CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM104522
Első szerző:Nagy Tímea Katalin (informatika-matematika tanár)
Cím:Számítógépes problémamegoldás mérése az informatikaórán / Nagy Tímea Katalin, Csernoch Mária
Dátum:2019
Megjegyzések:Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet megállapításából kiindulva, mely szerint "A hazai mérés-értékelési rendszerből hiányzik a Nat-ra és a kerettantervekre épülő fejlesztő értékelés, amely segíthetné a tanulót, pedagógust és szülőt annak megítélésében, hogy hol tart a tanuló a Nat, a kerettantervek és a helyi tantervek által előírt ismeretek, tudás, készségek és kompetenciák elsajátításában.", összeállítottunk egy olyan tesztet, amellyel mérhető, hogy a tanulók milyen mértékben képesek a mindennapi életben előforduló IKT szituációkhoz hasonló feladatokban alkalmazni a tudásukat. Ennek megfelelően, kutatásunk elsődleges célja, hogy felmérjük az általános iskola 7-8. és a középiskola 9-10. évfolyamos tanulóinak számítógépes problémamegoldó készségét tantárgyközi kapcsolatokra épülő feladatok alapján. Felmérésünk további célja egy olyan objektív mérőeszköz megszerkesztése, amely hatékonyan alkalmazható tantervi és oktatástámogató eszközök tervezésében. A témaválasztás időszerűségét még inkább indokolja a véleményezésre megjelent új NAT-tervezet, melyben a tanulók digitális kompetenciájának és számítógépes gondolkodásának fejlesztése kiemelt szerepet kapott. Ez utóbbi cél azért is kiemelt jelentőségű, mert a teszt előkészítése során azt tapasztaltuk, hogy a jelenleg érvényben lévő Nemzeti Alaptanterv és az informatika kerettantervek nem támogatják kellő hatékonysággal a tanulók számítógépes gondolkodásának, algoritmikus, valamint számítógépes problémamegoldó készségének fejlesztését. Az eszközorientáltságon túl a kerettantervek számos nehezen vagy többféleképpen értelmezhető kifejezést tartalmaznak, melyek nem nyújtanak elegendő útmutatást a tanároknak ahhoz, hogy a tanórát megtöltsék valós tartalmakkal. Nem adnak továbbá egyértelmű támogatást arra vonatkozóan sem, hogy hogyan valósíthatóak meg valódi tudástranszfer és tantárgyközi kapcsolatok az informatika egyes tematikai egységei, fejlesztési területei, valamint az informatika és más tárgyak között.
ISBN:978-615-80608-2-0
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
informatika
Nemzeti Alaptanterv
kerettantervek
számítógépes gondolkodás
számítógépes problémamegoldás
Megjelenés:INFODIDACT'2018 11. Informatika Szakmódszertani Konferencia / Dr. Szlávi Péter, Dr. Zsakó László. - p. 133-154. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM100002
035-os BibID:(WOS)000741095800001 (Scopus)85123402494
Első szerző:Nagy Tímea Katalin (informatika-matematika tanár)
Cím:Cross-Curricular Connections and Knowledge-Transfer Elements in Data Management / Nagy Tímea Katalin, Csernoch Mária, Máth János
Dátum:2022
ISSN:1785-8860
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Polytechnica Hungarica. - 19 : 1 (2022), p. 133-149. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-201700002
EFOP-VEKOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM098067
035-os BibID:(cikkazonosító)590
Első szerző:Nagy Tímea Katalin (informatika-matematika tanár)
Cím:The Comparison of Students' Self-Assessment, Gender, and Programming-Oriented Spreadsheet Skills / Nagy Tímea, Csernoch Mária, Biró Piroska
Dátum:2021
ISSN:2227-7102
Megjegyzések:Previous research proved that teaching spreadsheeting from a programming perspective is much more effective than the widely accepted tool-centered surface approach methods. Spreadsheeting as an introductory programming approach allows students to build up schemata leading to contextualized, concept-based problem-solving. Furthermore, it provides tools for real-world problem-solving in other disciplines, and supports knowledge-transfer to database management and "serious" programming. The present study provides the details of a nationwide testing of Grades 7?10 students on how they evaluate their spreadsheet knowledge, which classroom activities form their self-assessment values, and the results of three spreadsheet tasks evaluated by the SOLO categories of understanding. The comparison reveals that most students' spreadsheet knowledge is pre-structural. On the other hand, they assess themselves much higher, which is primarily based on the number of activities carried out in classes. Traces of conscious problem-solving and knowledge-transfer within the scope of spreadsheeting are hardly detectable, while knowledge brought from mathematics is recognizable. In general, we found proof that the pieces of knowledge remain unconnected, not allowing students to reach the relational level of understanding and build up long-lasting knowledge.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
spreadsheet
self-assessment
knowledge-transfer
computer problem-solving
programming
Megjelenés:Education Sciences. - 11 : 10 (2021), p. 1-29. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár) Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00002
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1