CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM125425
Első szerző:Chowdhury, Rubaiyat Shaimom
Cím:Implications of Artificial Intelligence (AI) and machine learning-based fintech for the financial assets related traditional investment theories / Rubaiyat Shaimom Chowdhury, Aminul Islam, Dayang Hasliza Binti Muhd Yusuf, Mohammad Bin Amin, Sharif Hassan, Suborna Barua, Masuk Abdullah
Dátum:2024
ISSN:2572-7923 2572-7931
Megjegyzések:New technologies always have an impact on traditional theories. Finance theories are no exception to that. In this paper, we have concentrated on the traditional investment theories in finance. The study examined five investment theories, their assumptions, and their limitation from different works of literature. The study considered Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) as representative of financial technology (fintech) and tried to find out from the literature how these new technologies help to reduce the limitations of traditional theories. We have found that fintech does not have an equal impact on every conventional finance theory. Fintech outperforms all five traditional theories but on a different scale.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
artificial intelligence
machine learning
fintech
traditional investment theories
financial assets
Megjelenés:Journal of Infrastructure Policy and Development. - 8 : 12 (2024), p. 1-19. -
További szerzők:Islam, Aminul Yusuf, Dayang Hasliza Binti Muhd Amin, Mohammad Bin (1981-) (PhD student) Hassan, Sharif Barua, Suborna Abdullah, Masuk (1997-) (mechatronics) (tanszéki mérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM127683
035-os BibID:(Scopus)85209553996
Első szerző:Gazi, Md. Abu Issa
Cím:Analyzing the impact of employee job satisfaction on their job behavior in the industrial setting: An analysis from the perspective of job performance / Gazi, Md. Abu Issa; Yusof, Mohd Faizal; Islam, Md. Aminul; Amin, Mohammad Bin; Senathirajah, Abdul Rahman bin S
Dátum:2024
ISSN:2199-8531
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. - 10 : 4 (2024), p. 1-16. -
További szerzők:Yusof, Mohd Faizal Islam, Aminul Amin, Mohammad Bin (1981-) (PhD student) Senathirajah, Abdul Rahman bin S.
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM116040
035-os BibID:(WoS)001100008600001 (Scopus)85176218933
Első szerző:Karim, Mohammad Rezaul (közgazdász)
Cím:Does ERP implementation mediate the relationship between knowledge management and the perceived organizational performance of the healthcare sector? Evidence from a developing country / Mohammad Rezaul Karim, Norshahrizan Nordin, Mohd Faizal Yusof, Mohammad Bin Amin, Aminul Islam, Sharif Hassan
Dátum:2023
ISSN:2331-1975
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Cogent Business and Management. - 10 : 3 (2023), p. 1-19. -
További szerzők:Nordin, Norshahrizan Yusof, Mohd Faizal Amin, Mohammad Bin (1981-) (PhD student) Islam, Aminul Hassan, Sharif
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM119798
035-os BibID:(Scopus)85188239034
Első szerző:Rahman, Md. Hafizur
Cím:Influence of teachers' emotional intelligence on students' motivation for academic learning: an empirical study on university students of Bangladesh / Rahman, Md. Hafizur; Bin Amin, Mohammad; Yusof, Mohd Faizal; Islam, Md. Aminul; Afrin, Sadia
Dátum:2024
ISSN:2331-186X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Teachers
EmotionalIntelligence (EI)
Motivation
Learning
EI dimensions
Megjelenés:Cogent Education. - 11 : 1 (2024), p. 1-23. -
További szerzők:Amin, Mohammad Bin (1981-) (PhD student) Yusof, Mohd Faizal Islam, Aminul Sadia, Afrin
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1