CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM123999
Első szerző:Vargáné Csobán Katalin (angol nyelv és irodalom szakos tanár, közgazdász)
Cím:A magyarországi négycsillagos wellness jellegű szállodák szolgáltatásprofiljának sajátosságai / Vargáné Csobán Katalin; Kóródi Márta; Hevessy Gábor; Sánta Ádám Kálmán
Dátum:2024
Megjegyzések:A wellness turizmus iránti igények sokféleségének kielégítésére a szolgáltatók stratégiájuknak megfelelően diverzifikálással vagy differenciálással törekednek. A két szolgáltatásfejlesztési módszer behatárolja a megcélozható vendégkör szegmenseit, bővítheti, vagy szűkítheti a célcsoportot. Ugyanakkor a szolgáltatások üzemeltetésének költségvonzata, a gazdaságossági és hatékonysági követelmények is korlátozó tényezők lehetnek a profil kialakítása során. A wellness szolgáltatások nemcsak a gyógyszolgáltatásokkal alkothatnak mixet, hanem a wellness profilon belül is sajátos szolgltatáskombinációkat kínálnak. A kialakult diverzifikált szolgáltatáskínálat felveti a kérdést, hogy a szolgáltatásmix alapján meghatározhatóak-e sajátos wellnessprofilok. A magyarországi négycsillagos wellness szolgáltatásokat nyújtó szállodákra vonatkozó kutatás célja szállodai wellness alprofilok beazonosítása a szolgáltatások alapján. A Magyarországon üzemelő 238 négycsillagos nemzeti tanusító védjeggyel rendelkező szálloda szolgáltatásait áttekintve 91 elsődleges szegmensei közé tartoznak szolgáltatásai alapján a wellness vendégek, ezért a kínálatot elemző, megfigyeléses módszeren alapuló kutatás értékelőíveinek eredményei ezekre vonatkoznak. A leíró statisztikai módszerek az átlagtól való eltérések, szórások, koncentráció alapján teszik csoportosíthatóvá a szállodákat pihenő wellness, egészségtudatos wellness, holisztikus wellness, medical wellness és markáns profiljellemzőkkel nem rendelkezőket elkülönítve. Az eltérések okait mérlegelve felmerülnek a kínálati (gazdaságosság, szervezhetőség) és keresleti (vendégkör módosulása) szempontokon kívül marketingkommunikációs aspektusok is.
ISBN:9789634906247
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
egészségturizmus
wellness
turizmusmenedzsment
differenciálás
profilírozás
Megjelenés:"Fenntartható Gazdaság - Fenntartható Társadalom" Nemzetközi Tudományos Konferencia / szerk. Dajnoki Krisztina; Szenderák János; Erdey László; Fenyves Veronika. - p. 110. -
További szerzők:Kóródi Márta (1961-) (közgazdász, közgazdász-tanár) Hevessy Gábor (1970-) (közgazdász) Sánta Ádám Kálmán (1991-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM108854
Első szerző:Vargáné Csobán Katalin (angol nyelv és irodalom szakos tanár, közgazdász)
Cím:Hajdúszoboszló turisztikai vendégforgalmának elemzése a COVID-19 járványt megelőző évtizedben / Vargáné Csobán Katalin, Szőllős-Tóth Andrea, Sánta Ádám Kálmán
Dátum:2022
ISSN:0237-4323
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:A falu. - 37 : 1 (2022), p. 67-84. -
További szerzők:Tóth Andrea (1996-) (közgazdász) Sánta Ádám Kálmán (1991-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM107632
035-os BibID:(Scopus)85145713851
Első szerző:Vargáné Csobán Katalin (angol nyelv és irodalom szakos tanár, közgazdász)
Cím:Assessment of the tourism sector in a hungarian SPA town: A case-study of Hajdúszoboszló / Katalin Csobán, Andrea Szőllős-Tóth, Ádám Kálmán Sánta, Csilla Molnár, Károly Pető, Lóránt Dénes Dávid
Dátum:2022
ISSN:2065-1198 2065-0817
Megjegyzések:Health tourism is defined as a tourism product of strategic importance in Hungary and spa towns are among the most visited destinations in the country. The aims of the present research are to explore the characteristics of the tourism sector in the spa town of Hajdúszoboszló, and to identify the trends having shaped its tourism in the previous decade. Time-series analysis of secondary tourism data as well as a questionnaire survey among visitors were conducted to assess the market position of the spa town. The results imply that both the well-balanced ratio of domestic and international guests and the diversity of international source markets were favourable for the town. In the future, the more efficient diversification of tourism products, the improvement of the MICE sector, and the development of gastronomic, cultural and sport tourism products are recommended.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
spa town
destination management
Eastern Hungary
pandemic
sustainability
Megjelenés:GeoJournal of Tourism and Geosites. - 45 : Suppl.4 (2022), p. 1543-1551. -
További szerzők:Tóth Andrea (1996-) (közgazdász) Sánta Ádám Kálmán (1991-) (közgazdász) Molnár Csilla Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Dávid Lóránt (1968-) (geográfus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1