CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM001790
Első szerző:Boda István Károly (könyvtáros, informatikus)
Cím:Multimédia és marketingkommunikáció az oktatásban / Boda István, Benediktsson Dániel
Dátum:2007
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Média- és kommunikációs tudományok előadáskivonat
Megjelenés:Agria Media 2006 : "a digitális tanítási-tanulási környezet új tanári kompetenciákat és növekvő tanulási teljesítményt feltételez" = "Digital teaching and learning environments require new teaching competences and increasing academic achievement" / [szerk. Tompa Klára, Nádasi András]. - p. 1-15.
További szerzők:Benediktsson Dániel (1945-) (könyvtáros)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM114154
Első szerző:Nagy László, T. (informatikus)
Cím:Content development for teaching and learning IT in a virtual 3D environment / László T. Nagy, István Károly Boda, Daniel Benediktsson, Erzsébet Tóth
Dátum:2023
ISSN:1335-793X 1336-0779
Megjegyzések:In recent years, interest in effective digital learning materials has grown significantly in almost all disciplines, fuelled by the rapid expansion of distance learning in the wake of the worldwide coronavirus pandemic. In our study, we would like to present a new and hopefully promising technology, through the development of an IT e-learning material, which offers an easy-to-use 3D virtual environment for the content to be displayed. This project is based on the use of the Maxwhere system for educational purposes. The MaxWhere environment is a 3D presentation tool developed a few years ago that can be used as an excellent tool for the development and presentation of e-learning materials in both teaching and learning environments. In the development of the curriculum, special attention was dedicated to the content composition from a network-theoretic point of view, focusing on the relationships between the elementary units as hubs and the integration of each hub into the curriculum system. In addition to this, the data content of the resulting curriculum was also analysed from a scale-free perspective. It is assumed that the structure of the curriculum can theoretically be viewed as a network of relevant cognitive units (e.g. chapters, subchapters, pictorial illustrations, etc.) and that the curriculum is likely to be more effective if the interconnection of the individual information units follows the scale-free pattern that has been identified in many networks. It is thus safe to assume that when new knowledge is integrated (i.e. when the material is being learned), the pattern of connections established by the participants in their own cognitive knowledge systems will be similar. Consequently, the brain pattern of memorized information inherits many of the good properties of scale-free networks (e.g. robustness).
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
MaxWhere rendszer
informatika tanítása
virtuális tanulási környezet
Megjelenés:ITlib.Informačné technológie a knižnice. - 27 : 1-2 (2023), p. 51-57. -
További szerzők:Boda István Károly (1958-) (könyvtáros, informatikus) Benediktsson Dániel (1945-) (könyvtáros) Tóth Erzsébet (1972-) (informatikus könyvtáros)
Pályázati támogatás:TKP2021-NKTA-34
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1