CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM032984
Első szerző:Olajos Tímea (pszichológus)
Cím:The Role of Schools in National Remembering / Harmatiné Olajos Tímea, Páskuné Kiss Judit
Dátum:2011
Megjegyzések:Abstract: this study is exploring by what means a school as an organization can strengthen national remembrance and national identity. In connection with this we demonstrate the obvious manifestations of a school's organizational culture, supposing with the supposition that school traditions (national holidays, school memorial days) and certain verbal, visual-material manifestations of the organizational culture function as 'lieux de memoire', or as models of 'lieux de memoire'. We are highlighting the organizational duality following from the functional differences of the 'lieux de memoire' of the distant and recent past: that is, the existence of the declared 'lieux de memoire' in regulating school documents and the practice of emphasizing certain segments of national remembrance while ignoring some others. The theoretical and practical concerns of the topic are connected with document analysis, web page analysis and field work in schools.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
national remembering
Megjelenés:Applied Psychology in Hungary. - 14 (2011), p. 58-82. -
További szerzők:Páskuné Kiss Judit (1964-) (pszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1