Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM096164
Első szerző:Lakatos Gyula (ökológus)
Cím:State of the art of environmental teaching in Hungarian public education / Lakatos Gy., Baracsy Zs.-né, Kosáros A., Mészáros I.
Dátum:2007
ISSN:1789-0608
Megjegyzések:A 20. sz. ötvenes éveinek gazdasági növekedése sok országban krízist váltott ki a társadalomban élő ember és természeti környezete között. Ezt követte a modern környezetvédő mozgalmak fellendülése, amelyek kezdetben pesszimista írásokkal próbálták a társadalmat közönyéből felrázni és cselekvésre buzdítani. Addigra ugyanis nyilvánvalóvá vált, hogy az emberiség nem szakadhat el a természeti környezettől, nem szennyezheti és mérgezheti azt felelőtlenül, mert ezzel saját jövőjét teszi kétségessé. A környezet védelme csak akkor lehet sikeres, ha a környezettudományon alapszik, amely interdiszciplináris tudomány és multidiszciplináris elemeket is tartalmaz. Vannak ezen kívül transzdiszciplináris elemei is a környezettudománynak, amelyek lehetővé teszik a felelős emberi beavatkozást és cselekvést. A probléma túlzott leegyszerűsítését jelentené, ha a társadalmat két csoportra osztanánk: azokra az emberekre, akik szennyezik a környezetet és bajt okoznak és a környezetvédőkre, akik elhárítják, vagy csökkentik a másik csoport által okozott problémákat. Jelen tanulmányban megvizsgáljuk, hogyan lehetne az általános- és középiskolákban az ember és környezete közötti kölcsönhatást a történelem tanításán keresztül bevezetni annak szem előtt tartásával, hogy a környezetvédelem tanítása megfeleljen a társadalom elvárásainak.
Tárgyszavak:Természettudományok Biológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Academiae Pedagogicae Agriensis : Nova series. - 34 (2007), p. 3-18. -
További szerzők:Baracsy Zs.-né Kosáros A. Mészáros Ilona (1952-) (biológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1