CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM126411
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján / Bacskai Katinka; Bencze Ádám; Dorogi Alexandra; Hegedűs Gabriella; Major Enikő; Rétháti Csilla; Pusztai Gabriella
Dátum:2024
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 10 : 4 (2024), p. 7-20. -
További szerzők:Bencze Ádám Dorogi Alexandra (1990-) (PhD hallgató) Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató) Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Rétháti Csilla (1987-) (gyógypedagógus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM121123
035-os BibID:(Scopus)85194175333
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Implementing Parental Involvement to Improve Student Achievement in Hungary Schools: Patterns of Hidden Resources / Bacskai Katinka; Bencze Ádám; Dorogi Alexandra; Hegedűs Gabriella; Major Enikő; Rétháti Csilla; Pusztai Gabriella
Dátum:2024
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research. - 109 (2024), p. 222-237. -
További szerzők:Bencze Ádám Dorogi Alexandra (1990-) (PhD hallgató) Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató) Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Rétháti Csilla (1987-) (gyógypedagógus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM109522
Első szerző:Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:Interrelationships between cultural capital and private language teaching: results of a quantitative pilot study / Gabriella Hegedűs, Enikő Major
Dátum:2022
Megjegyzések:During the globalization of the 21st century, the significance of language knowledge has become more essential than ever. In order to enhance their children's learning opportunities, more and more families take advantage of the different forms of private language lessons. Private tuition offers students with a higher socio-economic status the opportunity to expand their knowledge, while at the same time, students with a lower status participate in other nonformal courses for remedial purposes (Imre 2020). The aim of our pilot study is to reveal what value students attributed to language knowledge, as well as to explore correlations between students' socio-economic status (SES), school performance and motivation to participate in private tuition (Hegedűs 2021). In the present quantitative study (N=70) research questions are analyzed regarding the nature of private tuition students took part in and correlations between SES and language learning goals in private language tuition are examined. Our results show that there is an interrelationship between the rate of attendance in private language tutoring and cultural capital as the mother's academic qualification determined the value families attributed to language learning. In addition, students participating in private tuition intended to enhance their career aspirations in a larger proportion than students who did not attend private tuition. Our results emphasize the role of cultural capital in language learning as a value and confirm the literary findings (Diaz 2019). Albeit the limitations of the present study, our research can form the basis for further research in exploring the characteristics of private language tuition.
ISBN:978-963-626-070-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Cultural capital
educational values
private language tuition
shadow education
socio-economic status
Megjelenés:XI. Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia 2022. november 25-26 = 11th Interdisciplinary Doctoral Conference 25-26th of November 2022 : absztraktkötet = Book of Abstracts / szerk. Kajos Luca Fanni; Bali Cintia; Puskás Tamás; Horváth-Polgár Petra Ibolya; Glázer-Kniesz Adrienn; Tislér Ádám; Kovács Eszter. - p. 269-280. -
További szerzők:Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM109450
Első szerző:Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:Megvalósuló jó gyakorlatok a szülők-pedagógusok-tanulók kapcsolattartásában / Hegedűs Gabriella, Major Enikő
Dátum:2022
ISBN:978-963-626-057-6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
szülői bevonódás jó gyakorlatai
extrakurrikuláris tevékenységek
szülő és iskola kapcsolata
Megjelenés:21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség. Absztraktkötet: XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia / szerk. Steklács János, Molnár-Kovács Zsófia. - p. 72. -
További szerzők:Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM109449
Első szerző:Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:Cultural capital and educational achievement in shadow education : results of a quantitative study on private language tutoring / Hegedűs Gabriella, Major Enikő
Dátum:2022
