CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113330
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Tanulási problémával küzdő diákok szüleinek társadalmi beágyazottsága és az iskolával való kapcsolata / Bacskai Katinka; Ceglédi Tímea; Hrabéczy Anett
Dátum:2022
ISBN:978-615-81174-6-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Szociológiai tudás és közjó : absztraktkötet / szerk. Loncsák Noémi; Szabó-Tóth Kinga. - p. 12-14. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató)
Pályázati támogatás:ÚNKP-22-3
Egyéb
ÚNKP-22-5
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM109028
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Ugródeszka-e a református iskola a hátrányos helyzetű tanulóknak? : Reziliens diákok a református oktatási rendszerben / Bacskai Katinka, Ceglédi Tímea
Dátum:2022
Megjegyzések:Az egyházi iskolákat gyakran éri az a vád, hogy ?kiválogatják" a jobb szoci-ökonómiai háttérrel bíró diákokat. Az Országos kompetenciamérés adatai azt mutatják, hogy az egyházi iskolák általános családi háttere átlagosan valóban jobb, mint pl. a tankerületi központoké. Ugyanakkor az is látható, hogy az egyházi iskolák eredményei is jobbak, még abban az esetben is, ha a társadalmi háttér kompenzáló hatását tekintjük. Ebben az előadásban azt vizsgáljuk, hogy jellemző-e a reziliencia a halmozottan hátrányos helyzetű diákoknál, akik egyházi iskolában tanulnak. A reziliencia fogalma egyre népszerűbb az oktatáskutatásban. Reziliensek azok a diákok, akik hátrányaik (egészségügyi, szociális, lakóhelyi, családi, stb.) ellenére kiemelkedően tudnak teljesíteni az iskolában (többek között Ceglédi 2012, 2018; Grotberg 1996, OECD 2016). Reziliens lehet ugyanakkor egy intézmény is, amennyiben a tanulói átlag fölötti mértékben tudják leküzdeni hátrányaikat (Bacskai 2015, Széll 2017). Az egyházi iskolák számos vizsgálat alapján hatékonyan zárkóztatják föl a hátrányos helyzetű diákokat (Coleman 1966, Dronkers-Róbert 2000, Frederking ? Heller ? Scheunpflug 2005) Kutatásunk adatbázisát a 2019. évi OKM mérés hatodikos tanulói adatbázisának adatai adják, amelyhez hozzáillesztettük a telephelyi és az intézményi adatokat is. Az elemzés során a különböző fenntartók adatait külön kezeltük és így folytattuk vizsgálatainkat, mivel az egyházi szektor a második legnagyobb fenntartói szektor ma Magyarországon, ezért az adatokat a tankerületi központok által fenntartott állami szektor adataival vetettük össze. A rezilienciát az országos regresszióhoz (családi háttér index és matematika és olvasás-szövegértési eredmény) számított pozitív reziduális felső harmadába való tartozásaként definiáltuk. Eredményeink azt mutatják, hogy az egyházi iskolákban arányaiban kevesebb hátrányos helyzetű diák tanul, akik között azonban valamivel több a reziliens diák, mint az állami szektorban és az eredményeik is magasabbak. A tanulmányban a reziliens diákok és iskoláinak jellemzőit vizsgáljuk meg közelebbről, fő kérdésünk, hogy mely motívumok járnak együtt ezzel az eredményességgel. Vizsgáljuk a társadalmi összetétel, településnagyság, iskolanagyság, regionális elhelyezkedés, együtt járását a reziliens diákok arányával, ezzel kívánunk hozzájárulni mind az egyházi iskolákkal kapcsolatos, mind a rezilienciakutatással kapcsolatos eredményekhez.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Collegium Doctorum. - 18 : 2 (2022), p. 282-291. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Pályázati támogatás:MTA-DE
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM073093
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Család és karrier : egyetemi hallgatók jövőterei / Bacskai Katinka, Benkei-Kovács Balázs, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Dusa Ágnes Réka, Engler Ágnes, Fehérvári Brigitta, Fényes Hajnalka, Fináncz Judit, Horváth Balázs, Joó Orsolya, Kamuti Hajnalka, Márkus Zsuzsanna, Pongrácz Attila, Takács Tamara, Üröginé Ács Anikó, Engler Ágnes
Dátum:2018
Megjelenés:Debrecen : Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ, 2018
Terjedelem:212 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára, 2064-9312 ; 3.)
ISBN:978-615-80077-6-4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
További szerzők:Benkei-Kovács Balázs Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Fehérvári Brigitta Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Fináncz Judit Horváth Balázs Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár) Kamuti Hajnalka Márkus Zsuzsanna (1988-) (szociológus) Pongrácz Attila Takács Tamara (1980-) (neveléstudomány) Üröginé Ács Anikó Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Oktatáskutatók könyvtára
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM107321
035-os BibID:(cikkazonosító)2054 (Scopus)85147962012
Első szerző:Dan Beáta Andrea
Cím:Family-SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania / Dan, Beáta Andrea; Kovács, Karolina Eszter; Bacskai, Katinka; Ceglédi, Tímea; Pusztai, Gabriella
Dátum:2023
ISSN:1661-7827 1660-4601
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 20 : 3 (2023), p. 1-14. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:MTA-DE CSATOKK
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM113334
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Parents of students with learning problems: Families' leisure time and social capital as components of academic success and resilience / Hrabéczy Anett; Ceglédi Tímea; Bacskai Katinka; Pusztai Gabriella; Engler Ágnes
Dátum:2022
ISBN:9786156012197
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Sport and social responsibility : science and practice in times of crisis / ed. Kovács Karolina Eszter; Győri Krisztina; Kovács Klára. - p. 11-11. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM113332
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:A társadalmi tőke mint kompenzáló tényező hatása a tanulási problémával élő diákok eredményességére / Hrabéczy Anett; Bacskai Katinka; Ceglédi Tímea
Dátum:2022
ISBN:978-963-626-057-6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet : XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia / szerk. Steklács János; Molnár-Kovács Zsófia. - p. 97. -
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM107063
035-os BibID:(cikkazonosító)109 (Scopus)85148745285 (WoS)000938986100001
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion? / Anett Hrabéczy, Tímea Ceglédi, Katinka Bacskai, Gabriella Pusztai
Dátum:2023
ISSN:2227-7102
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 13 : 2 (2023), p. 1-19. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:MTA-DE-CSATOKK
MTA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM076673
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Jelen és jövő határán : Hátrányos helyzetű középiskolások és hallgatók eredményes-sége / Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Bacskai Katinka, Ceglédi Tímea, Csokai Anita, Kocsis Zsófia, Szűcs Tímea
Dátum:2018
Megjelenés:Debrecen : Wáli István Református Cigány Szakkollégium, 2018
Terjedelem:117 p.
ISBN:978-615-81040-1-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szakkönyv
További szerzők:Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csokai Anita Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Pályázati támogatás:EFOP-1.3.7-1-2017-00221
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1