Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM063875
Első szerző:Máté Domicián (közgazdász, informatika tanár)
Cím:Measuring financial literacy : a case study of self-assessment among undergraduate students in Hungary / Domicián Máté, Zsuzsanna Kiss, Viktor László Takács, Vivien Molnár
Dátum:2016
ISSN:1844-5519
Megjegyzések:This paper analyses the educational self-assessment of Hungarianundergraduate business economics students, focusing primarily on the concept of financialliteracy as students predict and evaluate their own performance in written examinationsrelative to their externally assessed achievement. The main purpose of this study is toexplore whether high-achieving students are more accurate in their self-assessment whenpredicting and evaluating their financial knowledge.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok előadáskivonat
self-assessment
overestimation
human capital
higher education
financial literacy
Megjelenés:Abstracts of the International Conference European Integration - New Challenges 12th edition EINCO 2016 May 26-28, 2016, Oradea, Romania / Ed. Adriana Giurgiu. - p. 68-69. -
További szerzők:Kiss Zsuzsanna (1982-) (közgazdász) Takács Viktor László (1975-) (közgazdász, informatikus) Molnár Vivien
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1