ISBN:978-963-626-069-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
cultural capital
educational values
private language tuition
shadow education
socio-economic status
Megjelenés:XI. Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia 2022. november 25-26 = 11th Interdisciplinary Doctoral Conference 25-26th of November 2022 : absztraktkötet = Book of Abstracts /szerk. Kajos Luca Fanni, Bali Cintia, Puskás Tamás, Horváth-Polgár Petra Ibolya, Glázer-Kniesz Adrienn, Tislér Ádám, Kovács Eszter. - p. 156. -
További szerzők:Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM126185
Első szerző:Major Enikő (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Megvalósuló jó gyakorlatok a szülők-pedagógusok tudatos kapcsolattartásában: ahogy a pedagógusok látják / Major Enikő, Hegedűs Gabriella
Dátum:2024
Megjegyzések:A parental involvement kifejezés azokra a szülői magatartásformákra vonatkozik, amelyekkel a szülő hozzájárul gyermekének kognitív és nem-kognitív fejlődéséhez, tanulásához (Jeynes, 2007; Hill & Tyson, 2009). Jelen kvalitatív tanulmányunk (N=45) célja feltárni, hogy a pedagógusok részéről milyen mértékű tudatosság tapasztalható a szülők iskolai életbe való bevonása során az ország keleti régiójának oktatási intézményeiben, valamint, hogy milyen jó gyakorlatok léteznek az iskola, a pedagógusok és a szülők kommunikációjának erősítésére. Kutatási eredményeink rámutatnak azon hármas szövetség jelentőségére, mely elengedhetetlen a szülő, pedagógus és tanuló közötti eredményes együttműködés megvalósulásának érdekében. Emellett két jelentős fogalomra hívjuk fel a figyelmet: a kapcsolattartás-kommunikáció és a közösségi rendezvények fókuszpontjának fogalmára. The term parental involvement refers to the parental behaviours with which the parent contributes to their child's cognitive and noncognitive development and learning (Jeynes, 2007; Hill and Tyson, 2009). The purpose of our present qualitative study (N=45) is to reveal the level of awareness on the part of teachers regarding the involvement of parents in school life in educational institutions in the eastern region of the country, as well as what good practices exist to strengthen communication between the school, teachers and parents. Our research results highlight the importance of the triple alliance, which is essential for effective cooperation between parents, teachers, and students. In addition, we draw attention to two important concepts: the concept of contact and communication and the focal point of community events.
ISBN:978-963-489-677-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
szülői bevonódás
tudatosság
kommunikáció
együttműködés
szülői közösségi szerepvállalás
parental involvement
awareness
communication
cooperation
parental community engagement
Megjelenés:Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban / szerk. Gordon Győri János, Bajzáth Angéla. - p. 97-107. -
További szerzők:Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM115779
Első szerző:Major Enikő (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Megvalósuló jógyakorlatok a szülők-pedagógusoktanulók kapcsolattartásában / Major Enikő, Hegedűs Gabriella
Dátum:2023
ISBN:9789634896111
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: Absztraktkötet / szerk. Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János. - p. 344. -
További szerzők:Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM115778
Első szerző:Major Enikő (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A szülői bevonódás mintázatai az Országos kompetenciamérés adatai alapján / Major Enikő, Bencze Ádám, Dorogi Alexandra, Rétháti Csilla, Hegedűs Gabriella
Dátum:2023
ISBN:9789634896111
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban: Absztraktkötet / szerk. Bajzáth Angéla, Csányi Kinga, Győri János. - p. 35. -
További szerzők:Bencze Ádám Dorogi Alexandra (1990-) (PhD hallgató) Rétháti Csilla (1987-) (gyógypedagógus) Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM109434
035-os BibID:(MTMT)33588434
Első szerző:Major Enikő (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Megvalósul-e az értékteremtő nevelés a családban? / Major Enikő, Hegedűs Gabriella
Dátum:2022
ISBN:978-963-626-069-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
gyermeknevelési értékek
értékpreferencia
szülői szerepvállalás
Megjelenés:XI. Interdiszciplináris Doktorandusz Konferencia 2022. november 25-26 = 11th Interdisciplinary Doctoral Conference 25-26th of November 2022 : absztraktkötet = Book of Abstracts / szerk. Kajos Luca Fanni, Bali Cintia, Puskás Tamás, Horváth-Polgár Petra Ibolya, Glázer-Kniesz Adrienn, Tislér Ádám, Kovács Eszter. - p. 147. -
További szerzők:Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1