Tudóstér - ?action=advancedsearchpage - Letöltve: 2025.04.27. 12:31
# | Első szerző | Cím és megjelenés | Dátum |
1. | Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) | Geometric analysis and design of circular form tools /
Journal of Physics. Conference Series. - 2848 : 1 (2024), p. 1-12. - | 2024 |
2. | Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) | Geometric and Tooth Contact Analysis of the Areas and Perimeters, on the Archimedean Worm Wheels depending on the Modification of the Axial Module /
Acta Polytechnica Hungarica. - 21 : 4 (2024), p. 105-125. - | 2024 |
3. | Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) | Analysis of plain and face milling technologies /
Műszaki tudomány az Észak-kelet-Magyarországi régióban 2022 / szerk. Páy Gábor. - p. 118-125. - | 2022 |
4. | Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) | Palást és homlokmarási technológiák elemzése /
Műszaki tudomány az észak-kelet magyarországi régióban 2022 : konferencia előadások kivonatai / szerk. Kocsis Imre, Dezső Gergely. - p. 31. - | 2022 |
5. | Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) | The Modification Effects of the Sum of Pitch Angles in Case of Bevel Gear Pairs Having Straight Teeth for the TCA /
KOD 2021: International Conference on Machine and Industrial Design in Mechanical Engineering / eds. Cavic Maja, Mitrovic Radivoje, Rackov Milan. - p. 97-109. - | 2022 |
6. | Herendiné Kónya Eszter (matematikus) | Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences /
Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 105-129. - | 2019 |
7. | Herendiné Kónya Eszter (matematikus) | Report of Meeting : Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary /
Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 131-153. - | 2018 |
8. | Herendiné Kónya Eszter (matematikus) | A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept /
A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday / ed. Martin Stein. - p. 210-219. - | 2017 |
9. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Függvénytani ismeretek vs mérnöki kompetenciák /
Műszaki Tudomány az Észak-kelet Magyarországi Régióban 2021 : konferencia előadások kivonatai / szerk. Kocsis Imre, Szodrai Ferenc. - p. 56. - | 2021 |
10. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Függvény? Vagy mégsem? : 9. osztályos tanulók válaszai /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education : 1th April 2021 / edited by Imre Kocsis. - p. 53-60. - | 2021 |
11. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Geometriai transzformációk szerepe a függvényfogalom alakításának folyamatában /
International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 2 (2020), p. 324-336. - | 2020 |
12. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Mi a függvény? -középiskolásoknak tartott foglalkozás tapasztalatai /
International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 560-570. - | 2020 |
13. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | What can we learn from Tamás Varga's work regarding the arithmetic-algebra transition? /
Teaching mathematics and computer science. - 18 : 3 (2020), p. 39-50. - | 2020 |
14. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Matematikai alapok a mérnökképzésben : kereslet és kínálat /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 70-77. - | 2018 |
15. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | "On the way" to the function concept : experiences of a teaching experiment /
Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 17-39. - | 2019 |
16. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Formation of the function concept through concrete problem situations /
Problem Solving in Mathematics Education : Proceedings of the 19th ProMath conference August 30 to September 1, 2017 in Budapest / eds. András Ambrus, Éva Vásárhelyi. - p. 130-146. | 2018 |
17. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Matematika alap-, közép- és emelt szinten (Készüljünk a felvételire a "mindennapok" matematikájával) /
Debrecen : Debreceni Egyetem, 2018 | 2018 |
18. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Elsőéves mérnökhallgatók középiskolai matematika ismeretének vizsgálata /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 75-82. - | 2017 |
19. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | A függvényfogalom alakítása a középiskolában /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 71-74. - | 2017 |
20. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Általános iskolás tanulók és egyetemi hallgatók fogalomképzetei a függvényről = Concept images of primary school students and university students about function /
International Journal of Engineering and Management Sciences = Műszaki és Menedzsment Tudományi Közlemények. - 2 : 2 (2017), p. 114-122. - | 2017 |
21. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | The analysis of the development of function concept in Ukrainian and Hungarian curriculums and textbooks (5th-6th grade) : In: E. Herendiné-Kónya, I. Oláhné-Téglási (Comp. by): Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences January 24 - 26, 2014 Eger, Hungary /
Teaching Mathematics and Computer Science 12 : 1 (2014), p. 128. - | 2014 |
22. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Word problems for the preparation of the function concept /
Inquiry based mathematical education / ed. Bozena May-Tatsis, Marta Pytlak, Ewa Swoboda. - p. 179-188. - | 2016 |
23. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | The impacts of the introduction of the function concept on students' skills /
Annales mathematicae et informaticae. - 46 (2016), p. 277-291. - | 2016 |
24. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | Fogalomképzetek és definíciók a függvényről /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / Ed. Imre Kocsis. - p. 36-41. - | 2015 |
25. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | A szabályfelismerő és szabálykövető képességek fejlesztése a törtek tanítása során /
Limes 2 (2015), p. 109-114. - | 2015 |
26. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | A study of the preparation of the function concept /
Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education / eds. Konrad Krainer, Nada Vondrová. - p. 481-487. - | 2015 |
27. | Szanyi Gyöngyi (matematikus) | The investigation of students' skills in the process of function concept creation /
Teaching Mathematics and Computer Science 13 : 2 (2015), p. 249-266. - | 2015 |
28. | --- | Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary /
Teaching Mathematics and Computer Science. - 17 : 2 (2020), p. 243-271. - | 2020 |