Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM124833
Első szerző:
Piros Edina (közgazdász)
Cím:
COVID-19 hatásának vizsgálata az egyetemi hallgatók online élelmiszer-vásárlói magatartására a TAM-modell segítségével / Piros, Edina; Fehér, András
Dátum:
2024
ISSN:
0422-9576
Megjegyzések:
A koronavírus-járvány meglehetősen átformálta az emberek mindennapjait világszerte. A COVID 19 járvány jelentős hatást gyakorolt a digitális viselkedésre is, ugyanis a vírus miatti szigorú kormányzati intézkedések és korlátozások a biztonságos vásárlási alternatívák irányába terelték a fogyasztókat. Így más eddigi piacvezető termékkategóriák (ruhák, cipők, elektronikai cikkek) mellett az online élelmiszer-vásárlás terén eddig nem látott dinamikus növekedés volt tapasztalható (McKinsey & Company, 2021). A primer kutatás során kvantitatív eljárásként pedig a kérdőíves felmérésbe a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán tanulmányokat folytató magyar- és külföldi hallgatókat vontuk be. A külföldi egyetemisták esetében a nagyobb létszám elérése érdekében még az International Student Union (ISU) Debrecen csoportban és az International Students in Debrecen csoportban is megosztottuk a kérdőívet az adminisztrátorok engedélyével. A témában végzett kutatás a Technológia Elfogadás Modelljére (TAM-modell) támaszkodva elsődlegesen azt vizsgálta, hogy miként változott a magyar és külföldi egyetemi hallgatók hozzáállása az online élelmiszer-vásárláshoz a COVID 19 járvány következtében. A diákok Likert-skálán értékelték a kutatás alapját adó 18 állítást, mely Radka és Martin kutatásaiból származik. Cronbach's Alpha értékkel bizonyításra került, hogy az alkalmazott skála megfelelően mér, majd pedig faktorelemzéssel adatredukciót hajtottunk végre. A három-három faktorba tartozó állításokon a továbbiakban főkomponens elemzést bonyolítottunk le, hogy tisztább látens változókat keletkezzenek. Mindez a jobb szakmai érthetőséget segítette. Végül a magyar- és külföldi hallgatókat is viszonylag homogén csoportba rendeztük a K-közép klaszterezési eljárást alkalmazva. Így egyaránt négy-négy klasztert hoztunk létre a magyarok- és külföldiek adathalmazán belül. Az első hipotézis beigazolódott, miszerint koronavírus-járvány hatására a magyar- és külföldi egyetemi hallgatók esetében is megnövekedett az online vásárlások gyakorisága. Azoknak a magyar hallgatóknak az aránya magasabb, akik elzárkóznak az online élelmiszer-vásárlástól, így a H2 hipotézist elvettük.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
internet
online vásárlás
online élelmiszer-vásárlás
FMCG termékek
Technológia Elfogadás Modell
koronavírus
COVID-19
Megjelenés:
Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 70 : 2 (2024), p. 30-41. -
További szerzők:
Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:
ÚNKP-21-2
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM115736
035-os BibID:
(Scopus)85175144942
Első szerző:
Piros Edina (közgazdász)
Cím:
Egyetemi hallgatók élelmiszer-vásárlói magatartásának kvalitatív vizsgálata a COVID-19 idején / Piros Edina, Fehér András
Dátum:
2023
ISSN:
0422-9576
Megjegyzések:
A koronavírus-járvány megváltoztatta a fogyasztók digitális viselkedését, ugyanis a kezdeti szigorú kormányzati intézkedések és korlátozások a biztonságos vásárlási alternatívák használatára sarkallták az embereket. Az e-kereskedelem lendületes növekedését idézte elő a COVID-19. Azonban az eddigi piacvezető termékkategóriák (ruhák, cipők, elektronikai cikkek) mellett az online élelmiszer-vásárlás szerepe is jelentősen megnövekedett. A kutatási témában való elmélyüléséhez a primer kutatás során kvalitatív eljárásként netnográfiai elemzést-, továbbá fókuszcsoportos interjút végeztünk társammal. A netnográfiás kutatás rávilágított arra, hogy a hazai fogyasztók körében a Tesco, Auchan és a kifli.hu a legnépszerűbb vállalatok az online élelmiszer-vásárlás terén. A vásárlók az online élelmiszer-vásárlás előnyéhez a magas kényelmi funkciót, az idő- és energiaspórolás lehetőségét, a felhasználóbarát weboldalakat sorolták. Negatívumként jelent meg a fogyasztók részéről, hogy az online vásárlás következtében nincs lehetőségük maguknak kiválasztani a szükséges élelmiszereket, mely kiemelten fontos lenne a friss élelmiszereknél. Továbbá bár széles a termékkínálata az online élelmiszerboltoknak, az mégsem egyezik meg a hagyományos üzletek kínálatával. A fókuszcsoportos interjún a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán tanuló hallgatók vettek részt. Az interjún kiderült, hogy az egyetemi hallgatók átlagosan napi több mint öt órát interneteznek, ez az időtartam pedig a COVID-19 hatására jelentősen növekedett. A legnépszerűbb online vásárolt termékkategóriák az egyetemisták körében a ruhák, cipők, elektronikai cikkek, műszaki cikkek, illetve könyvek voltak. Emellett többen elmondták, hogy rendszeresen vásárolnak élelmiszert online. Az online élelmiszer-vásárláshoz való hozzáállásuk alapján az interjúalanyok négy csoportba rendezhetők: elutasítók, kételkedők, nyitottak és elfogadók.
Tárgyszavak:
Agrártudományok
Élelmiszertudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 69 : 3 (2023), p. 4503-4512. -
További szerzők:
Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.