CCL

Összesen 17 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM094451
035-os BibID:(WoS)000654007400002 (Scopus)85107408358
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Markov modeling of traffic flow in Smart Cities / Norbert Bátfai, Renátó Besenczi, Péter Jeszenszky, Máté Szabó, Márton Ispány
Dátum:2021
ISSN:1787-5021 1787-6117
Megjegyzések:Modeling and simulating the traffic flow in large urban road networks are important tasks. A mathematically rigorous stochastic model proposed earlier is based on the synthesis of the graph and Markov chain theories. In this model, the transition probability matrix describes the traffic dynamics and its unique stationary distribution approximates the proportion of the vehicles at the segments of the road network. In this paper various Markov models are studied and a simulation method is presented for generating random traffic trajectories on a road network based on the two-dimensional stationary distribution of the models. In a case study we apply our method to the central region of the city of Debrecen by using the road network data from the OpenStreetMap project which is available publicly.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Road network
traffic simulation
discrete time Markov chain
stationary distribution
OpenStreetMap
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 53 (2021), p. 21-44. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Szabó Máté (1994-) (informatikus) Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
TKP2020-NKA-04
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM079328
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Benchmarking Cognitive Abilities of the Brain with the Event of Losing the Character in Computer Games / Norbert Bátfai, Dávid Papp, Renátó Besenczi, Gergő Bogacsovics, Dávid Veres
Dátum:2019
ISSN:1224-869X 2065-9601
Megjegyzések:Most computer game players have experienced the sensation of temporarily losing their character in a given gameplay situation when they cannot control the character, simply because they temporarily cannot see it. The main reasons for this sensation may be due to the interplay of the following factors: (1) the visual complexity of the game is unexpectedly increased compared with the previous time period as more and more game objects and effects are rendered on the display; (2) and/or the game is lagging; (3) and finally, it is also possible that the players don't have sufficient experience with controlling the character. This paper focuses on the first reason. We have developed a benchmark program which allows its user to experience the sensation of losing character. While the user can still control the character quite well, the benchmark program will increase the visual complexity of the display. Conversely, if the user loses the character then the program will decrease the complexity until the user finds the character again, and so on. The complexity is measured based on the number of changed pixels between two consecutive display images. Our measurements show that the average of bit per second values of losing and finding pairs describes the user well. The final goal of this research is to further develop our benchmark to a standard psychological test.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
esport
talent search
benchmark program
visual complexity
losing character
psychology test
Megjelenés:Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Informatica. - 64 : 1 (2019), p. 15-25. -
További szerzők:Papp Dávid (1990-) (informatikus) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Veres Dávid
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM077640
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Az oktatás és az esport szinergiája / Bátfai Norbert, Szabó József, Besenczi Renátó, Jeszenszky Péter, Szabella Olivér, Abai Alex, Kocsis Dávid, Bozsányi András, Szabó Ákos, Ispány Márton
Dátum:2018
Megjegyzések:Közleményünkben azt a kérdést tanulmányozzuk, hogy melyek az oktatás és az esport közötti szinergiák. Miért fontos az ilyen kapcsolat? Mert a Magyar Nemzeti Esport Portfólió és Stratégia észrevételeivel összhangban fel kell ismernünk, hogy az esport nagy számban termel és fog kitermelni influencereket. Az oktatásnak van felelőssége abban, hogy ezek az influencerek milyen irányban polarizálják a fiatal generációinkat. Mit tud tanulni az oktatás az influencerektől? Az oktatás fel tudja-e használni az esportban lévő hatalmas szellemi potenciált? Hogyan használhatnánk ezt fel a tanulásban, programozásban vagy a digitális tartalom fejlesztésben, s végső soron talán még az ember jobb megismerésében is? Ezeknek a kérdéseknek a tanulmányozása során megvizsgálunk néhány közoktatási és főleg felsőoktatási használati esetet.
