CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054009
Első szerző:Andl Helga
Cím:Az ONK mint szakmai tanuló közösség : az "ONK 2010" kutatás eredményeinek összefoglalása / Andl Helga, Bordás Andrea, Ceglédi Tímea, Dominek Dalma Lilla, Molnár-Kovács Zsófia, Tőzsér Zoltán
Dátum:2011
ISSN:2062-090X
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Országos Neveléstudományi Konferencia
tanuló közösség
oktatáskutatás
Megjelenés:Új kutatások a neveléstudományokban : törekvések és lehetőségek a 21. század elején / szerk. Kozma Tamás, Perjés István. - p. 345-364. -
További szerzők:Bordás Andrea (1976-) (neveléstudományok) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Dominek Dalma Lilla Molnár-Kovács Zsófia Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM071539
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:"Az egyetem embert képez, nem munkaerőt" : Diplomás pályakövetés oktatói szemmel / Bordás Andrea, Ceglédi Tímea, Németh Nóra Veronika, Szabó Anita
Dátum:2011
ISSN:2063-2886
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
diplomás pályakövetés
Megjelenés:A Debreceni Egyetem "Diplomás pályakövető Rendszerének" főbb eredményei és tapasztalatai, 2010-2011 / szerk. Fónai Mihály, Szűcs Edit. - p. 121-140. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Németh Nóra Veronika (1976-) (neveléstudomány) Szabó Anita
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.1-08/1-2009-0003
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM071536
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:Bemutatkozik a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja / Bordás Andrea, Ceglédi Tímea
Dátum:2010
ISSN:1789-1922
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
CHERD-Hungary
Megjelenés:Felsőoktatási Műhely 2010 : 1 (2010), p. 95-98. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM069588
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:A debreceni szakkollégiumok mint a tudásmegosztó és tudásteremtő tanulóközösségek színterei / Bordás Andrea, Ceglédi Tímea
Dátum:2012
ISBN:978 963 318 227 7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
szakkollégium
tanulóközösség
tudásmegosztás
tudásteremtés
Doktori iskola
Megjelenés:Egyetemi élethelyzetek : Ifjúságszociológiai tanulmányok / szerk. Dusa Ágnes, Kovács Klára, Nyüsti Szilvia, Márkus Zsuzsanna, Sőrés Anett. - 2. köt., p. 9-52. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus)
Pályázati támogatás:OTKA K 81858
OTKA
TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Humán Tudományok Doktori Iskola
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM069589
Első szerző:Ceglédi Tímea (szociológus)
Cím:Egyről a kettőre vagy nulláról a háromra? Szakkollégiumok intézményi hatása / Ceglédi Tímea, Bordás Andrea, Kardos Katalin
Dátum:2016
Megjegyzések:Tanulmányunk célja beemelni a felsőoktatási intézményi hatásról szóló szakmai diskurzusba a felsőoktatás keretein belül vagy annak hallgatói bázisán működő sajátos magyar jogintézmény, a szakkollégium hatásait. Szakirodalmi összefoglalónkkal egy lehetséges jövőbeli célzott vizsgálat elméleti megalapozására tettünk kísérletet. 1) Elsőként érvelünk a szakkollégiumok hatásának hozzáadott-érték alapú megközelítése mellett. 2) Ezt követően a szocializáció oldaláról közelítünk a szakkollégiumok hallgatókra gyakorolt hatásához, majd 3) a tanulás oldaláról világítjuk meg mindezt, szakmai tanuló közösségként értelmezve a szakkollégiumokat. Végül 4) a szakkollégiumokban jelenlévő társadalmi egyenlőtlenségekre és 5) a hátrányaik ellenére mégis bekerülő tagokra gyakorolt jótékony hatásokra térünk ki.A szakirodalmi áttekintés eredményeként az alábbi megállapításokat tehetjük: 1) A szakkollégisták magasabb hozzáadott értékkel abszolválják/hagyják el/fejezik be a felsőoktatást, mint nem szakkollégista társaik. 2) A hallgatói szocializáció személyesebb, mélyebb, tartalmasabb a szakkollégiumi közösségekben, mint a felsőoktatásban általában. 3) A szakkollégiumok lehetőséget adnak a szakmai tanuló közösségek létrejöttére. A tagok (oktatók és hallgatók) kölcsönös egymásra hatásának eredményeképp nemcsak a hallgató élvezi a szakkollégiumi környezet nyújtotta előnyöket, hanem a szakkollégium s az őt befogadó, istápoló, vagy annak hallgatói bázisát adó felsőoktatási intézmény is. 4) A szakkollégiumok hallgatói bázisa elsősorban a magasabb társadalmi rétegekből verbuválódik, de ez alól vannak kivételek. 5) A bekerült hátrányos helyzetűek számára a szakkollégium, még ha ez nem is deklarált célja, hátránykompenzáló erővel bír. A szakkollégiumi tanuló közösségek természetes hozadékaként olyan koncentrált, oktatáshoz kötött hátránykompenzálás megy végbe, amelyet csak a közösség által nyújtott stabil szocializációs közeg nyújthat a hallgatók számára.
ISBN:978 963 12 5447 1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
szakkollégium
hozzáadott érték
Megjelenés:A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához / szerk. Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea. - p. 302-316. -
További szerzők:Bordás Andrea (1976-) (neveléstudományok) Kardos Katalin (1987-) (nevelésszociológus, pedagógus)
Pályázati támogatás:RH/885/2013
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1