CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM127819
035-os BibID:(SCOPUS)85217874962 (WoS)001433431600011
Első szerző:Kardos Valentina (közgazdász)
Cím:The role of demographic characteristics and shopping habits in online shopping behavior / Valentina Balogh-Kardos, Renátó Balogh, Tímea Gál
Dátum:2025
ISSN:1814-2427 1816-6326
Megjegyzések:E-commerce is a prospering industry, its global market size has doubled in recent years and, in addition to volume growth of more than 100%, its market share is constantly increasing. There has been a significant change in the information search phase of purchase decisions recently, which appears in a differentiated manner in generations. Social network sites have become the primary sources for the members of the young generation (Generation Y and Z) these days. The paper explores the habits of Hungarian online consumers and the factors influencing them. A quantitative data collection tool was selected as a method of the research, including an online questionnaire survey with 720 respondents. Based on the results, it can be concluded that most respondents have integrated monthly online shopping in their lives, and they browse offers online on a weekly basis. With respect to product categories, clothing products and electronic items were among the most frequently purchased, in terms of delivery, most people prefer delivery by courier service, while regarding payment methods, credit card payment is preferred. After conducting Principal Component Analysis, the research identified six factors that influence online purchase, including convenience, risk, time efficiency, social media, logistics, and availability. The hypothesis tests revealed significant differences along all variables related to demographics and shopping habits.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
marketing
consumer behavior
online shopping
e-commerce
online retailing
social media
Megjelenés:Innovative Marketing. - 21 : 1 (2025), p. 170-181. -
További szerzők:Balogh Renátó (1992-) (sportmenedzser) Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM105762
Első szerző:Kardos Valentina (közgazdász)
Cím:Az online vásárlási szokások vizsgálata a generációk szempontjából / Balogh-Kardos Valentina, Gál Tímea
Dátum:2022
ISSN:2415-9395
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Studia Mundi - Economica. - 9 : 2 (2022), p. 1-11. -
További szerzők:Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM101673
Első szerző:Kardos Valentina (közgazdász)
Cím:Webáruházak fogyasztói megítélésének vizsgálata netnográfiával a COVID-19 időszakában / Balogh-Kardos Valentina, Gál Tímea
Dátum:2022
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Az online vásárlás egyre inkább a hétköznapjaink részévé válik, melyet az is bizonyít, hogy a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság közepette az online kiskereskedelem 30%-ot meghaladó növekedést ért el Magyarországon. Nemzetközi kutatások igazolták, hogy a fogyasztók közel 90%-a vásárlásaikat megelőzően s zinte ugyanannyira veszik figyelembe az online véleményeket, mint a családtagok vagy barátok ajánlásait, döntéseikre pedig a digitális csatornák, ezen belül is a Facebook van a legnagyobb hatással. Kutatásunkban egy konkrét akcióhoz, a Black Friday-hez kapcsolódóan arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a Magyarországon működő legnagyobb forgalommal bíró, online webáruházzal is rendelkező üzletek, mennyire aktívan használják a Facebook közösségi oldalt a fogyasztók elérésére, illetve befolyásolására. Vizsgálatunk módszeréül a netnográfiát választottuk, mellyel az áruházak Facebook oldalain a Black Friday hetében megjelenő posztokat, az arra adott fogyasztói reakciókat, illetve hozzászólásokat elemeztük. Eredményeink azt mutatják, hogy az általunk kiválasztott öt webáruház közül a három legnagyobb forgalommal bíró alkalmazott kidolgozott Facebook kampányt az akció keretein belül. A hozzászólásokat elemezve a fogyasztókat 5 kategóriába soroltuk be az elégedettség és a bizalom alapján: az elégedettek, az elégedetlenek, az érdeklődők, trollok, illetve a némák csoportjába.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 7 : 1 (2022), p. 33-42. -
További szerzők:Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM098463
Első szerző:Kardos Valentina (közgazdász)
Cím:A közösségi média hatása a médiafogyasztásra és a reklámpiacra / Kardos Magdolna Valentina, Gál Tímea
Dátum:2021
ISSN:2559-9941
Megjegyzések:A közösségi média a mindennapi életünk szerves részévé vált és teljesen átformálta társadalmunkat. Míg kezdetben szociális funkcióval bírt, addig a 2010-es évek elejétől egyre nagyobb gazdasági potenciállal rendelkezik. Kutatási célkitűzésként azt fogalmaztuk meg, hogy feltárjuk, a közösségi médiumok milyen gazdasági és szociális hatással vannak társadalmunkra Vizsgálatunkat dokumentumelemzéssel végeztük, melynek során összegyűjtöttük és feldolgoztuk a témában ismert publikációkat, tanulmányokat. Eredményeink alapján megállapíthatjuk, hogy az elmúlt években az online médiafogyasztással eltöltött idő globálisan és hazánkban is dinamikusan növekedett minden generáció esetében. A megváltozott médiafogyasztás következményeként a reklámpiac is alapjaiban rendeződött át, a nyomtatott sajtó hirdetési bevételei meredek csökkenést, míg az online exponenciálisan növekedést mutat a 2008-as gazdasági válság óta, különös tekintettel a közösségi médiumokra. A közösségi oldalakkal szemben, ugyanakkor az elmúlt években komoly adatvédelmi aggályok és jelentős adótartozások is felmerültek. Ennek alapán véleményünk szerint, a versenyegyenlőség megteremtése a médiapiacon, az adófizetési kötelezettségek teljesítése, valamint az adatvédelmi szabályok betartása indokolttá teszi az állam szigorúbb fellépését a globális technológiai vállalatokkal szemben.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
közösségi média
médiafogyasztás
reklámpiac
adatvédelem
Megjelenés:Régiókutatás szemle. - 6 : 1 (2021), p. 121-132. -
További szerzők:Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1