CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103524
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Object file system software experiments about the notion of number in humans and machines / Norbert Bátfai, Dávid Papp, Gergő Bogacsovics, Máté Szabó, Viktor Szilárd Simkó, Márió Bersenszki, Gergely Szabó, Lajos Kovács, Ferencz Kovács, Erik Szilveszter Varga
Dátum:2019
ISSN:2247-9228 2601-226X
Megjegyzések:In this paper, we present two types of software experiments, which were performed to study the numerosity classification (subitizing) in humans and machines. These experiments focus on the fields of subitizing and numerosity estimation, where the numerosity of objects placed in an image must be determined. The experiments called ?SMNIST for Humans" are intended to measure the capacity of the Object File System (OFS) in humans. In this type of experiment, the measurement result is well in agreement with the value indicated in cognitive psychology literature. The experiments called ?SMNIST for Machines" serve similar purposes but they investigate existing, well-known deep learning computer programs that are under development (and which were originally developed for other purposes). These measurement results can be interpreted similar to the results from ?SMNIST for Humans". The main thesis of this paper can be formulated as follows: in machines, the image classification artificial neural networks can learn to distinguish numerosities with better accuracy when these numerosities are smaller than the capacity of OFS in humans. Finally, we outline a conceptual framework to investigate the notion of number in humans and machines.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
numerosity classification
object file system
machine learning
MNIST
esport
Megjelenés:Cognition, Brain, Behavior. An interdisciplinary journal. - 23 : 4 (2019), p. 257-280. -
További szerzők:Papp Dávid (1997-) (pszichológus) Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Szabó Máté (1994-) (informatikus) Simkó Viktor Szilárd Bersenszki Márió (1995-) Szabó Gergely Kovács Lajos Kovács Ferenc Varga Erik Szilveszter
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
saját betöltés
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM079328
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Benchmarking Cognitive Abilities of the Brain with the Event of Losing the Character in Computer Games / Norbert Bátfai, Dávid Papp, Renátó Besenczi, Gergő Bogacsovics, Dávid Veres
Dátum:2019
ISSN:1224-869X 2065-9601
Megjegyzések:Most computer game players have experienced the sensation of temporarily losing their character in a given gameplay situation when they cannot control the character, simply because they temporarily cannot see it. The main reasons for this sensation may be due to the interplay of the following factors: (1) the visual complexity of the game is unexpectedly increased compared with the previous time period as more and more game objects and effects are rendered on the display; (2) and/or the game is lagging; (3) and finally, it is also possible that the players don't have sufficient experience with controlling the character. This paper focuses on the first reason. We have developed a benchmark program which allows its user to experience the sensation of losing character. While the user can still control the character quite well, the benchmark program will increase the visual complexity of the display. Conversely, if the user loses the character then the program will decrease the complexity until the user finds the character again, and so on. The complexity is measured based on the number of changed pixels between two consecutive display images. Our measurements show that the average of bit per second values of losing and finding pairs describes the user well. The final goal of this research is to further develop our benchmark to a standard psychological test.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
esport
talent search
benchmark program
visual complexity
losing character
psychology test
Megjelenés:Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Informatica. - 64 : 1 (2019), p. 15-25. -
További szerzők:Papp Dávid (1990-) (informatikus) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Veres Dávid
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM077612
035-os BibID:(WOS)000422986800003 (Scopus)85020132196
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Az e-sport és a robotpszichológia közös jövője / Bátfai Norbert, Bersenszki Márió, Lukács Miklós, Besenczi Renátó, Bogacsovics Gergő, Jeszenszky Péter
