Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM054001
Első szerző:
Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:
Az élethosszig tartó tanulás mérése : a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei / Erdei G., Kozma T., Teperics K., Tőzsér Z.
Dátum:
2012
Megjegyzések:
Jelen tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e, és hogyan az élethosszig tartó tanulás. Az oktatási statisztikák - különösen az Európai uniós és oECd statisztikák - között ismert az élethosszig tartó tanulás indikátora (25-64 éves korcsoport), s mind a két szervezet jelentős igyelmet fordít a használt indikátorok tökéletesítésére, ezek fejlesztésére (megemlíthetjük a nagyszabású Indicators of Education Systems (INES) oECd programot, vagy az unió által a statisztikák megbízhatóságára irányuló tevékenységét. Tehát valójában rendelkezünk ilyen típusú indikátorral. A problémát az képezi, hogy ezen élethosszig tartó mérőszám (továbbiakban: LLL indikátor) a hazai értelmezési keretben a formális felnőttképzést, felnőttoktatást képezi le, továbbá a nem formális, informális formában megnyilvánuló tanulásokat a már említett korosztályban. Vagyis a forgalomban lévő LLL indikátor valójában nem LLL mérőszám. Részben ezen indikátor hiányossága, részben a tanulás valóban teljes életen át megvalósuló folyamatainak megragadhatóságának nehézsége miatt. Az említett LLL indikátor fogyatékosságainak leküzdésére, illetve ennek meghaladására indított módszertani újítást két - a későbbiek során bemutatásra - kerülő tartalmi és módszertani fejlesztés.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
élethosszig tartó tanulás
tanulórégió
felnőttképzés
felnőttoktatás
Megjelenés:
Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai / szerk. Kozma Tamás, Perjés István. - p. 189-211. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:
K-101867
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM054005
Első szerző:
Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:
A társadalmi tanulás mérése : egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete / Erdei Gábor, Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán
Dátum:
2011
Megjegyzések:
A tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e és hogyan a társadalmi tanulás. Először értelmezzük ezt a kifejezést, majd előzményeket, példákat keresünk a mérésére. Végül bemutatjuk azokat a kezdeti eredményeket, amelyeket a társadalmi tanulás egy román-magyar határon átnyúló felderítő vizsgálatában elértünk.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi tanulás
tanulórégió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:
Magyar Pedagógia. - 111 : 3 (2011), p. 189-206. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:
HERD
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.