Bejelentkezés
Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Bejelentkezés
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 4 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM128724
Első szerző:
Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:
Participation in Shadow Education in Church- and State-Maintained Schools: The Role of Cultural and Social Capital / Gabriella Hegedűs; Ildikó Csépes
Dátum:
2025
ISSN:
2677-0326
Megjegyzések:
Research on shadow education is often justified based on Bourdieu's theory of capital as it is assumed to contribute to social inequalities. This paper focuses on the role of cultural and social capital and on the differences between state- and church-maintained schools in the North-Eastern parts of Hungary. Using a convenience sample and our own constructed measurement tool, a quantitative survey of secondary school language learners (N=711) was conducted to explore the relationship between the effectiveness of supplementary private language tutoring as well as the cultural and social capital of language learners in cross-sectoral comparisons. Our results highlight the positive correlation between the highest educational attainment of the mother, the participation rate in shadow education and language learners' achievement. In our study, language learners whose mothers had a higher education level demonstrated greater efficiency, in terms of academic achievements. Despite being less successful in passing language examinations as a result of a lower social composition in denominational grammar schools, language learners could count on a higher level of support both from their language teachers - who were better able to support their students to progress at their own pace - and from their classmates and families, demonstrating that social capital had a compensating effect on their learning trajectories.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
shadow education
supplementary private language tuition
language learning
cultural capital
social capital
Megjelenés:
Central European Journal of Educational Research. - "Accepted by Publisher" : 2 (2025), p. 1-19. -
További szerzők:
Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM108792
035-os BibID:
(cikkazonosító)10062 (MTMT)32515762
Első szerző:
Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:
Curriculum Changes in the Visegrad Four: Three Decades After the Fall of Communism by Tomáš Janík, Štefan Porubský, Magdolna Chrappán, Kinga Kuszák / Gabriella Hegedűs
Dátum:
2021
ISSN:
2677-0326
Megjegyzések:
Curriculum changes in the Visegrad Four: three decades after the fall of communism / Münster : Waxmann, 2020. -
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:
Central European Journal of Educational Research. - 3 : 3 (2021), p. 144-146. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM097944
Első szerző:
Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:
Learning English through Shadow Education: Exploring Participants' Motives and Experiences / Hegedűs Gabriella
Dátum:
2021
ISSN:
2677-0326
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Central European Journal of Educational Research. - 3 : 2 (2021), p. 66-77. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM123629
Első szerző:
Ridzig Gabriella
Cím:
Teaching English for Students with Special Educational Needs During the Pandemic / Gabriella Ridzig; Anett Hrabéczy; Grabriella Hegedűs
Dátum:
2024
ISSN:
2677-0326
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Central European Journal of Educational Research. - 6 : 1 (2024), p. 20-31. -
További szerzők:
Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató)
Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v10.1.21-SNAPSHOT
© 2024
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.