Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 5 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM073015
035-os BibID:
(WoS)000429439500009 (Scopus)85045743788
Első szerző:
Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:
DEAC-Hackers: játszó hackerek, hackelő játékosok / Bátfai Norbert, Besenczi Renátó, Szabó József, Jeszenszky Péter, Buda András, Jármi László, Lovas Rita Barbara, Pál Marcell Kristóf, Bogacsovics Gergő, Tóthné Kovács Enikő
Dátum:
2018
ISSN:
1587-8694 2063-4552
Megjegyzések:
Klasszikus értelmezésben a hacker a kifinomult problémákat kifinomultan kezelni képes szakértő. Tipikusan programozó, de ugyanúgy mutathat hacker attitűdöket, lehet hacker egy művész, egy feltaláló, egy tudós vagy egy sportoló is. Ebben a cikkben azt mutatjuk be, hogyan lehet hacker egy e-sportoló játékos. A hacker természetéből fakadóan autodidakta, de a tanulási folyamat formális eszközökkel segíthető, katalizálható. A mi ilyen formális keretünk a Debreceni Egyetem Atlétikai Clubjának (DEAC) nemrégiben megalakított e-sport szakosztálya, a cikkben bemutatott DEAC-Hackers. In the classic sense of the word, a hacker is an expert who can solve sophisticated problems in a sophisticated way. In most cases, a hacker is a programmer, but hacker attitudes can be demonstrated by an artist, an inventor, a scientist or even an athlete. In this paper, we show how an esport player can be a hacker. A hacker is self-educated in nature, but his learning process can be aided with formal tools. One of our formal tools is the recently founded DEAC-Hackers, the esport department of the University of Debrecen Athletic Club, which is also introduced in this article.
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Információs Társadalom. - 18 : 1 (2018), p. 132-146. -
További szerzők:
Besenczi Renátó (1986-) (mérnökinformatikus)
Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Jeszenszky Péter (1975-) (programtervező matematikus)
Buda András (1965-) (didaktikus)
Jármi László (1993-) (közgazdász)
Lovas Rita Barbara
Pál Marcell Kristóf
Bogacsovics Gergő (1996-) (informatikus)
Kovács Enikő (1988-) (műszaki menedzser)
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM105739
035-os BibID:
(MTMT)32090402
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
A vészhelyzeti távolléti oktatás kihívásai a Debreceni Egyetemen / Buda András, Szabó József, Erdei Gábor
Dátum:
2021
Megjegyzések:
A COVID-19 megjelenése és rohamos terjedése az élet minden területén változást generált. Alapjaiban alakította át az iskolák, ezen belül pedig kiemelten a felsőoktatás működését is. A legmagasabb szinten folyó oktatás napjainkban már nem képzelhető el digitális technológia nélkül [24] és az e-learning is régóta jelen van a képzési programokban, ennek ellenére a tanítási-tanulási környezet villámgyors megváltozása miatt a felsőoktatási intézményeknek is számos kihívással kellett szembenézni.A hiányzó eszközök, az elégtelen internet penetráció több helyen is lehetetlenné tették az oktatás online térbe történő áthelyezését. Ugyanakkor a megvalósuló képzéseknél sem ment minden zökkenőmentesen, nem volt lehetőség jól előkészített, rendszerszinten átgondolt döntések meghozatalára, így a legtöbb képzés kénytelen volt elszenvedni valamilyen "pandémiás kárt".
