Tudóstér - ?action=advancedsearchpage - Letöltve: 2025.04.27. 12:31

#Első szerzőCím és megjelenésDátum
1.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Geometric analysis and design of circular form tools /
Journal of Physics. Conference Series. - 2848 : 1 (2024), p. 1-12. -
2024
2.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Geometric and Tooth Contact Analysis of the Areas and Perimeters, on the Archimedean Worm Wheels depending on the Modification of the Axial Module /
Acta Polytechnica Hungarica. - 21 : 4 (2024), p. 105-125. -
2024
3.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Analysis of plain and face milling technologies /
Műszaki tudomány az Észak-kelet-Magyarországi régióban 2022 / szerk. Páy Gábor. - p. 118-125. -
2022
4.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Palást és homlokmarási technológiák elemzése /
Műszaki tudomány az észak-kelet magyarországi régióban 2022 : konferencia előadások kivonatai / szerk. Kocsis Imre, Dezső Gergely. - p. 31. -
2022
5.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) The Modification Effects of the Sum of Pitch Angles in Case of Bevel Gear Pairs Having Straight Teeth for the TCA /
KOD 2021: International Conference on Machine and Industrial Design in Mechanical Engineering / eds. Cavic Maja, Mitrovic Radivoje, Rackov Milan. - p. 97-109. -
2022
6.Herendiné Kónya Eszter (matematikus) Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences /
Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 105-129. -
2019
7.Herendiné Kónya Eszter (matematikus) Report of Meeting : Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary /
Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 131-153. -
2018
8.Herendiné Kónya Eszter (matematikus) A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept /
A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday / ed. Martin Stein. - p. 210-219. -
2017
9.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Függvénytani ismeretek vs mérnöki kompetenciák /
Műszaki Tudomány az Észak-kelet Magyarországi Régióban 2021 : konferencia előadások kivonatai / szerk. Kocsis Imre, Szodrai Ferenc. - p. 56. -
2021
10.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Függvény? Vagy mégsem? : 9. osztályos tanulók válaszai /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education : 1th April 2021 / edited by Imre Kocsis. - p. 53-60. -
2021
11.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Geometriai transzformációk szerepe a függvényfogalom alakításának folyamatában /
International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 2 (2020), p. 324-336. -
2020
12.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Mi a függvény? -középiskolásoknak tartott foglalkozás tapasztalatai /
International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 560-570. -
2020
13.Szanyi Gyöngyi (matematikus) What can we learn from Tamás Varga's work regarding the arithmetic-algebra transition? /
Teaching mathematics and computer science. - 18 : 3 (2020), p. 39-50. -
2020
14.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Matematikai alapok a mérnökképzésben : kereslet és kínálat /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 70-77. -
2018
15.Szanyi Gyöngyi (matematikus) "On the way" to the function concept : experiences of a teaching experiment /
Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 17-39. -
2019
16.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Formation of the function concept through concrete problem situations /
Problem Solving in Mathematics Education : Proceedings of the 19th ProMath conference August 30 to September 1, 2017 in Budapest / eds. András Ambrus, Éva Vásárhelyi. - p. 130-146.
2018
17.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Matematika alap-, közép- és emelt szinten (Készüljünk a felvételire a "mindennapok" matematikájával) /
Debrecen : Debreceni Egyetem, 2018
2018
18.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Elsőéves mérnökhallgatók középiskolai matematika ismeretének vizsgálata /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 75-82. -
2017
19.Szanyi Gyöngyi (matematikus) A függvényfogalom alakítása a középiskolában /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 71-74. -
2017
20.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Általános iskolás tanulók és egyetemi hallgatók fogalomképzetei a függvényről = Concept images of primary school students and university students about function /
International Journal of Engineering and Management Sciences = Műszaki és Menedzsment Tudományi Közlemények. - 2 : 2 (2017), p. 114-122. -
2017
21.Szanyi Gyöngyi (matematikus) The analysis of the development of function concept in Ukrainian and Hungarian curriculums and textbooks (5th-6th grade) : In: E. Herendiné-Kónya, I. Oláhné-Téglási (Comp. by): Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences January 24 - 26, 2014 Eger, Hungary /
Teaching Mathematics and Computer Science 12 : 1 (2014), p. 128. -
2014
22.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Word problems for the preparation of the function concept /
Inquiry based mathematical education / ed. Bozena May-Tatsis, Marta Pytlak, Ewa Swoboda. - p. 179-188. -
2016
23.Szanyi Gyöngyi (matematikus) The impacts of the introduction of the function concept on students' skills /
Annales mathematicae et informaticae. - 46 (2016), p. 277-291. -
2016
24.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Fogalomképzetek és definíciók a függvényről /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / Ed. Imre Kocsis. - p. 36-41. -
2015
25.Szanyi Gyöngyi (matematikus) A szabályfelismerő és szabálykövető képességek fejlesztése a törtek tanítása során /
Limes 2 (2015), p. 109-114. -
2015
26.Szanyi Gyöngyi (matematikus) A study of the preparation of the function concept /
Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education / eds. Konrad Krainer, Nada Vondrová. - p. 481-487. -
2015
27.Szanyi Gyöngyi (matematikus) The investigation of students' skills in the process of function concept creation /
Teaching Mathematics and Computer Science 13 : 2 (2015), p. 249-266. -
2015
28. --- Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary /
Teaching Mathematics and Computer Science. - 17 : 2 (2020), p. 243-271. -
2020