vállalkozásoknál / Darnai Balázs, Kotsis Ágnes
Dátum:
2022
ISBN:
978-963-429-980-6
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: "Menedzsment forradalmak": Absztraktkötet / szerk. Benke Mariann, Schmuck Roland, Riedelmayer Bernadett. - p. 91. -
További szerzők:
Kotsis Ágnes (1983-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:
EFOP3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM118330
Első szerző:
Kotsis Ágnes (közgazdász)
Cím:
Do they have really no opinion? - The evaluation of student partnership using Kano-model / Agnes Kotsis, Adrienn Horvath, Balazs Darnai
Dátum:
2023
ISSN:
1222-569X 1582-5450
Megjegyzések:
To improve the quality of higher education, it is essential to understand students' expectations. In this research, we will analyse the specific requirements for the elements of the student partnership using the Kano model. Our questionnaire (N=320) was filled in by students of the Faculty of Economics at the University of Debrecen. Using cluster analysis we distinguished 3 groups of students, with different expectations. The most important features of the education are clear rules and requirements, fair assessment and mutual respect as the lack of these cause dissatisfaction in those 2 clusters that cover 91% of the students. For one cluster, covers 43% of students, helpful lecturer also have the same effect. This latter cluster consists of mostly elder and part-time students, who are enthusiastic and evaluate, if they are treated as colleagues, or involve in common research, problem solving, have bidirectional communication with lecturers and can give feedback on education. However one-fifth of the students doesn't like to participate in lectures, and 15% hate groupwork. Finally we found that there is a cluster of students, which give 9% of sample, who are totally uninterested, as they have no needs, only want to get a certificate.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Kano-model
tertiary education
partnership with students
Megjelenés:
Analele Universitatii din Oradea. Stiinte economice = Annals of University of Oradea. Economic science. - 32 : 1 (2023), p. 717-727. -
További szerzők:
Horváth Adrienn (1988-) (közgazdász)
Darnai Balázs (1978-) (gazdasági-agrármérnök)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM112097
Első szerző:
Kotsis Ágnes (közgazdász)
Cím:
Do they have really no opinion? - The evaluation of student partnership using Kano-model / Agnes Kotsis, Adrienn Horvath, Balazs Darnai
Dátum:
2023
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
nem besorolt
egyéb
További szerzők:
Horváth Adrienn (1988-) (közgazdász)
Darnai Balázs (1978-) (gazdasági-agrármérnök)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM105633
Első szerző:
Kotsis Ágnes (közgazdász)
Cím:
A felsőoktatási hallgatók munkával szembeni elvárásainak elemzése Kano-modell segítségével / Kotsis Ágnes, Darnai Balázs
Dátum:
2022
ISSN:
1219-0349 2786-3395
Megjegyzések:
A TANULMÁNY CÉLJA A tanulmány célja vizsgálni a felsőoktatási hallgatók munkával szembeni elvárásait a Kano-modell segítségével a termékminőség öt kategóriája szerint, azaz azonosítani az alapelvárásokat, teljesítmény, vonzó, hátrányos és semleges jellemzőket. A modellel elsődlegesen az volt a célunk, hogy képet kapjunk a felhasználó szempontjából legfontosabb termék, jelen esetben munka jellemzőkről, és azok elégedettséget befolyásoló hatásáról. Másodsorban megvizsgálni, hogy van-e különbség a felsőoktatásban különböző képzéseken résztvevő hallgatók elvárásai között. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A kérdőíves felmérés N=390 fő megkérdezésével történt a Debreceni Egyetem és a Nyíregyházi Egyetem gazdasági felsőoktatási szakképzéses és alapszakos, valamint mérnök mester szakos hallgatói körében. Az eredmények kiértékelésében a Kano-modell módszertana valamint annak továbbfejlesztett V-ös modellje szerint történt a leggyakoribb kategória meghatározásával. Emellett az elégedettségi (SI) és elégedetlenségi (DI) indexeket elemeztük nemek, életkor és végzettségi szint szerint statisztikai F-próba lefuttatásával. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK A Kano-modell alapján a hallgatók számára a munka egy vágyott termék, nincsenek vele szemben alapelvárásaik. Szakok szintje szerint egyetlen különbség az, hogy a mesteres vegyész hallgatóknak a karrier lehetőség kissé elvárt tulajdonság volt. Úgy tűnik, hogy a gazdasági alap és FOSZ-os hallgatóknál az alapelvárások helyett a vonzó teljesítményjellemzők adják a munka kiválasztásának alapját, hiszen ezek hiánya elégedetlenséget okoz, megléte viszont elégedettség érzéssel jár. Ilyen a bér, a karrier lehetőség és a munkatársakkal való kapcsolat. Kissé vonzó tulajdonság a képesség, tudás kihasználása, a foglalkoztatás időtartama, a modern környezet, a kapcsolat a főnökkel, vonzó a szakterület illeszkedése, a home-office. A férfiak számára számos a munka tartalmát illető tulajdonság vagy a tulajdonos semleges, míg a nőknek kissé vonzó, vagy vonzó. Semleges jellemző még mindkét nemnél a végzettség illeszkedése, azaz ez nem fontos az álláskeresés során, ha van karrier lehetőség, megfelelő bér. A férfiakat kevesebb jellemző érdekli, míg a nők jobban örülnek egy-egy jellemzőnek. GYAKORLATI JAVASLATOK A friss diplomások alkalmazása kapcsán a munkáltatóknak fontos tisztában lenni az elégedettséget befolyásoló tényezőkkel, mivel az elégedetlenség alacsonyabb termelékenységgel, magasabb fluktuációval jár együtt. Segítséget jelenthet akár a toborzás kiválasztás során, a munkakörtervezésnél is, amelyek hos?- szú távon egyértelműen hozzájárulhatnak a munkáltatói hírnév fejlesztéséhez. Érdemes a bér és karrier lehetőségeket előre kommunikálni a jelentkezők felé, a munkatársakkal való kapcsolatot próbaidőn belül tesztelni.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Marketing & Menedzsment. - 56 : 3 (2022), p. 43-53. -
További szerzők:
Darnai Balázs (1978-) (gazdasági-agrármérnök)
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM102328
Első szerző:
Kotsis Ágnes (közgazdász)
Cím:
Munkával szembeni elvárások vizsgálata a Kano-modell alapján / Kotsis Ágnes, Darnai Balázs
Dátum:
2022
ISBN:
978-963-429-980-6
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: "Menedzsment forradalmak": Absztraktkötet / szerk. Benke Mariann, Schmuck Roland, Riedelmayer Bernadett. - p. 86. -
További szerzők:
Darnai Balázs (1978-) (gazdasági-agrármérnök)
Pályázati támogatás:
EFOP3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.