ISBN:
978-615-5036-20-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:
Multimédia az oktatásban online nemzetközi konferencia kiadvány = Multimedia in Education Online Conference Proceedings / szerk. Berke József, Kozma-Bognár Veronika. - p. 59-67. -
További szerzők:
Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Erdei Gábor (1967-) (középiskolai tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
http://dx.doi.org/10.26801/MMO.2021.1.027
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM090391
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
A pandémiás helyzet hatása az oktatásra a Debreceni Egyetemen / József Szabó, András Buda, Gábor Erdei
Dátum:
2020
ISSN:
2064-9908
Megjegyzések:
A pandémia, és az ennek következményeként indított távolléti oktatás jelentős változást hozott az egyetemi oktatók és a hallgatók számára. Kutatásunk az oktatókat érintő hatásokat vizsgálta a Debreceni Egyetemen a 2020/21 tanév második félévében. A vizsgálatban az egyetemen mindegyik kara részt vett, így kijelenthetjük, hogy a felmérés ugyan nem volt teljeskörű és nem volt reprezentatív, de a minta alapján az egyetemi oktatók tevékenységére megfelelő információs hátteret nyújtott. Az online kérdőíves felméréssel többek között arra kérdeztünk rá, hogy milyen terhelést jelentett az oktatóknak a távolléti oktatás, hogyan tudták megoldani a tervezett oktatási feladatokat. Vizsgáltuk azt is, hogy tudományos és publikációs tevékenységet milyen mértékben befolyásolta a kialakult helyzet. Az eredmények azt mutatják, hogy a felmerült technikai és informatikai nehézségek ellenére a tervezett oktatási feladatokat döntően sikerült megoldani, viszont a fokozott terhelés és az új megoldásokra történő átállás a tudományos munkát jelentősen hátráltatta. Az oktatók az adott helyzetben elsősorban a kurzusok minél magasabb színvonalú megtartására törekedtek, amit véleményük szerint sikerült megoldani.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Opus et Educatio. - 7 : 4 (2020), p. 423-431. -
További szerzők:
Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Erdei Gábor (1967-) (középiskolai tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM087831
Első szerző:
Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:
Distance learning solutions at the University of Debrecen (during the coronavirus pandemic) / Erdei Gábor, Buda András, Szabó József
Dátum:
2020
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Virtual Conference on the Challenges of Online Teaching and Learning : Book of abstracts / Irada Khalilova. - p. 10-12
További szerzők:
Buda András (1965-) (didaktikus)
Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM111423
Első szerző:
Szabó József (értékelemző, szakközgazda)
Cím:
A távolléti oktatás tapasztalatai a Debreceni Egyetemen az oktatók körében végzett kutatások alapján / Szabó József, Buda András
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A COVID-19 okozta pandémiás időszak jelentősen megváltoztatta életünket és alapjaiban alakította át az oktatási szektor, ezen belül pedig kiemelten a felsőoktatás működését. A világjárvány okozta új helyzet elemzését számos tanulmány célozta meg, ezek elsősorban a hallgatókra összpontosítva vizsgálták a távolléti tanítás időszakát (pl. Gonzalez et al. 2020, Shahzdad et al. 2020). A tanulmányok másik csoportja a makroszint felöl közelített a kérdéskörhöz és pl. az oktatásirányítási megoldásokat (Nichols 2020) vagy az alkalmazható oktatási stratégiákat (Bao 2020) tekintette át. Az általunk lebonyolított vizsgálat viszont a felsőoktatásban tanító tanárokra irányult, a Debreceni Egyetem oktatóinak tapasztalatait, véleményét kívánta feltérképezni a távolléti oktatás időszakára vonatkozóan. Az online kérdőív segítségével megvalósított vizsgálat két szakaszban zajlott. Az első szakaszra 2020 júliusában (n = 315), a másodikra pedig 2021 januárjában került sor (n = 285). A két vizsgálat között eltelt időszakban javult az oktatók digitális felkészültsége (különösen a 35 év felettiek esetén), ennek ellenére a tervezett oktatási feladatokat nem sikerült maradéktalanul megvalósítani, elsősorban a gyakorlatoknál jelentkeztek problémák. További negatívumot jelentett, hogy a távolléti oktatás jelentős terhelés növekedést indukált, ennek következtében romlott az oktatók tudományos tevékenysége. A válaszadók döntő többsége azonban nyitott az új ismeretek jövőbeni alkalmazására.
ISBN:
978 615 565 710 8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
pandémia
oktatás
egyetem
digitális kompetencia
Megjelenés:
Tanuló társadalom : Oktatáskutatás járvány idején / szerk. Kattein-Pornói Rita., Mrázik Julianna, Pogátsnik Monika. - p. 259-274. -
További szerzők:
Buda András (1965-) (didaktikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.