CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM055014
Első szerző:Bicsák Zsanett Ágnes (neveléstörténész)
Cím:Szabadegyetem a "Dolomitok kapujában" / Bicsák Zsanett Ágnes, D. Farkas Csilla
Dátum:2011
Megjegyzések:A könyvfejezet célja, hogy társadalomtörténeti és oktatáspolitikai kontextusban ismertesse a Bolzanoi/Bozeni Szabadegyetem alapításának és működésének körülményeit. A dél-tiroli térség egyeteme speciális igényekre reagált. A többnyelvű egyetem fejlődése szorosan összekapcsolódik Dél-Tirol autonóm tartománnyá válásához, létrejöttét és fenntartását "minta-politikai" produktumként foghatjuk fel.
ISBN:978 963 318 108 9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
kisebbségi felsőoktatás
felsőoktatástörténet
Dél-Tirol
Megjelenés:Kisebbségi felsőoktatás és a Bologna-folyamat / szerk. Kozma Tamás, Pataki Gyöngyvér. - p. 179-196. -
További szerzők:Farkas Csilla, D.
Pályázati támogatás:T-69160
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM016708
Első szerző:Polonyi Tünde Éva (pszichológus)
Cím:Területi autonómia - nyelvpolitika - többnyelvű egyetem Dél-Tirolban / Polonyi Tünde, D. Farkas Csilla, Bicsák Zsanett Ágnes, Juhász Attila
Dátum:2010
Megjegyzések:Dél-Tirolról a "Dolomitok Kapujáról" úgy olvashatunk, mint a kisebbségi és nyelvpolitika követendő példájáról, ahol a közszféra minden szintjén érvényesül egy adott népcsoport joga. Bár írásunk előtanulmánynak tekinthető mégis társadalomtörténeti és oktatáspolitikai kontextusban is - célul tűztük ki annak bemutatását milyen tényezők hátterében alakult ki e "minta-politika" a vizsgált régióban. Az írás során figyelemmel kísérjük a térség egy többnyelvű egyetemének, a Bozen/Bolzano-i Szabadegyetemnek oktatáspolitikai vonatkozásait is. A többszínű kultúrák kontextusában, értelmezésében az ilyen többnyelvű, autonóm egyetem, mint példánk alternatívát jelent a "többségi" egynyelvű felsőoktatási intézményekkel szemben. A kutatáshoz választott egyetem ebben az értelemben modellként szolgálhat a határ menti régiók, kisebbségi térségek felsőoktatási problémáinak megoldására, valamint a különböző nyelvi csoportok egymás közötti kapcsolatainak optimalizálására. Mintául szolgál nem csak az ilyen és ehhez hasonló Közép-Európai egyetemek alapjainak kidolgozásához, de megvalósításukhoz és fejlesztésükhöz is.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Megjelenés:Harmadfokú képzés, felnőttképzés és regionalizmus / szerk. Juhász Erika. - p. 78-82. -
További szerzők:Farkas Csilla, D. Bicsák Zsanett Ágnes (1984-) (neveléstörténész) Juhász Attila
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1