ISBN:978-615-00-3695-3
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
esport
oktatás
influencer
Megjelenés:Új kutatások a neveléstudományokban 2017 : pedagógusképzés és az inklúzió / szerk. Kerülő Judit, Jenei Teréz. - p. 136-151. -
További szerzők:Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Szabella Olivér Abai Alex Kocsis Dávid Bozsányi András Szabó Ákos Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM077643
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Robopsychology Manifesto : Samu in His Prenatal Development / Norbert Bátfai, Renátó Besenczi
Dátum:2017
ISSN:1844-9689 2343-8908
Megjegyzések:Samu is a disembodied developmental robotic experiment that is intended to resolve the apparent conflict between the embodied and the disembodied approaches to Developmental Robotics, and, as a utopian goal, to become the base of a chatterbot agent which will be able to talk and read in natural language like humans do. In this paper, we outline the design of Samu's mental development process. There are two different levels of development of Samu: one is the level of mental organs, which are small AI algorithms, the other is the chatbot Samu that will use mental organs for solving a given subtask. In this work, we focus on mental organs, and we show that on this level, in certain experiments, Samu is able to acquire knowledge. In addition, we introduce our aspect of robopsychology, which is the development and fine-tuning process of agents which are capable of autonomous mental development. The main goal of this paper is threefold: first, to embed the concept of Samu into Developmental Robotics; second, to present a child development-inspired approach to develop computational mental organs; third, to support the software design of a further prototype of Samu chatbot for testing knowledge sharing between two Samu-type chatbots.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
developmental robotics
mental organs
habituation
sensitization
robopsychology
Megjelenés:Carpathian Journal of Electronic and Computer Engineering. - 10 : 1 (2017), p. 3-12. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM077612
035-os BibID:(WOS)000422986800003 (Scopus)85020132196
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Az e-sport és a robotpszichológia közös jövője / Bátfai Norbert, Bersenszki Márió, Lukács Miklós, Besenczi Renátó, Bogacsovics Gergő, Jeszenszky Péter
Dátum:2017
ISSN:1587-8694
Megjegyzések:Jelen közlemény célkitűzése egyrészt az e-sport adott vertikális területei státuszának rövid áttekintése az interdiszciplináris, tudományos kutatás szempontjából, másrészt az e-sport és a mesterséges intelligencia kutatások kapcsolatának vizsgálata, különös tekintettel a lehetséges kutatási kitörési pontok feltárására. Az eredmények a fejlesztendő Entrópia Samu című új e-sport projekt zászlaja alatt kerülnek bemutatásra. A közlemény külön kitér az egyetemi közegben alapítandó e-sport csapatokkal kapcsolatban felmerülő kérdésekre. A munka végső tézise, hogy a jövő programozása nem egyéni fejlesztőkön, hanem tömegek e-sportolásán alapszik majd.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
esport
mesterséges intelligencia
robotpszichológia
új programozási paradigma
Megjelenés:Informacios Tarsadalom. - 16 : 4 (2017), p. 26-39. -
További szerzők:Bersenszki Márió (1995-) Lukács Miklós (1994-) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM077611
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:E-sportolók mérése / Bátfai Norbert, Bogacsovics Gergő, Paszerbovics Roland, Antal Asztrik, Czevár István, Kelemen Viktor, Besenczi Renátó
Dátum:2018
ISSN:1587-8694
Megjegyzések:Jelen munkában készítjük elő azt a tanulmányt, mely hivatott lesz majd eldönteni, hogy az általunk bevezetendő mérési módszer (esport-talent-search/BrainB 5-ös sorozat) eredményes lehet-e a jövő kiemelkedő e-sportolóinak korai felismerésében, felkutatásában. A jelen előkészítésben bemutatjuk a mérés alapötletét, a mérést végző, általunk kifejlesztett nyílt forráskódú szoftvert és a mérést végző e-sport-szakértők aggregált tapasztalatait. Viszont a mért adatok statisztikai feldolgozásával, a mérési módszer és az eredmények vizsgálatával nem foglalkozunk, hanem csak néhány esetben mért, nyers adatokat villantunk fel.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
DEAC-Hackers
esport
kognitív képességek
human-computer interaction (HCI)
Megjelenés:Információs Társadalom. - 18 : 1 (2018), p. 147-155. -
További szerzők:Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Paszerbovics Roland (1998-) Antal Asztrik Czevár István (1997-) Kelemen Viktor (1997-) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM075489
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Markov modeling and simulation of traffic flow / N. Bátfai, R. Besenczi, M. Ispány, P. Jeszenszky, R. S. Major, F. Monori
Dátum:2018
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
Traffic simulation
Digraph
Markov process
Least squares
Graph Laplacian
OOCWC
Megjelenés:Book of Abstracts. Data Science, Statistics & Visualisation DSSV 2018 / P. Filzmoser; P.J.F. Groenen. - p. 61
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Major Sándor Roland (1988-) (informatikus) Monori Fanny (mérnökinformatikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM073015
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:DEAC-Hackers: játszó hackerek, hackelő játékosok / Bátfai Norbert, Besenczi Renátó, Szabó József, Jeszenszky Péter, Buda András, Jármi László, Lovas Rita Barbara, Pál Marcell Kristóf, Bogacsovics Gergő, Tóthné Kovács Enikő
Dátum:2018
ISSN:1587-8694 2063-4552
Megjegyzések:Klasszikus értelmezésben a hacker a kifinomult problémákat kifinomultan kezelni képes szakértő. Tipikusan programozó, de ugyanúgy mutathat hacker attitűdöket, lehet hacker egy művész, egy feltaláló, egy tudós vagy egy sportoló is. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan lehet hacker egy e-sportoló játékos. A hacker természetéből fakadóan autodidakta, de a tanulási folyamat formális eszközökkel segíthető, katalizálható. A mi ilyen formális keretünk a Debreceni Egyetem Atlétikai Clubjának (DEAC) nemrégiben megalakított e-sport szakosztálya, a cikkben bemutatott DEAC-Hackers. In the classic sense of the word, a hacker is an expert who can solve sophisticated problems in a sophisticated way. In most cases, a hacker is a programmer, but hacker attitudes can be demonstrated by an artist, an inventor, a scientist or even an athlete. In this paper, we show how an esport player can be a hacker. A hacker is self-educated in nature, but his learning process can be aided with formal tools. One of our formal tools is the recently founded DEAC-Hackers, the esport department of the University of Debrecen Athletic Club, which is also introduced in this article.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Információs Társadalom. - 18 : 1 (2018), p. 132-146. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Buda András (1965-) (didaktikus) Jármi László (1993-) (közgazdász) Lovas Rita Barbara Pál Marcell Kristóf Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Kovács Enikő (1988-) (műszaki menedzser)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM070485