Dátum:2017
ISSN:1587-8694
Megjegyzések:Jelen közlemény célkitűzése egyrészt az e-sport adott vertikális területei státuszának rövid áttekintése az interdiszciplináris, tudományos kutatás szempontjából, másrészt az e-sport és a mesterséges intelligencia kutatások kapcsolatának vizsgálata, különös tekintettel a lehetséges kutatási kitörési pontok feltárására. Az eredmények a fejlesztendő Entrópia Samu című új e-sport projekt zászlaja alatt kerülnek bemutatásra. A közlemény külön kitér az egyetemi közegben alapítandó e-sport csapatokkal kapcsolatban felmerülő kérdésekre. A munka végső tézise, hogy a jövő programozása nem egyéni fejlesztőkön, hanem tömegek e-sportolásán alapszik majd.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
esport
mesterséges intelligencia
robotpszichológia
új programozási paradigma
Megjelenés:Informacios Tarsadalom. - 16 : 4 (2017), p. 26-39. -
További szerzők:Bersenszki Márió (1995-) Lukács Miklós (1994-) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM077611
035-os BibID:(Scopus)85045730071
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:E-sportolók mérése / Bátfai Norbert, Bogacsovics Gergő, Paszerbovics Roland, Antal Asztrik, Czevár István, Kelemen Viktor, Besenczi Renátó
Dátum:2018
ISSN:1587-8694
Megjegyzések:Jelen munkában készítjük elő azt a tanulmányt, mely hivatott lesz majd eldönteni, hogy az általunk bevezetendő mérési módszer (esport-talent-search/BrainB 5-ös sorozat) eredményes lehet-e a jövő kiemelkedő e-sportolóinak korai felismerésében, felkutatásában. A jelen előkészítésben bemutatjuk a mérés alapötletét, a mérést végző, általunk kifejlesztett nyílt forráskódú szoftvert és a mérést végző e-sport-szakértők aggregált tapasztalatait. Viszont a mért adatok statisztikai feldolgozásával, a mérési módszer és az eredmények vizsgálatával nem foglalkozunk, hanem csak néhány esetben mért, nyers adatokat villantunk fel.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
DEAC-Hackers
esport
kognitív képességek
human-computer interaction (HCI)
Megjelenés:Információs Társadalom. - 18 : 1 (2018), p. 147-155. -
További szerzők:Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Paszerbovics Roland (1998-) Antal Asztrik Czevár István (1997-) Kelemen Viktor (1997-) Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM073015
035-os BibID:(WoS)000429439500009 (Scopus)85045743788
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:DEAC-Hackers: játszó hackerek, hackelő játékosok / Bátfai Norbert, Besenczi Renátó, Szabó József, Jeszenszky Péter, Buda András, Jármi László, Lovas Rita Barbara, Pál Marcell Kristóf, Bogacsovics Gergő, Tóthné Kovács Enikő
Dátum:2018
ISSN:1587-8694 2063-4552
Megjegyzések:Klasszikus értelmezésben a hacker a kifinomult problémákat kifinomultan kezelni képes szakértő. Tipikusan programozó, de ugyanúgy mutathat hacker attitűdöket, lehet hacker egy művész, egy feltaláló, egy tudós vagy egy sportoló is. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan lehet hacker egy e-sportoló játékos. A hacker természetéből fakadóan autodidakta, de a tanulási folyamat formális eszközökkel segíthető, katalizálható. A mi ilyen formális keretünk a Debreceni Egyetem Atlétikai Clubjának (DEAC) nemrégiben megalakított e-sport szakosztálya, a cikkben bemutatott DEAC-Hackers. In the classic sense of the word, a hacker is an expert who can solve sophisticated problems in a sophisticated way. In most cases, a hacker is a programmer, but hacker attitudes can be demonstrated by an artist, an inventor, a scientist or even an athlete. In this paper, we show how an esport player can be a hacker. A hacker is self-educated in nature, but his learning process can be aided with formal tools. One of our formal tools is the recently founded DEAC-Hackers, the esport department of the University of Debrecen Athletic Club, which is also introduced in this article.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Információs Társadalom. - 18 : 1 (2018), p. 132-146. -
További szerzők:Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus) Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda) Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus) Buda András (1965-) (didaktikus) Jármi László (1993-) (közgazdász) Lovas Rita Barbara Pál Marcell Kristóf Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus) Kovács Enikő (1988-) (műszaki menedzser)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1