035-os BibID:(Scopus)85007000042
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Avatar-based sport science soccer simulations / Norbert Bátfai, András Mamenyák, Péter Jeszenszky, Gergely Kövér, Máté Smajda, Renátó Besenczi, Béla Halász, György Terdik, Márton Ispány
Dátum:2016
ISSN:1787-5021 1787-6117
Megjegyzések:In this paper, we propose a general framework for sport science simulations that we refer to as Simulation Oriented Architecture (SimOA). As a concrete implementation of the framework we present a collection of sport science simulators that we developed in the experimental industrial research anddevelopment project called "Football Avatar" for simulating soccer matches. The practical goal of performing such simulations is to help soccer teams with providing an effective tool for supporting tactical decision making. The paper also establishes a solid theoretical foundation for performing sport science simulations introducing the concept of avatars.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
forecasting
Parallel Computing
Simulation
Soccer
Sport
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 46 (2016), p. 13-36. -
További szerzők:Mamenyák András (1992-) (mérnök informatikus BSc hallgató) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Kövér Gergely Smajda Máté Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Halász Béla Terdik György (1949-) (matematikus, informatikus) Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:GOP-1.2.1-11-2012-0005
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM064566
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Competitive programming : A case study for developing a simulation-based decision support system / Norbert Bátfai, Péter Jeszenszky, András Mamenyák, Béla Halász, Renátó Besenczi, János Komzsik, Balázs Kóti, Gergely Kövér, Máté Smajda, Csaba Székelyhídi, Tamás Takács, Géza Róka, Márton Ispány
Dátum:2016
ISSN:2061-2079
Megjegyzések:FootballAvatar is an experimental industrial research and development subproject of the project 'SziMe3D?3D technological innovation in tourism, education and sport'. FootballAvatar aims to produce a novel decision support information system based on simulations for professional football clubs. This paper establishes the notion of football avatar in the sense of information technology, though it has a strong mathematical background. However, we would like to apply it in several analytic and simulation software tools developed in our project. The main question is that how this notion could be implemented and used in several software environments including C++, Java, and R,or from an architectural viewpoint, on desktops, smart phones, and tablets, while the kinds of uses and the base definitions have often changed during the R&D phases. This changing of the precise interpretation of the notion of "football avatar" has a direct impact on selecting the software process model. For this reason, we have developed an own software methodology called Competitive Programming, which will be presented in detail, as a main result in the present paper.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Decision support systems
Software design
Computer programming
Information technology
Software engineering
Sports
Agile Programming
Software Process Improvement
Megjelenés:Infocommunications Journal. - 8 : 1 (2016), p. 24-38. -
További szerzők:Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Mamenyák András (1992-) (mérnök informatikus BSc hallgató) Halász Béla Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Komzsik János (1992-) (mérnök informatikus BSc hallgató) Kóti Balázs Kövér Gergely Smajda Máté Székelyhídi Csaba (1992-) (mérnök informatikus BSc hallgató) Takács Tamás Róka Géza Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM061224
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Traffic Simulation based on the Robocar World Championship Initiative / N. Bátfai, R. Besenczi, A. Mamenyák, M. Ispány
Dátum:2015
ISSN:2061-2079
Megjegyzések:Robocar World Championship or briefly OOCWC is a new initiative to create a community of people who share their interest in investigating the relationship between smart cities and robot cars with particular attention to the spread of robot cars in the near future. At the heart of this initiative is the Robocar City Emulator. It is intended to offer a common research platform for the investigation of the smart city simulations. In this paper, we review the recent advances of the OOCWC.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
szimuláció
közlekedés
programozás
okos város
Megjelenés:Infocommunications Journal. - 7 : 3 (2015), p. 50-58. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Mamenyák András (1992-) (mérnök informatikus BSc hallgató) Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM061225
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:OOCWC: The robocar world championship initiative / Norbert Bátfai, Renátó Besenczi, András Mamenyák, Márton Ispany
Dátum:2015
Megjegyzések:Robocar World Championship or briefly OOCWC is a new initiative to create a community of people who share their interest in investigating the relationship between smart cities and robot cars with particular attention to the spread of robot cars in the near future. At the heart of this initiative is the Robocar City Emulator. It is intended to offer a common research platform for the investigation of the smart city simulations. In this paper, we review the recent advances of OOCWC.
ISBN:978-1-4799-8972-0
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
közlekedés
okos város
programozás
szimuláció
Megjelenés:Proceedings of the 13th International Conference on Telecommunications ConTEL 2015 / ed. Thomas Planck. - p. 1-6. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Mamenyák András (1992-) (mérnök informatikus BSc hallgató) Ispány Márton (1966-) (informatikus, matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2